Hoe is het weer in Brisbane ?

Scamp

New Member
Ik hoor het liever van een Nederlander dan van een Australier, dan kunnen we het tenminste vergelijken.
Hoe is het weer in Brisbane vergeleken met Nederlands weer ? Zie je de zon echt elke dag ? Blauwe hemels ?
Is het niet TE warm ? Ik hoor graag hoe jullie over het weer denken in Brisbane, we zijn er nog niet 100% uit of het brisbane wordt of toch iets anders, dus we horen graag wat jullie advies is. We houden van strand en ZON vooral. Maar het moet geen Sahara zijn.
 
Op dit moment regent het....en goed ook :up:

Nee, we hebben hier echt niet elke dag een strak blauwe lucht. Ook zie je niet elke dag hier de zon...maar in het algemeen is het nooit echt koud. Ja, in de winter koelt het 's avonds, 's nachts wel goed af, maar overdag is het nog altijd zeer aangenaam. Normaal gesproken is Januari en Februari het warmst, maar dit jaar was dat in de eerste 2 weken van Maart....

Maar als je van STRAND en zon houdt, dan ben je wellicht in Brisbane niet aan het juiste adres. Brisbane ligt aan een baai en zodoende hebben we van Zuid tot Noord Brisbane eigenlijk niet echt mooie stranden (althans, vind ik dan). Ten zuiden van Brisbane, richting de Gold Coast en ten noorden van Brisbane, vanaf Bribie Island ongeveer en weer verder naar het noorden richting Sunshine Coast heb je wel weer prachtige stranden.
 
Hangt heel erg van het jaar af ;) het weer is momenteel erg wisselvallig (zoals overal in de wereld). Maar over het algemeen heeft Brisbane een lekker klimaat. Geen echte winter, warme zomer, maar niet Te warm. Maar ja, of t je bevalt zul je zelf uit moeten vinden...
 
Niks is zo onvoorspelbaar als het weer! zomer 2007/2008 was lekker koel, zomer 2008/2009 heet! Maar dat moet je weer relatief zien. Niet elke dag was gloeiend heet. En wat is heet...... In Victoria/South Australia was het regelmatig rond de 45 graden. Nou, zo heet was het hier gelukkig niet hoor!

Over het algemeen zie je de zon vaak, is de temperatuur over het algemeen aangenaam, tijdens de zomer kun je fikse onweersbuien verwachten en de winter nachten zijn heerlijk koel. Kortom.... er is geen concreet antwoord te geven!

KC
 
prima weertje hier hoor.
In de zomer zitten er wel een paar hete weken bij maar je went er eigenlijk snel aan. Wie had ooit gedacht dat ik 25C toch al wel frisjes begon te vinden om te zwemmen??

's winters is het overdag nog steeds heel lekker, zo rond de 18-20C en 's ochtends nooit veel kouder dan een 6C. Dat verandert trouwesn snel als je landinwaarts gaat. Warwick vriest 't s nachts!

Nu een beetje regen (wisselvallig is echt een groot woord naar mijn idee) maar dat is niet erg; warme regen is toch heel anders dan koude slagregens.
 
Eigenlijk weten wij ook nooit echt wat voor weer het gaat worden ;) Als je hier bij de voorspellingen een wolk ziet met alleen maar grijze regen die eruit valt dan denk je "Flink wat regen komt eraan!" En dan op de dag zelf heb je veel zon en een enkele keer een buitje. We zouden deze week veel regen krijgen, maar tot nu toe valt het me een beetje tegen. Ons gras mag wel wat te drinken krijgen, maar een paar kleine buitjes en dan is 't weer mooi en zonnig :)

Valt het jullie ook op dat, als het regent, het heel vaak kleine buitjes zijn? We zitten hier nu ongeveer 14 maanden en we hebben het nog niet vaak meegemaakt dat het de hele dag of een paar uur achtereen regent.
 
Ter vergelijking met Nederland is het weer hier super. Veel zon en altijd lekker warm, zelfs in de regen.
In de winter is het uiteraard wat kouder, maar in de drie jaar dat ik hier nu ben (=twee winters) heb ik misschien in totaal twee-drie weken ofzo een trui/zomerjasje aangehad.
Ja, soms is het TE warm/vochtig, maar dan zetten we de airco gewoon aan.

Als je vergelijkt met andere steden in Australie heeft Brisbane denk ik een van de beste klimaten.

Vanaf de stad zijn de dichtsbijzijnde stranden 1,5 tot 2 uurtjes uurtjes rijden.
 
[quote author=Joep link=topic=9911.msg135667#msg135667 date=1238398240]
Als je vergelijkt met andere steden in Australie heeft Brisbane denk ik een van de beste klimaten.
Vanaf de stad zijn de dichtsbijzijnde stranden 1,5 tot 2 uurtjes uurtjes rijden.
[/quote]

Hmmm, bijna Joep.. Perth wat mij betreft beter klimaat want droger dan Brisbane. En ook niet te versmaden, vanaf de stad is het hooguit 20 minuutjes naar de stranden ... (en vanuit vele suburbs nog veeeeeel minder ;-).
Ik ben natuurlijk nog nooit zelf (behalve een paar uur op doorreis) in Brissie geweest. Heb jij Perth al eens ervaren??
 
