Hoe is de vlucht ? Krappe vliegtuigen , volgepropt ?

Scamp

New Member
Hoe druk zijn de vliegtuigen naar Australie ? Ik kan niet tegen drukte en in Europe proppen ze alle vliegtuigen RAMVOL.
Is dat hetzelfde naar Australie ? Dat je niet eens je handbagage meer kwijt kunt omdat alles vol zit ? Dat je het gebler van babies aan moet horen 20 uur lang ?...
ie : is het echt zo erg als ik me voorstel ?

Dat ligt eraan rond welke periode je vliegt. Vlieg je in een populaire periode, dan is de kans groot dat het vliegtuig vol is. Kameraad van ons is enkele weken geleden overgekomen vanuit NL naar Australië en beide vluchten waren volgens hem perfect. Naast hem zaten bijvoorbeeld niemand, dus hij kon zich redelijk languit gooien om te gaan slapen. Volgens planning landen mijn ouders over +/- 1 uur in Singapore, dus zal hun later eens vragen hoe hun vliegtuig was. Qua krapte...ze houden volgens mij wel iets meer rekening met beenruimte omdat het een lange afstandsvlucht is.

Wij vlogen in 2008 in februari en bij ons waren beide keren de vliegtuigen vol. Toen niet veel huilende kinderen meegemaakt, maardie waren er natuurlijk wel. Om geen huilende kinderen te horen (of althans de kans drastisch te verminderen) zou je kunnen overwegen om een business class ticket te nemen. Je betaald dan wel veel meer, maar hebt wel meer ruimte en waars. geen huilende kinderen....tja, een pretje vind ik het ook niet in zo'n luchtbus, maar ja....je hebt ze wel nodig om in Australië te komen (tenzij je alle tijd van de wereld hebt en met de boot komt)

Hangt idd af van de periode waarin je vliegt.. ik vloog aan het einde van de OS via HKG.. nou de vlucht van HKG naar A'dam zat nok vol (en het vliegverkeer had net 2 dagen stilgelegen vanwege een typhoon). Van Brisbane naar Cairns - 50 mensen in zo'n groot vliegtuig (vanwege die typhoon mochten alleen die mensen die een lange tussenlanding in HKG hadden mee) in Cairns toch besloten niet verder te vliegen. En van Cairns HKG zo'n 200 in totaal.. dus lekker veel ruimte.
Tja 't kan vriezen 't kan dooien. Ook ik vind 't nooit een pretje.. maar zorg dat je vroeg incheckt zodta je nog een plaats kunt kiezen (bijv. gangpad, kun je je benen in uitstrekken)

in 2007 via Hong Kong naar Sydney gevlogen met Cathay Pacific, ruimte genoeg.
Dit jaar met Malaysia via Kuala Lumpur gevlogen, ook geen volle vlucht, ruimte genoeg.

Dat je het gebler van babies aan moet horen 20 uur lang ?...
By the way; zelf als volwassene geboren ?

Zelf hebben we ook een kabouter van 3.5, denk je dat het voor de ouders een pretje is als hun kind huilt en je er niks aan kunt doen ?

Dat je niet eens je handbagage meer kwijt kunt omdat alles vol zit
Heb je zelf in de hand, als je een beetje vooraan gaat staan bij het instappen heb je ruimte genoeg.

Succes en prettige vlucht  :up:

Gr,
Johan

[quote author=Alie Bosma link=topic=9910.msg135639#msg135639 date=1238359696]
maar zorg dat je vroeg incheckt zodta je nog een plaats kunt kiezen (bijv. gangpad, kun je je benen in uitstrekken)
[/quote]

Het mooie van Singapore Airlines is dat je al je plaatsen kan reserveren op het moment dat je je tickets boekt via het internet :up:

Dat is inderdad prettig, bij Malaysia kan je 48 uur van tevoren inchecken en bij Cathay 12 uur van tevoren  :up:

Gr,
Johan

[quote author=Scamp link=topic=9910.msg135636#msg135636 date=1238358757]
Hoe druk zijn de vliegtuigen naar Australie ? Ik kan niet tegen drukte en in Europe proppen ze alle vliegtuigen RAMVOL.
Is dat hetzelfde naar Australie ? Dat je niet eens je handbagage meer kwijt kunt omdat alles vol zit ? Dat je het gebler van babies aan moet horen 20 uur lang ?...
ie : is het echt zo erg als ik me voorstel ?
[/quote]

Soms vol, soms niet, en als je geen gebler en zo wil horen, spaar wat langer en dan kan je business vliegen, of nog
beter eerste klas, dan zit je lekker rustig, heb je veel plek en kan je lekker slapen, wat is nu 20 uur op je leven,
suck it up en gedraag je een beetje sociaal, dan komt alles goooooeeeeedddd!!!! Succes!

