Hoe lang in dienst blijven?

Lindy

New Member
Kan iemand mij toevallig vertellen hoe lang je in dienst moet blijven bij je werkgever (om niet direct terug gestuurd te worden) wanneer die je voorziet van een baan en daarmee dus de mogelijkheid naar Oz te gaan?

Alvast bedankt!!
 
Indien je een 457 visum hebt, dit is slechts een tijdelijk visum, heb je slechts 28 dagen om een nieuwe werkgever te vinden. Dit is volgens mij gedurende de hele periode dat je op een 457 in Australie bent. Wel kun je naar verloop van tijd je PR aanvragen.

Maar er zijn vast forumleden die je hier meer over kunnen vertellen enne probeer de search functie eens want volgens mij is er al eerder over gepost.

Hebben jullie al een werkgever die jullie wil helpen? Zo niet dan is het denk ik wel een beetje afhankelijk van jullie beroep of dit zo 1,2,3 vanuit Nederland te regelen is. Maar lees booklet 6 eens door ik denk dat er voor jullie wel meer mogelijkheden zijn om in Australie te komen behalve WHV en 457.

Succes, Chantal
 
Hi Chantal,

We hebben eventueel een werkgever die ons zou willen helpen, alleen zouden we daar waarschijnlijk niet té lang voor willen blijven werken.
Ik heb verder niet echt een idee van wat voor soorten visa er zijn (en alle sub-categoriën...), dus ik zal sowieso eens gaan kijken naar deze tips!

Bedankt in elk geval!!

Lindy
 
Succes met lezen in de "bijbel" van emigratie (booklet 6).
Lijkt me toch echt wel dat jullie in aanmerking komen voor een ander visum dan 457....en helemaal als je al niet voor die werkgever wilt blijven werken! Ik weet niet of je toekomstige werkgever (die van die 457) namelijk eist dat je b.v. 1  jaar voor hem werkt. En je moet maar net een werkkgever vinden die het geen probleem vindt om die verantwoording van zo'n visum over te nemen. Je werkgever moet namelijk ook een soort van aanvraag indienen bij de immigratie dienst. Daarbij komt dat ze op papier nogal wat voor hun rekening moeten nemen, hoe dit in het echt is kan ik je niet zeggen.

Succes enne je kan altijd een kansberekening laten doen bij een emigratie bureau, dan weet je gelijk welk visum voor jullie het meest geschikt is.

Chantal
 
Back
Top