Hoe lang voordat je erkend Timmerman / Monteur / "Skilled" bent??

theobviousexpert

New Member
Ik sneed dit onderwerp al even aan in een ander gedeelte van dit forum...maar ik dacht ik vraag het even aan de experts: Jullie de 'skilled workers'....

Stel je voor je zou alles "opnieuw" moeten doen...Je zou opnieuw Timmerman/vrouw, monteur, electricien, etc. moeten worden:
Opnieuw een opleiding volgen...opnieuw werkervaring zoeken...Om uiteindelijk toch zo snel mogelijk je emigratie naar Australie te realiseren...

Welke opleiding zou je dan (moeten) doen?
Waar? Het ROC ofzo?
Hoe veel werkervaring heb je uiteindelijk nodig voordat je jezelf daadwerkelijk "timmerman" mag noemen? (Je kan 'timmerman' in principe ook vervangen door welk skilled beroep dan ook...) En dan heb ik het over het minimale en niet over wanneer je echt 'meesterschap' hebt bereikt want dat kan natuurlijk tientallen jaren duren.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Thanks!
 
Ik sneed dit onderwerp al even aan in een ander gedeelte van dit forum...maar ik dacht ik vraag het even aan de experts: Jullie de 'skilled workers'....

Stel je voor je zou alles "opnieuw" moeten doen...Je zou opnieuw Timmerman/vrouw, monteur, electricien, etc. moeten worden:
Opnieuw een opleiding volgen...opnieuw werkervaring zoeken...Om uiteindelijk toch zo snel mogelijk je emigratie naar Australie te realiseren...

Welke opleiding zou je dan (moeten) doen?
Waar? Het ROC ofzo?
Hoe veel werkervaring heb je uiteindelijk nodig voordat je jezelf daadwerkelijk "timmerman" mag noemen? (Je kan 'timmerman' in principe ook vervangen door welk skilled beroep dan ook...) En dan heb ik het over het minimale en niet over wanneer je echt 'meesterschap' hebt bereikt want dat kan natuurlijk tientallen jaren duren.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Thanks!

Hoi ,

Mijn vriend heeft een stukadoorsopleiding gedaan tijd geleden, niveau 2.
Hij heeft inmiddels wel al 8 jaar werkervaring (werkervaring heb je ook nodig om je punten te behalen).
Hij begint in september aan niveau 3 aan het ROC, aangezien we denken dat dat nodig is...
Ik kan ook nergens terug vinden wat de eisen hiervoor zijn...

Een opleiding duurt denk minimaal 2/3 jaar.
Het gaat uiteindelijk om de vaardigheden die je hebt, die moeten voldoen aan de Australische standaards.
Dit wordt weer bepaald door een Skills Assesment door een derde partij...
Is dus lastig om te bepalen..
 
En zoals elders te lezen is, het aantonen van je ervaring is nog wel eens een struikelblok.
 
En sommige beroepen staan al lang op de SOL, maar je weet nooit hoe dat in de toekomst verloopt. Je hebt nooit zekerheid, als je aan een studie begint, dat dit beroep jaren later nog steeds nodig is. Hou hier rekening mee.
 
Back
Top