Ben zelf met een ukkie van 4 afgelopen December, tussen kerst en oud en nieuw, naar Aussie gevlogen met Singapore Airlines. Volle bak, dat wel, een kind of 10 aan boord.. Maar geen enkele wan-klank van mijn kant! De terug reis was eind Januarie van dit jaar.
Het personeel van SA is geweldig en uitermate kind vriendelijk, mochten als 1e aan boord, stewardessen kenden de naam van mijn dochtertje en kwamen af en toe gezellig even kletsen en spelen met haar.
Via de site konden we zitplaatsen boeken dus we zaten prima!

Op de terugweg een huilbaby aan boord in een ander compartiment, niet zichtbaar maar wel hoorbaar dus!
Tijdens een wandelingetje kwamen we de bewuste baby tegen op de arm van een stewardess die de baby even mee weg nam van de ouders en binnen afzienbare tijd stil werd..

Mijn dochter heeft de reis in het vliegtuig als een feestje ervaren, genoeg mensen om mee te kletsen, kinderen om samen mee film te kijken.. en ik vond de 3 lege stoelen naast me ook erg fijn..vooral als mijn uk bij een vliegvriendje film aan het kijken was ;)

Kortom, met of zonder kind.. ik vond vliegen met SA super! :up:

Wij hadden op internet de stoelen besproken bij SA en achter mij was geen stoel meer. Ik kon heerlijk mn stoel naar actheren doen zonder geklaag van een e.v.t. achterbuurman/vrouw :) Het toilet was ook heel dichtbij. Dat was helemaal fijn, omdat ik op Schiphol, voorbij de douane, ziek werd. Ik heb de vlucht dus helemaal niet als prettig ervaren, maar de stewardessen deden alles voor je. Ik heb ze de kop gek gezeurt volgens mij met mijn vraag om ijsklontjes. Telkens weer! Doordat ik ziek was en de airco natuurlijk voluit stond te blazen had ik een enorme keelpijn, dus ik bleef maar ijsklontjes kauwen, omdat dat wel hielp.

We hadden ook van te voren de maaltijden besproken en in het vliegtuig zelf bleek dat ze voor ons de gekozen maaltijd niet meer hadden. Alleen vis was er nog en dat lust Maluka dus net niet. Die was toen heel eventjes niet blij, maar heeft er helemaal geen probleem van gemaakt. We hebben gewoon wat geruild met elkaar en alles was goed.

Door de paracetamol heb ik best veel geslapen en ik heb geen een huilbaby/kind meegemaakt. We hadden alleen een volwassen huilerd naast ons ;) Een grote brede schot die bang was om te vliegen. De stewardessen waren ook heel lief voor hem :) Eentje heeft weet-ik-veel-hoe lang z'n hand vastgehouden, omdat hij zo bang was.

Het kan wel eens voorkomen dat je je handbagage in een compartiment iets verderop moet doen, omdat er boven je stoel geen plaats  meer is, maar er is altijd wel ruimte daarvoor.

Ik vind het vooral zielig voor de ouders als babies gaan huilen , omdat je je dan zo onmachtig en opgelaten voelt.Waardoor de baby nog harder gaat huilen en het soms beter is als een ander het kind even neemt.

komt nog bij dat die vlucht niet je dagelijkse routine is, dus als er eens een baby huilt, gewoon een tolerant gevoel aannemen , dan heb je er als vanzelf minder last van.

Als ik een huilende baby zou hebben en iemand komt klagen kan ie een nontolerante klap voor zijn .... verwachten van mij :grin: :lol:

Wij hopen volgend jaar zo rond deze tijd te vertrekken met kind van dan eh...10 maanden. Moeders en kind zullen dat hoogstwaarschijnlijk in de business class doen (lucky me). Dus dat is ook geen garantie op een kinderloze vlucht  :wink:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet heel fantastisch vind om uren in de buurt van een huilend kind te zitten. Zo'n vlucht is al geen pretje, laat staan met dat soort bijgeluiden. Maar inderdaad, je hebt het niet in de hand en dan kun je er maar beter het beste van maken. Voor de ouders is het ook behoorlijk vervelend, die moeten zich ook niet echt op hun gemak voelen. Wat anders? Niet vliegen met kinderen? Is ook een opmerking die ik eerder voorbij heb zien komen.

Nog even over het ramvol proppen: er zijn een bepaald aantal stoelen beschikbaar en wanneer die bezet zijn is het toestel vol. Voller dan vol lijkt me onmogelijk. Ze zouden eens wat strenger moeten zijn op de handbagage, want ik zie mensen hele hutkoffers meeslepen of het de normaalste zaak van de wereld is.

