Hoe is de vlucht ? Krappe vliegtuigen , volgepropt ?

[quote author=Alie Bosma link=topic=9910.msg135723#msg135723 date=1238444768]
Je kunt zelfs met de bus en boot

http://www.breakingnews.ie/ireland/mheyidauidoj/
[/quote]
Dan de link meteen maar even rechtstreeks;
http://www.oz-bus.com/

Bart

[quote author=Marika link=topic=9910.msg135720#msg135720 date=1238444008]
Las op vorige pagina in deze topic - misschien ben ik nu een beetje off-topic - dat je ook met de boot kunt, als je veel tijd hebt?? Dat lijkt me dus echt geweldig om eens te doen, weet iemand hier meer van of was het gewoon een grapje :grin:
[/quote]

Mijn schoonvader is dus als de dood voor vliegen. Niet die kleine insectjes, maar het naar grote hoogte stijgen in een luchtbus om een aantal uren later weer ergens aan de grond te komen. Hij is wel helemaal gek van boten (en zeilen) dus hij gaf al aan dat hij, als hij zou komen, dat met de boot zou zijn....

Er zijn volgens mij plaatsen mogelijk op vrachtschepen. En afhankelijk van of je meehelpt aan boord (hij zou niets liever doen, ik ook overigens, want 6 weken niks doen op een vrachtboot wordt je niet echt vrolijk van denk ik) kun je dus een goedkopere ticket krijgen.

Er zullen ook luxe cruises die kant op gaan, maar dan wil je denk ik niet weten wat je hiervoor betaald....

wat dacht je van een slaappil en fles wodka oordoppen in doen (hoor je ook geen babies :grin:), voor je het weet ben je er. :up:

[quote author=Ingriddh link=topic=9910.msg135732#msg135732 date=1238455344]
wat dacht je van een slaappil en fles wodka oordoppen in doen (hoor je ook geen babies :grin:), voor je het weet ben je er. :up:
[/quote]

Kijk daar is de Aussie mentaliteit al haha, niks wat een borrel niet op kan lossen ;)
Kijk wel uit dat je tijdends je overstap in Azie niet wordt geweigert, of je vliegtuig mist door de pillen :lol:
dat zou ook naar zijn  :up:
(grapje --> humor..  :roll:)

Vrienden van me komen deze kant op al werkend op een boot(cruize geval), dus als je wil verdienen aan je reis...??

xx Mitzi

[quote author=Maluka link=topic=9910.msg135730#msg135730 date=1238453124]
[quote author=Marika link=topic=9910.msg135720#msg135720 date=1238444008]
Las op vorige pagina in deze topic - misschien ben ik nu een beetje off-topic - dat je ook met de boot kunt, als je veel tijd hebt?? Dat lijkt me dus echt geweldig om eens te doen, weet iemand hier meer van of was het gewoon een grapje :grin:
[/quote]

Mijn schoonvader is dus als de dood voor vliegen. Niet die kleine insectjes, maar het naar grote hoogte stijgen in een luchtbus om een aantal uren later weer ergens aan de grond te komen. Hij is wel helemaal gek van boten (en zeilen) dus hij gaf al aan dat hij, als hij zou komen, dat met de boot zou zijn....

Er zijn volgens mij plaatsen mogelijk op vrachtschepen. En afhankelijk van of je meehelpt aan boord (hij zou niets liever doen, ik ook overigens, want 6 weken niks doen op een vrachtboot wordt je niet echt vrolijk van denk ik) kun je dus een goedkopere ticket krijgen.

Er zullen ook luxe cruises die kant op gaan, maar dan wil je denk ik niet weten wat je hiervoor betaald....
[/quote]

Mijn moeder is vorig jaar naar Nieuw Zeeland geweest, heen met het vliegtuig, terug met vrachtschip, eigen hut, eten en drinken erbij, niet helpen, geloof zo'n 5 weken aan boord, hele ervaring, ook door het Suez Kanaal gevaren (heet dat zo, dat handgegraven kanaal weet je wel). Maar, het was wel een stuk duurder dan vliegen moet ik zeggen. Maar in dit geval was het echt dus als passagier aan boord van een groot containerschip.

groetjes Miran

[quote author=Alie Bosma link=topic=9910.msg135639#msg135639 date=1238359696]
Hangt idd af van de periode waarin je vliegt.. ik vloog aan het einde van de OS via HKG.. nou de vlucht van HKG naar A'dam zat nok vol (en het vliegverkeer had net 2 dagen stilgelegen vanwege een typhoon). Van Brisbane naar Cairns - 50 mensen in zo'n groot vliegtuig (vanwege die typhoon mochten alleen die mensen die een lange tussenlanding in HKG hadden mee)
[/quote]

Hoi Alie, wat bedoel je hiermee precies? Ik ken de afkorting OS niet. Misschien schiet het me dadelijk te binnen , maar nu ff niet.
Wanneer is het orkaan/typhoon seizoen?

Ik heb 3 keer naar Australia gevlogen met verscillende ervaringen.

De eerste keer alleen met Malaysian Airlines, de heen vlucht was perfect, maar terug wat minder, ik was in een rij van 4 met een alleenreizende moeder en 2 kleine kinderen.  1 kind bleef mij de hele vlucht schoppen en de andere huilen  :cry2: dus ik kreeg geen slaap.  Ik had wel medelijden met de moeder, zij heeft natuurlijk ook geen oog dicht gedaan.  Ik heb zoveel mogelijk geholpen door op de kids te passen als ze b.v. naar toilet ging.