[quote author=perthpete link=topic=9911.msg135695#msg135695 date=1238419950]
Heb jij Perth al eens ervaren??
[/quote]

nope, daarom was ik ook maar voorzichtig met "een van de beste klimaten"  :wink:
 
Ah, Joep is zo positief!! :) Leuk.

De hoogte van temperatuur maakt mij niet uit, maar ik heb wel moeite met de hoge luchtvochtigheid in de zomer (waarschijnlijk zou ik het een stuk beter in Perth doen ;-)) en voor mij een goeie reden om het land te verlaten. Maar de winters in Brisbane vind ik heerlijk; hoofdzakelijk droog en blauw, prachtig! En omdat het zo'n korte dagen zijn, lijken het net allemaal cadeautjes :).

En qua regen; nooit hele dagen regen nee, maar in de zomer krijg je een stortbak per keer!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9911.msg135748#msg135748 date=1238472864]

En qua regen; nooit hele dagen regen nee, maar in de zomer krijg je een stortbak per keer!

[/quote]

Beter in 1 keer een stortbak en dat het dan over is dan 3 dagen miezerige regen zoals in NL  :lol:
 
[quote author=Annemiek link=topic=9911.msg135656#msg135656 date=1238384786]
Eigenlijk weten wij ook nooit echt wat voor weer het gaat worden ;) Als je hier bij de voorspellingen een wolk ziet met alleen maar grijze regen die eruit valt dan denk je "Flink wat regen komt eraan!" En dan op de dag zelf heb je veel zon en een enkele keer een buitje. We zouden deze week veel regen krijgen, maar tot nu toe valt het me een beetje tegen. Ons gras mag wel wat te drinken krijgen, maar een paar kleine buitjes en dan is 't weer mooi en zonnig :)

Valt het jullie ook op dat, als het regent, het heel vaak kleine buitjes zijn? We zitten hier nu ongeveer 14 maanden en we hebben het nog niet vaak meegemaakt dat het de hele dag of een paar uur achtereen regent.
[/quote]

Oh dit mooie onderwerp had ik bijna gemist!En wij willen richting Brissie ( sunshinecoast ) gaan, dus wel belangrijk voor ons.
Maar wat mooi om te horen, vooral dat wat je zegt Annemiek: "niet vaak een hele dag regen" Ik hield de weersvoorspelling al lang in de gaten voor Brisbane, maar ik zag de laatste maanden vaak een spetter en wolken.
Dat is wat me hier zo ontzettend tegen staat, die grijze dagen met de miezer regen. Laat dan gewoon die bak water ff in 1x vallen zou ik zeggen, dan zijn we ervanaf.  :p

Wel jammer dat er zo'n korte dagen zijn.Dat het na 19.00 al donker is , is wel jammer.
Waarom doen ze eigenlijk niet aan daylight saving in Qld?
 
was het in de winter maar pas om 19u donker! helaas is het meer 18u.  dat is wel vreselijk balen maar ach je kan niet alles hebben :wink:

over de redenen waarom men hier geen daylight savings wil zal je nog wel genoeg grappen horen als je hier bent, van verkleurende gordijnen, koeien die van slag zouden raken tot die arme kinderen die niet kunnen slapen. weinig doorslaggevende argumenten maar gezien Anna niet wil, vrees ik dat we het voorlopig niet krijgen ook.

maar....de gemiddelde aussie staat erg vroeg op en het is vroeg licht dus het is een kwestie van je dagritme veranderen. in Nl had ik echt nooit in mijn hoofd gehaald om in het weekend om 7u 's ochtends staan te spitten in de tuin (tuinieren deed ik sowieso niet), dat leer je hier vanzelf want midden op de dag is het daar veel te warm voor.
 
[quote author=traviesa link=topic=9911.msg136901#msg136901 date=1239936621]
was het in de winter maar pas om 19u donker! helaas is het meer 18u. 
[/quote]

Nou ik bedoelde dat het nooit later dan 19.00 licht is, dus zomer. En dat lijkt me beetje jammer, want lange avonden is zo fijn! In de winter was het al om 17.00 donker weet ik nog. Maar goed, je kunt i.d.d niet alles hebben. ( wil ik wel  :wink: )

[quote author=traviesa link=topic=9911.msg136901#msg136901 date=1239936621]

over de redenen waarom men hier geen daylight savings wil zal je nog wel genoeg grappen horen als je hier bent, van verkleurende gordijnen, koeien die van slag zouden raken tot die arme kinderen die niet kunnen slapen.
[/quote]

Echt? Oh dat is grappig zeg!

Ik zal dus van een avondmens een ochtendmens moeten worden..... :sleep:
 
Tja, dat is even omschakelen, heb er ook last van gehad. Maar ben er nu s'morgens vrij vroeg uit.
Scheelt ook dat Steve vroeger wakker is dan in NL, hij zorgt wel dat ik wakker ben om zes uur/half zeven.
Dus s'avonds om 10.00 uur naar bed. Even omschakelen maar het went en het bevalt eigenlijk wel goed.
 
Klopt.. je ritme verandert heel snel. Mensen beginnen ook altijd vroeg met werken om vroeg klaar te zijn. Hier in Nederland lig ik zelden voor 12 uur, maar in Australie lag ik rustig 9 a 10 uur op bed (als ik niet in hostels overnachtte)
 
Nou mijn ritme is na 3 jaar nog steeds niet veranderd  :grin: :grin:
Zal nooit een ochtend mens worden.

Jolanda
 
Back
Top