Relax en accepteer  :up:

Wij hebben helaas 2x overvolle kisten naar OZ gehad. EU-Asia gaat meestal nog wel, maar Asia-OZ is (vaak) erg druk.
Maatschappijen hebben grotere vliegtuigen ingezet op Asia-OZ om de vraag aan te kunnen.
Cathay vliegt nu enkele maanden met de grotere 747 vanaf Amsterdam naar HongKong om meer mensen aan te leveren voor de Asia-OZ route. Maar goed de Cathay kisten vanaf London (5 per dag dacht ik) schijnen nooit vol te zitten  :dunno:

Zoals al gezegd; zorg dat je zelf relaxed bent, oordopjes en goede koptelefoon helpen misschien ook.

Met de juiste instelling, een beetje geven en nemen, kom je een heel eind.
Dan maakt het niet uit met welke maatschappij je vliegt.

Jolanda

[quote author=lizzyhas link=topic=9910.msg135662#msg135662 date=1238395410]

Als ik een huilende baby zou hebben en iemand komt klagen kan ie een nontolerante klap voor zijn .... verwachten van mij :grin: :lol:

[/quote]

Met zo'n instelling red je het niet in Australie. Moest ik even kwijt.

Jolanda

[quote author=jolanda b link=topic=9910.msg135681#msg135681 date=1238403301]

[/quote]

Jolanda
[/quote]

Nee, voor je het weet heb je een hele gang Harley Davidsons achter je aan  :grin:

Ach ik heb de vlucht ook overleefd hoor, met irritant rotjoch wat schopte en heel heel heel weinig ruimte, maar.... Zeur niet zo joh, je gaat naar Australie!!!

Sjah, het uitzicht maakt een hoop goed, en als je er vroeg bij bent kan je een hoop regelen hoor qua beenruimte etc.

Hoi luitjes,

Ik ben nu 4 keer naar australie geweest en heb eigenlijk nooit een huilend kind meegemaakt. Ze mogen best huilen en dat doen ze dan ook wel als ze honger of een vieze luier hebben maar heb me er nooit aan gestoord. Slapen kan ik toch niet in zo'n vliegtuig. Dat lukt alleen als ik helemaal plat lig en het helemaal donker is.
2 van de 4 keer is kevin met ons mee geweest, met 9 maanden en een jaar later met 22 maanden. Geen probleem, hij sliep zelf al voor we in de lucht waren. We hadden een bassinet geregeld beide keren en dat ging prima. Had ook speelgoed bij me en tussendoor snaaide hij van alles mee. we hadden geen kind aan hem. hij ging ook wel eens met de stewardessen een rondje lopen op de arm dan. Heb nooit geen problemen gehad .

qua beenruimte heb ik geen eisen maar omdat mijn man aanleg heeft voor trombose(zijn moeder heeft dat ook) spuit hij een uur voor het vliegen een spuitje heparine in zijn buik om trombose te voorkomen. Omdat we de laatste keren kevin bij ons hadden hadden we toch altijd genoeg ruimte vanwege die bedjes aan de muur. hoefde dus niet perse aan het gangpad. een van ons zat er toch altijd dus dan hoef je een ander niet lastig te vallen als je er langs moet.

ik heb ook altijd genoeg ruimte gehad voor mijn handbagage, en dat ook nog omdat we veel spullen bij ons hebben vanwege een kind, zoals luiers en speelgoed ed.

Hoe het de volgende keer zal gaan weet ik niet. Onze jongste is namelijk niet zo'n makkelijke slaper, tenminste niet in de auto. Misschien maak ik me druk om niks maar dat zien we dan wel weer. Misschien zijn wij dan wel de gene die met een huilend kind zitten :up:

Groetjes heidi

[quote author=jolanda b link=topic=9910.msg135681#msg135681 date=1238403301]

[/quote]

Jolanda
[/quote]

er staat een smiley achter, ik denk dat ik het wel red als ik maar genoeg aussies om me heen heb die humor wel herkennen, de humor was die van een klap en dan blerren dat je niet mag slaan, maar ja , al debiel dat ik het nog ga uitleggen, maar moest ik even kwijt.

typische hollandse opmerking, je moet volgens mij alleen poepen :lol:

Ik vloog vanaf Hongkong naar Sydney en het leek wel alsof het hele toestel leeg was. Zat helemaal vol met Aziaten en die kwamen dus gewoon niet boven de stoel uit. Op mijn plek zat ook niemand  :wink: want ik kom ook niet boven de stoel uit.

Las op vorige pagina in deze topic - misschien ben ik nu een beetje off-topic - dat je ook met de boot kunt, als je veel tijd hebt?? Dat lijkt me dus echt geweldig om eens te doen, weet iemand hier meer van of was het gewoon een grapje :grin:

:smile:
Marika

Back