hoe kies je een goede school

Hi Isis

Een belangrijk onderdeel van kiezen is ook hoeveel geld je hebt!! Een priveschool kost niet niks.

De priveschool bij mij in de buurt is $12.000.- per jaar zonder uniform, boeken, kamp etc. Privescholen gaan ook niet 50km verder op kamp, zij gaan naar een andere staat. Zo ook de sporten die ze beoefenen, sommige stellen het verplicht om een eigen laptop te hebben en dat deze iedere 3 jaar vervangen moet worden. Alles is wat exclusiever en dat moet je je kunnen veroorloven. Ik zelf heb 3 kinderen en zou dat nooit kunnen betalen. Ben echter wel wezen kijken want mocht het nou echt zo veel beter zijn dan een openbare school, had ik wellicht een extra baan ofzo genomen. Maar in mijn ogen niet dus.

Verder is het hier ook veel meer de gewoonte dan in Nederland om naar universiteit te gaan en dat kost ook veel geld.

Sidonia
 
Vergeet ik ook nog te vermelden dat mijn vriendin door haar ouders wel naar een prive school was gestuurd vanwege 'de status' en het beste voor de kinderen enzo. een priveschool.

Zij zelf vond het verschrikkelijk. Alle extra aktiviteiten daar kon ze niet aan meedoen omdat dat extra geld kosten en dat was net te veel voor haar ouders. Zij werd dus niet geaccepteerd door de vriendinnetjes.

Het sociale gebeuren in een school is heeeel belangrijk voor kind en ouder. Zelfs meer denk ik als je emigreert. Je hebt hier niemand als je aankomt en het is makkelijker om bij een vriendinnetje te spelen een straat verder dan een half uur rijden.
 
Back
Top