Hoe lang nog?

GRUWEZ

New Member
Dag iedereen,
We zijn al meer dan een jaar bezig met de aanvraag van ons General Skilled Migration visum subclass 175. Op 12 december 2009 werden onze medical results ontvangen in Australië, inclusief de HIV test results. Heeft er iemand een idee hoe lang het nog duurt alvorens we ons visum toegewezen krijgen? Onze beroepen staan op de CSL, MODL en SOL, dus daar denk ik dat het wel OK zit.

Bedankt voor de feedback!
Zanzibar
 
Zanzibar,

Normaalgesproken zouden er maximaal enkele weken horen te zitten tussen de ontvangst van je medicals en de definitieve toewijzing van het visum. Wellicht heb je mijn draadje gelezen onder skilled visa. Jouw medicals zijn al eerder ontvangen dan die van mij, en mijn visum is al toegekend.
Hoe weet je trouwens dat je medicals + x-rays zijn ontvangen? Heb je hier een bevestiging van gekregen?
Zelf heb ik begin januari via de DIAC site de vraag gesteld wat de status was van mijn visum aanvraag. Daarop kreeg ik het antwoord dat mijn medicals nog niet waren ontvangen.
Ik denk dat je het beste de vraag kunt stellen bij DIAC. Als de laatste documenten die relevant zijn voor je visum aanvraag zijn ontvangen op 12 december, had het visum allang moeten zijn toegekend.

Wim.
 
Wim,
Als ik online bij de DIAC ga kijken naar de status van onze application, dan staat er:
"Health requirements finalised"
"Further medical results received"
"HIV blood test received"

en dit allemaal met datum 12 december 2009.

Ik zal eens bij de DIAC informeren hoe het er mee zit.

mvg
Zanzibar
 
Volgens mij lees ik hier niets over een Case officer?
Die is toch wel erg belangrijk voor het toekennen van een visum.
Zodra je die hebt, zou het volgens mij een kwestie van minuten moeten/kunnen zijn.
Als al je papieren tenminste binnen, en goed bevonden, zijn.

Bart
 
Bart,
Case officer werd toegekend op 9 november 2009. Diezelfde dag kregen we een email met de vraag onze medicals te gaan doen. Die hebben we gedaan op 18 november 2009 en de resultaten werden opgestuurd naar Sydney, waar ze ontvangen werden op 12 december 2009. Bevestiging hiervan online op de DIAC site. Sindsdien geen nieuws meer...

Ik heb een vraag gestuurd naar de DIAC en wacht nu hun antwoord af.

mvg
Zanzibar
 
Tja, dan zou ik zeggen dat je wel eens een grant mag gaan krijgen.

De tijd tussen CO en grant, lag bij ons aan wat extra info omtrent het (nog steeds) in Australia wonen van Miranda's oom en tante (onze sponsors).
Toen dat eenmaal geregeld was (duurde even vanwege de feestdagen) was het zo gedaan.

Bart
 
Ik denk na het lezen van dit alles , dat jullie komende week je visum hebben.
Als alles positief is en je case officier je vroeg om je medicals dan kan het niet anders dan komende week een leuk briefje te verwachten.

Anders even een ring geven , je situatie uitleggen en schreeuwen om dat verdiende visum.

Cheers,

Jack :evil:
 
Als het goed is hebben jullie ook een tijdslimiet gekregen van 28 dagen. 9 november een CO en 12 december de medicals ontvagen is langer dan 28 dagen. Misschien dat het daarom langer duurt? Wij hebben onze CO toegewezen gekregen op 25-11 en hebben precies 2 maanden later ons visum gekregen. Als alles goed is gegaan moet het dus niet meer zo lang duren... Succes met wachten!
 
GEFELICITEERD!!!!!

Heerlijk he!geniet ervan! Jack zat er ongeveer een maandje naast maar het werd nu ook wel tijd. Je CO was zeker even op vakantie....

Wanneer gaan jullie waar naar toe? Er gaat op 16 augustus een plane vol Xpditers :wink:
 
Gefeliciteerd!
Moet een lekker gevoel zijn!!
afro.gif


Groeten Steven
 
fijn dat aan de onzekerheid nu een eind is gekomen! Nu extra genieten! Gefeliciteerd!
 
Hey, proficiat! :up: :up: :up:

Jullie geduld is wel heel hard op de proef gesteld zeg. Bij welk team zaten jullie in Adelaide?
 
Back
Top