hoe lang duurt het

brizziefan

New Member
hallo allemaal
het is alweer een hele tijd geleden dat we op het forum zaten
ik volg alle verhalen wel zo goed als het kan
maar zit nu zelf met een paar vraagjes

we zijn nu ongeveer een half jaar bezig met het aanvragen en alles wat daarbij hoort van ons 457 visum
eerst, toen we begonnen met de aanvraag, hoorden we van onze lawyer in Brisbane dat de aanvraag ongeveer 2 maanden zou duren. Maar door een paar tegenslagen zijn we nog steeds niet echt verder gekomen
het begon al met de IELTS test die verplicht werd in juli 2007, toen die binnen was kwam het bricht van onze lawyer dat hij met vakantie ging 6 weken, en eindelijk, op 25 januari 2008 is de aanvraag verstuurd, met de mededeling dat het 6-10 weken gaat duren en nu, vanmorgen, hoor ik dat ik moet rekenen op 12 weken.

Nu heb ik ergens op het forum gelezen, ik kan het alleen niet meer vinden, van mensen die hun stempel en alles in Australie hebben gekregen en dus al gewoon naar Australie zijn gegaan op een holiday visa en dan in Australie hun 457 in hun paspoort kregen.
Zou iemand mij aan wat info hierover kunnen vertellen

Ook volg ik iedere dag op BBC1 "Wanted Down Under"  over engelsen die de stap willen wagen om ook naar Australie of Nieuw Zeeland te gaan. Krijg er een hoop leuke tips en info vanaf
alvast bedankt voor alle hulp die we kunnen krijgen
and see you soon in BRIZZIE ( we hope)
 
Hoi Brizzienfan,

Ik heb al wel eens eerder tegen iemand dit gezegd. Wij hebben toen ook geinformeerd over al naar Australie gaan en afwachten. Maar ons werd het ten zeerste afgeraden. De reden is, als ze bij de douane maar een idee hebben dat je geen tourist bent, maar in afwachting van je visu. Je wordt geweigerd en 3 jaar het land niet meer in mag. Dus pas er wel mee op.
 
Ik ben zelf eind oktober 2005 naar australie vertrokken op een holiday visa zonder retourticket. Bij de duane vroegen ze wel waarom ik geen retourticket had en na uitgelegd te hebben dat ik een 457 visa heb aangevraagd en van plan was hier minstens twee jaar te werken mocht ik zonder problemen door. Ben ook gelijk begonnen met werken en had een maand later mijn visum binnen.

Het bedrijf had een bureau in de hand genomen om mijn sponsership te regelen en die gaven het groene light om naar Australie te komen. Als mijn geheugen me niet in de steek laat had ik toen wel alle e-mails uitgeprint en op zak en heeft de goede man bij de duane daar even vlug doorheen gebladerd, maar ik mocht echt zonder problemen door.
 
Back
Top