Tamarind
Well-Known Member
Ja, grijs gebied zeker, omdat die 'compelling and compassionate' nogal voor interpretatie vatbaar is. Ik denk dat je nu zonder veel problemen een RRV voor 5 jaar kan hebben. Als ik je verhaal goed begrijp, zou je 2 tot 4 jaar in Nederland gaan wonen. Daar hoef je, hoe ik de 'gewone' RRV begrijp, helemaal geen 'compelling reason' voor te hebben. Het probleem stelt zich vooral als je terugkomt. Stel dat je 2 weken terug bent in Australië, en er is - ik zeg maar wat - een overlijden in de familie. Dan moet je inderdaad zo'n 3 maanden RRV aanvragen, en is dus de vraag wat ze gaan zeggen. Nu, ik vraag me af of die '3 continuous months' geldt voor personen die Australië al verlaten hebben. Want dat begrijp ik niet zo goed. Eenmaal je twee weken, of zelfs een dag, terug bent, ben je geen 3 maanden aansluitend weg. Ik zou er dus vanuit gaan dat als je bijvoorbeeld 4 jaar afwezig bent, en je gaat dan terug, en er gebeurt iets in dat tweede jaar van je Australisch verblijf waardoor je het land wil verlaten (anders valt het nog onder je oorspronkelijke RRV zou ik denken), dat je dan een 157 RRV kan aanvragen. Die zijn toch net daarvoor bedoeld, zou ik denken...