Hoe lang duurt de skilled aanvraag (136)

Nimitz

New Member
Hé allemaal,

Hoe lang duurt zo'n skilled aanvraag nu uiteindelijk nog?

Op 18 juni hebben ze in Adelaide de papieren ontvangen en op 27 juni is het geld van mijn creditcard afgeschreven (iemand heeft dan sowieso al een keer door mijn papieren gebladerd).

Iemand een idee hoe lang het nu gemiddeld duurt voor ik een case officer krijg en/of oproep voor medicals?

Mijn beroep staat overigens op de MODL lijst
 
De wachttijd op het moment is ongeveer 8-9 maanden. Staat je beroep niet op de
MODL dan is het momenteel 12-15 maanden.
Succes met wachten.
 
Ik zag laatst op de de australie timeline, dat iemand (niet op de MODL lijst) na 7, 5 maand een CO had aangewezen gekregen... Dus reken, als alles eenmaal bij DIAC ligt zo'n 8 a 9 maanden!
 
Niemand weet precies hoe lang dat duurt. De ene keer is het 6 maanden, een paar weken daarna kan het opgelopen zijn naar 7 of 8 maanden, dan kunnen ze ineens weer wat werk hebben ingehaald en zit je weer op 6 maanden. Als je de vakantieperiode er tussen hebt kan het zo weer oplopen. Ik geloof dat er hier ook al andere draadjes over lopen.
 
Bij mij duurde het 6 maanden. Ik stond op de MODL lijst. De hele papier winkel verzamelen + engelse test + skills assessment zou ik voor het gemak ook een maandje of 6 voor aanhouden......Verder denk ik dat "frontloaden" helpt (het versturen van je medische keuring en je VOG, zonder dat DIMA erom heeft gevraagd). Ik heb beiden na 4 maanden opgestuurd.......

Succes Gr Frank
 
Gelukkig heb ik mijn verpleegkundige registratie (inclusief IELTS) al doorlopen. Dat heeft bij elkaar 14 maanden geduurd, dit is in principe het laatste wat zou moeten inclusief de medicals, maar we wachten maar af.
 
Wij zitten al twee jaar op een 457 hebben alles gefrontloaded
en staan op de MODL, wachten nu al 8 maanden. Volgens
mij is er hier geen pijl op te trekken, dat is wat mij ook
zo frustreerd. Niemand heeft een precies antwoord op de
wachttijd. In ieder geval succes met wachten dat we allemaal
snel aan de beurt mogen zijn.
 
Bij ons duurde het iets minder dan 6 maanden vanaf de dag van de aanvraag.
Maar dan staan we beide wel op de MODL lijst.
Groetjes Maike
 
Back
Top