Hoe lang duurde jullie Visumaanvraag?

Roel

New Member
Hallo allemaal,

Wij hebben anderhalve week geleden onze aanvraag voor een Skilled Independent Visum opgestuurd. Nu zijn we erg benieuwd hoe lang de procedure ongeveer gaat duren. We gingen uit van 50 weken, maar nu lazen we laatst dat sommige mensen het veel sneller hebben gekregen.

Hoe lang heeft het voor jullie geduurd???

Roel en Ilse

:tent:

Hoe lang het duurt is afhankelijk bij welke instantie jij je Skills Assessment hebt ingeleverd. Bij de ACS duurt het ongeveer 6 tot 8 weken. Maar bij een andere instantie kan het veel langer duren. Ik weet dus niet bij welke instantie jij het hebt ingeleverd. Er is trouwens een site op internet waarbij je ongeveer de tijd kan bepalen hoe lang mensen er over hebben gedaan. Ik weet zo de URL niet uit mijn hoofd, maar even zoeken hier op het forum zou je wel die informatie moeten kunnen verschaffen

Ja en bij SMCA zeggen ze dat het zelfs 1,5 jaar duurd. Het verschilt ook volgens mij hoeveel je voldoet aan de eisen.

Grtz Tanne  :cool:

We hebben de aanvraag bij het ASPC ingediend. Op zich zijn wij geen ingewikkelde casus.
De Skills Assessment hebben we al een tijd binnen; deze had Roel bij het AIWCW ingediend en binnen twee maanden alweer terug. Het gaat nu om de "echte" aanvraag  :-D
De site die Maluka bedoelt (http://www.austimeline.com/austime/aus/opener.jsp) hebben we al bekeken, maar daar stonden heel weinig vergelijkbare casussen op.  :-(
Daar werden we dus niet veel wijzer van.

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties  :up:

Roel en Ilse

Ik ben ook zo ontzettend benieuwd hoe lang er nu voor de 'echte' visumaanvraag staat. :?

Voor 1 juli 2004 was dit inderdaad gemiddeld 48 weken ofzo. Op dit forum heb ik gelezen dat aanvragen die na juli 2004 ingedient zijn veel sneller afgehandeld kunnen worden ivm. automatisering van het systeem oid. Zie ook:
http://www.xpdite.net/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=2
Op de DIMIA site kan ik hier echter geen informatie over vinden en volgens mij zijn er op dit forum ook geen mensen die hun aanvraag voor een skilled independent visum na 1 juli 2004 ingedient hebben en nu al hun visum hebben (tenzij ik iets over het hoofd gezien heb natuurlijk).

November 2003 de papieren opgestuurd voor beoordeling door de ACS. Hiervan kregen we ergens in januari 2004 een positieve antwoord en daarna direkt de "echte" Skilled Independent visum aanvraag ingediend. In de ontvangstbevestiging die we na een aantal weken ontvingen stond inderdaad dat de gehele procedure 50 weken zou gaan duren (vanaf begin februari 2004). Ondertussen is het bijna maart 2005 en wachten we nog steeds.......Dus aan die 50 weken zou ik niet teveel waarde hechten, het is meer een indicatie. Heb niet echt het idee dat er een pijlop te trekken is.

Michel

Ik ben toch nog eens naar http://www.austimeline.com/ gesurfd en heb eens op mijn gemak zitten zoeken. Wat blijkt: als ik kijk naar de aanvragen voor een Skilled Independent Visum, dan zie je dat bij de meesten dit tussen de 2,5 en 4,5 maand heeft geduurd. LET OP: het gaat hier wel over de aanvragen na 1 juli 2004!
Dat was dus even slikken; ik rekende op minimaal 6 tot 12 maanden. Dan komt alles toch sneller dichtbij dan je denkt...
Als je zelf nieuwsgierig bent ga dan naar de website en kijk onder "Visa Applications". Daarna selecteer je in "Application Type" de "Skilled Independent". Vervolgens moet je wel eerst een aantal bladzijden terug (tot bijvoorbeeld Augustus 2004) en see for yourself.

Spannend dus!!!

Roel

Dat zou inderdaad lekker snel zijn, zeg! :)
Wij gingen uit van 1 tot 1,5 jaar voor de hele procedure (inclusief assessment)...

[quote author=Hillegien link=topic=1181.msg9558#msg9558 date=1109084400]
Dat zou inderdaad lekker snel zijn, zeg! :)
Wij gingen uit van 1 tot 1,5 jaar voor de hele procedure (inclusief assessment)...
[/quote]

Die periode waar ik over spreek gaat alleen maar over de tijd tussen het versturen van je uiteindelijke Visumaanvraag tot het ontvangen daarvan.
Dit is dus exclusief je Skills-assessment. Alhoewel die bij mij ook niet zo lang heeft geduurd (1 maandje). De meeste tijd ben je kwijt om al die pokke-formulieren en referenties bij elkaar te slepen  :evil: :lol: :x

Wat wij gehoord hebben van onze migration agent is dat het ook afhangt wie je 'case officer' is. Plus welk visum/soort.En daarbij komen de 'gewilde' beroepen bovenop de stapel.
Wij hebben extreem lang (7mnd) moeten wachten op de uitslag diploma(Vetassess).
Half nov '04 visum aanvraag verstuurd.
Half jan '05 bevestiging + gelijk verzoek voor medicals+vog+ielts.

Ben benieuwd.

gr yvonne

Back