HOE kan ik nou naar OZ immigreren? ik mis de 2 jaar voor Skilled visa.

joycevandijk

New Member
Beste mensen. Ik raak lichtelijk gefrustreerd.
Ik heb 4,5 jaar ervaring als webdesigner, maar de laatste 1,5 jaar ben ik werkeloos. Daarvoor heb ik een jaar gewerkt als hoofdagente in opleiding.
Dus voor de Skilled Visa kom ik niet in aanmerking al heb ik 4,5 jaar werkervaring als Graphic Designer (web designer).

Ik heb een assesment laten doen maar ik moet echt van de laatste 3 jaar, op zijn minst 2 jaar aan een stuk als webdesigner/Graphic Designer gewerkt hebben.
ik heb leuke vrienden in Mossman wonen die me in huis zouden willen nemen (tijdelijk) maar ze hebben geen geld om me te sponsoren.

Ik heb geen zin om met iemand te trouwen.

Hoe kan ik nu in godsnaam aan een visa komen om te immigreren?

Ik zit me suf te zoeken naar eventueel werk op 2 years contract, maar het schiet allemaal niet op.
Werk vinden in nederland of London wordt moeilijk omdat ik al 2 jaar uit de Graphic Branche ben.

Help
ps ik heb al een one year working holliday visa gehad voor mijn 6 maanden trip die ik daar heb gedaan. Dus die kans is ook al weg.


Joyce
www.joycevandijk.nl.nu
 
Hoi,

ik ben bang de enige optie: toch zien dat je aan die 2 jaar recente werkervaring gaat voldoen....

Bovendien, ik weet niet of "vrienden"je mogen sponsoren, volgens mij alleen 1e graads familie....

Succes verder! Gr. SAb
 
Hoi Joyce,

Als eerste  :hi: op het forum.
Helaas heb ik geen oplossing voor je,
maar ik wens je wel succes met het één en ander.

Gr. Mel :cool:
 
Hoi
Heb je jezelf al ingeschreven voor de banenmarkt in Amsterdam misschien kan je daar een sponsor bedrijf vinden?? Moet ik gelijk wel eventjes vermelden dat er wordt geroepen dat er weinig banen voor de IT zijn, maar je weet nooit....
gr. Barry :up:
 
Wat voor studie heb je gedaan?
Als je een beroep kiest die past bij je studie en waarvan de assessment gedaan moet worden bij VETASSESS heb je dat probleem niet.
VETASSESS vraagt bij assessment (in tegenstelling tot aantal andere organisaties) nm alleen om een relevante diploma dat past bij je beroep en vragen niet naar je werkervaring.

Gr,

Kevin
 
VATASSESS klopt, maar over het algemeen assessen zij alleen 50 punten beroepen.........dan val je ineens 10 terug met beroep en 5 met extra werkervaring......

Tenzij je op een andere manier toch nog genoeg punten kan scoren natuurlijk.... :wink:

Gr. Sab
 
Ik geloof dat je extra punten kan verdienen door $100.000 te investeren in een overheids-fonds.
Van website:

You can receive 5 bonus points if you are willing to invest a minimum of AU$100,000 in Australian State/Territory government securities for a period of at least 12 months.

Ook kan je 5 extra punten verkrijgen als je een buitenlandse taal spreekt:

an alternative to claiming the 5 bonus points for capital investment may be to obtain accreditation as a translator / interpreter if you can provide evidence that you are fluent in one of the languages below: [lijst].
In order to claim the 5 bonus points for 'fluency in a community language', you must either have a bachelor degree or higher qualification from an institution where all teaching was conducted in this language or, alternatively, you must be accredited as a translator / interpreter of this language.

Weet niet of dit van toepassing is, maar zou handig kunnen zijn  :wink:
 
Die 5 pnt voor buitenlandese taal krijg je alleen voor in dit geval Nederlands als je kunt aantonen dat je een universitaire of HBO-opleiding hebt gedaan in het Nederlands(bewijs nodig van je opleiding!)
 
Over het algemeen als je ouder bent dan 31 wordt het al heel moeilijk 120 punten te scoren, dan moet je onderhand al een 60 punten beroep hebben, max werkervaring, heel goed engels en 5 bonuspunten. Tenzij je beroep ook op MODL staat, dan krijg je nog eens 15 punten extra.

Wat betreft de bonuspunten: het is of-of en niet en-en. Ook al heb je opleiding in het nederlands en 100.000 AUD dan kun je nog steeds maar maximaal 5 bonuspunten halen........

Gr. Sab
 
Uit ervaring van een 31 plusser (oke, 42 jarige): Het is inderdaad niet makkelijk om aan de 120 punten te komen als je boven de 30 bent.. (Laat staan boven de 39). Het gaat ons toch nog lukken m.b.v. sponsoring. Ofwel een Australian Sponsored Skilled Worker visum. Daarvoor heb je wel een familielid (niet verder weg dan oom, tante, broer, zus) nodig die in Australie woont en die jou wil sponsoren. Daarnaast moet er ook nog een assurer dan zijn (mag de sponsor zijn) die aan wat voorwaarden vwb inkomen mnoet voldoen.
Heb je dat allemaal, dan is het zo dat je voor de sponsoring zelf 15 extra punten krijgt, en (en dat is dan een extra bonus) dat je voor zo´n visum zelfs minder punten nodig hebt (het mes snijdt dan aan 2 kanten).
Is die sponsor ook nog eens woonachtig in een zogenoemd designated area (bepaalde postcodes, steden vallen daar zo´n beetje per definitie buiten) dan vervalt in feite het puntensysteem op zich. Je moet dan wel aan de diverse voorwaarden voldoen, maar niet meer met punten.

Voor precieze details, kijk op de immi.gov.au site ..

M.vr.gr.

Perthpete
 
Back
Top