Hoe lang om huurhuis te vinden?

Ik heb binnen een week een super unit aan het strand gevonden en heb gemerkt dat je vooral wat 'buiten de regels' moet werken. Allereerst had ik gebeld en word je op een lijst geplaatst. Dat vertrouwde ik niet en ik wilde dit echt graag hebben dus ben ik bij de makelaar langsgegaan om erover te praten. Ik kon toen binnen 2 dagen bezichtigen, buiten de normale bezichtiging die 2 dagen daarna was. De makelaar gaf aan dat ze daarop moest wachten.....

's Avonds heb ik toen een uitgebreide mail gestuurd met de redenen waarom ik het zo graag wilde hebben en inderdaad, net als Yvonne, aangeboden 6 maanden vooruit te betalen...... De volgende ochtend werd ik al gebeld dat ik het mocht hebben (die andere mensen hebben dus niet eens de kans gehad het te zien) en ik hoefde niets extra's vooruit te betalen.

Ook ik mocht geen huisdieren hebben. Twee katten zitten nu tijdelijk bij vrienden en na 3 maanden heb ik de makelaar gevraagd of het misschien toch mogelijk was om die twee hier te krijgen. Ze heeft het nagevraagd en het is akkoord (met een extra borgsom, maar dat krijg je toch terug)!

Moraal van het verhaal: soms niet de standaard weggetjes bewandelen en steeds weer contact zoeken. Bij mij heeft het in ieder geval gigantisch geholpen!

Succes!
Annemarie

Back