De tweede keer met mijn ex-man, vluchten waren ook prima, deze keer met Singapore Airlines.  Lekker ontspannen, filmpjes kijken enz.

De derde keer (weer met Malaysian Airlines) met mijn man en 2 kinderen (1 en 2,5).  De eerste uur was in drama, dochter bleef huilen, klimmen over stoelen enz.  Daarna ging het goed, de kleinste had een bassinet en heeft veel geslapen.  Alleen van Kuala Lumpar naar Perth geen bassinet dus hij moest op onze knieen, toen ging hij wel aan de stoelen voor ons trekken, maar de medepassiengers waren prima, iedereen was in een goede stemming.  De personneel van MA waren super, heel belangstellend voor de kinderen. 

Dus met of zonder kinderen kan ik Malaysian Airlines aanbevelen, vriendelijke personneel, redelijke ruimte, entertainment, goede eten enz.  En als je geluk hebt kom je niet in de buurt van kleine kinderen :)

[quote author=Scutch link=topic=9910.msg135809#msg135809 date=1238523511]
Dus met of zonder kinderen kan ik Malaysian Airlines aanbevelen, vriendelijke personneel, redelijke ruimte, entertainment, goede eten enz.  En als je geluk hebt kom je niet in de buurt van kleine kinderen :)
[/quote]

Helemaal mee eens!! en het eten is ook niet half zo slecht...

Xx Mitzi

Hi all

Moet toch even kwijt dat de meeste kindertjes zich vaak prima gedragen tijdens die lange reizen,....vaak beter dan de gemiddelde volwassenen die zich klem zuipen en dan snurkend tegen je aan zakken :grin:.

Vergeet niet dat de meeste ouders zo goed als de volle mep moeten betalen voor die mini-billetjes en die hebben dan ook het volste recht op een plekkie in dat vliegtuig.

Inderdaad gewoon even een slokje tolerantie nemen, een teug frisse moed en een stevige slaap pil, maar wel op je eigen stoel blijven zitten en niet naar rechts or links overhellen s.v.p.  :up:

Is een waterfiets anders misschien een optie :smile: :smile:?

Komt allemaal goed
Syl

[quote author=Shuter Street link=topic=9910.msg135782#msg135782 date=1238492404]
Olympische Spelen
[/quote]

Thanks.
Maar nog ff terug komend op waar ik nog geen antwoord op had , weet iemand wanneer het typhoon/ orkaan seizoen is?

In australie?? Dat is voornamelijk februari. En dan zijn het meestal cyclones.
Voor azie (hong kong e.d.) heb ik het gevoel dat dat juli/augustus is.

[quote author=skippie link=topic=9910.msg135852#msg135852 date=1238591973]
[quote author=Shuter Street link=topic=9910.msg135782#msg135782 date=1238492404]
Olympische Spelen
[/quote]

Thanks.
Maar nog ff terug komend op waar ik nog geen antwoord op had , weet iemand wanneer het typhoon/ orkaan seizoen is?
[/quote]

Vanaf November tot eind April loopt het seizoen van de cycloons in Cairns, Noord Queensland. Dit jaar was de ergste begin Januari, maar dit is ieder jaar anders.
Cyclone Larry ( 3 jaar geleden ) was dacht ik eind Maart.

Jolanda

Mijn ouders zijn maandag vetrokken met Singapore Airlines en het vliegtuig was half leeg AMS-SINGAPORE.
Van Singapore naar Adelaide was het wat voller maar ook niet helemaal vol. Recessie?

[quote author=GreenBrown link=topic=9910.msg135874#msg135874 date=1238631802]
Mijn ouders zijn maandag vetrokken met Singapore Airlines en het vliegtuig was half leeg AMS-SINGAPORE.
Van Singapore naar Adelaide was het wat voller maar ook niet helemaal vol. Recessie?
[/quote]

Nope... Hoogseizoen is over en meeste vrijdag+weekend vluchten zitten nog wel vol
xx

[quote author=Alie Bosma link=topic=9910.msg135853#msg135853 date=1238592715]
[/quote]

Bedankt! ik was i.d.d vooral benieuwd naar regio Azie. ( ben nogal een schijterd voor vliegen en als ik wat "gevaarlijks" kan ontwijken dan weet ik dat graag van te voren )

[quote author=skippie link=topic=9910.msg135888#msg135888 date=1238662844]
[quote author=Alie Bosma link=topic=9910.msg135853#msg135853 date=1238592715]
[/quote]

Bedankt! ik was i.d.d vooral benieuwd naar regio Azie. ( ben nogal een schijterd voor vliegen en als ik wat "gevaarlijks" kan ontwijken dan weet ik dat graag van te voren )
[/quote]

Er word echt niet gevlogen als het te gevaarlijk is ivm bijvoorbeeld een cycloon. Je moet je daar geen zorgen over maken  :grin: Ene de ene dag is er een cycloon waarschuwing en de volgende dag schijnt de zon. Niets is zo verandelijk als het weer  :grin: :grin:

Jolanda

Back