Hoe lang wachten op bericht?

Hi guys!

Enige tijd terug hebben we alle papieren verstuurd voor het aanvragen van een skilled designated area sponsored visum. Begin dit jaar hadden we DIMIA gevraagd hoe lang de aanvraag van zo'n visum in beslag zou nemen en zij hebben ons toen laten weten dat de processing time voor dit visum 4 tot 6 maanden is.

Tot op heden hebben we een ontvangstbevestiging gehad en is het geld voor de visumaanvraag van onze rekening afgeschreven. Verder hebben we nog niets gehoord. We zitten te wachten op een reactie of op z'n minst een oproep voor onze medicals.

Heel stieken had ik gehoopt dat onze processing time maar 4 maanden in beslag zou nemen, maar dat ziet er niet echt naar uit, omdat we nu al ruim 1,5 maand wachten en we dus nog de medicals moeten ondergaan. Voordat de papieren hiervan vervolgens bij de juiste persoon zijn gearriveerd, zijn we weer een paar weken verder.

Kunnen jullie me vertellen hoe lang jullie hebben moeten wachten voordat jullie iets vernamen of een oproep voor de medicals kregen?
En degenen die reageren zijn dit mensen met hetzelfde visum als wij of met een ander soort visum?

Alvast superbedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Xander en Sandra
 
Ik heb mijn medicals al gedaan, maar moet mijn aanvraag nog indienen (partner aanvraag).
Op zaterdag had ik mijn x-ray laten doen, bloed laten prikken en het onderzoek gehad en op maandag werd ik door de dokter gebeld dat alles OK was en dat het naar de Australische ambassade in London was doorgestuurd (daar doe ik namelijk de aanvraag). Dus in principe zou dit niet al te veel tijd voor je in beslag moeten nemen........wie weet lukken de 4 maanden nog  :up:
 
hallo Xander en Sandra,

Leuk, nog meer mensen met het S-DAS visum!

In november hebben wij de aanvraag ingediend en in januari kregen we de bevestiging en daarmee ook meteen het verzoek voor 1. medicals 2. vog 3. engelse test. 4. assurrer> contact CentreLink

Dat alles is nu bijna achter de rug, en dan is het afwachtn op de uitslag. Vlgs onze migr.agent zal het niet lang duren, maar zijn reuze benieuwd hoe lang het duurt.

Als er nog vragen zijn stel ze gerust!
 
Hoi Xander en Sandra,

Wij hebben op 8 dec. 2004 onze aanvraag voor een STNI visum ingediend (op 15 dec. 2004 bij DIMIA binnengekomen). Op 28-02-05 kregen wij het verzoek om toezending van de medicals en de VOG. Deze hebben wij op 07-03-05 toegezonden (op 10-03-2005 bij DIMIA binnengekomen). Op 15-04-05 kregen wij bericht dat ons visum was goedgekeurd per 14-04-2005.
Dus precies 4 maanden. Ook bij ons werd van tevoren aangegeven dat de aanvraag 4 tot 6 maanden zou duren.
Wanneer je enig idee wil krijgen hoelang het bij anderen duurt, moet je eens op www.austimline.com kijken.

Succes verder met wachten.

Groetjes,
Brit
 
Brit heeft een klein typefoutje gemaakt in de url:

het moet zijn: http://www.austimeline.com
 
Hoi Brit,

Even een vraagje.
Hadden jullie de medicals al gedaan voordat jullie een oproep hiervoor kregen of konden jullie zo snel terecht?

Wanneer vertrekken jullie?
Wij willen echt zo snel mogelijk nadat we ons visum hebben vertrekken.

Groetjes,
Sandra
 
Hoi Xander en Sandra,

Als je eenmaal je oproep voor je VOG en Medicals hebt gekregen kan het allemaal heel snel gaan hoor. Wij hebben vorige week woensdag het verzoek via de Email gekregen. Gisteren hebben we onze X-ray al gemaakt bij de GGD en vanmiddag gaan we alweer voor het onderzoek bij de dokter langs. Daarna nog even snel langs de huisartsenpost om bloed af te laten nemen en dan kan de hele handel z.s.m. richting Sydney (in ons geval dan).  :up:
Ik zou in ieder geval gewoon wachten tot je de oproep krijgt, want die medische onderzoeken zijn niet goedkoop :|

Succes met wachten  :wink:

Gr Ilse en ROel
 
[quote author=Xander en Sandra link=topic=1712.msg15407#msg15407 date=1116399975]
Hoi Brit,

Even een vraagje.
Hadden jullie de medicals al gedaan voordat jullie een oproep hiervoor kregen of konden jullie zo snel terecht?

Wanneer vertrekken jullie?
Wij willen echt zo snel mogelijk nadat we ons visum hebben vertrekken.

Groetjes,
Sandra
[/quote]

Hoi Sandra,

Inderdaad wij hadden onze medicals op 27 januari 2005 al gedaan. Deze afspraak hadden wij op 8 december 2004 al gemaakt (we konden niet eerder terecht). Op dezelfde dag hadden we ook een afspraak bij de TBC kliniek voor de rontgenfoto's en zijn we ook bloed wezen prikken in het labaratorium.

Ook de VOG hadden wij op 17 februari 2005 ingediend en hebben wij terugontvangen op 5 maart 2005.

Voor de VOG kun je het beste de formulieren van de internetsite van het ministerie van justitie downloaden, invullen zover als mogelijk en dan opsturen naar de Australische ambassade in Den Haag met een begeleidend schrijven erbij, met het verzoek om te ondertekenen en een stempel te plaatsen (hadden we binnen 3 dagen retour) en een aan jezelf geadresseerde/gefrankeerde envelop bijvoegen.
Met dit volledig ingevulde en ondertekende formulier ga je naar het gemeentehuis en vervolgens vraag je het VOG aan en dit duurt dan ± 2 weken voordat je het ontvangt.

Wij vertrekken eind september.

Succes ermee. Ik hoor wel of jullie het ook van tevoren doen of wachten op de oproep.

Groetjes,
Brit
 
Hoi Xander en Sandra,

Wij vragen hetzelfde visum aan als jullie. Na 5 dagen kregen we al de ontvangstbevestiging en toewijzing van een case officer. Wij wachten nu bijna 1,5 maand. Tegen ons is gezegd dat het 3 tot 4 maanden duurt, maar we hebben wel al de medicals vorig jaar op vakantie in Australië gedaan en de VOG vorig jaar november, dus beiden zonder dat we nu weten of we het visum krijgen en uiteindelijk scheelt dat nu dus waarschijnlijk 2 maanden tijd. De laatste lootjes wegen het zwaarst!!! Sterkte en succes.

Groetjes,
Joke
 
Hoi Joke,

Tjee...dat gaat wel lekker snel bij jullie. Wij hebben ook vrij snel een ontvangstbevestiging gehad per mail. In deze ontvangstbevestiging stond dat we binnenkort de naam van onze case officer zouden horen. Tot op heden hebben we die nog niet te horen gekregen. Ik hoop echter wel dat er iemand al met onze aanvraag bezig is!? Ik denk het wel, want ze hebben al wel ons geld voor het visum geïnd, dus dat is een start.
Ik denk dat we dit weekend alvast de papieren voor de VOG gaan downloaden en bekijken, dan hebben we die alvast bij de hand.
Bedankt voor je reactie! Ik vind het wel prettig om te merken dat er ook wat mensen zijn die hetzelfde soort visum aanvragen als wij.



Hoi Brit,

Bedankt voor je tip hoe we e.e.a. met de VOG het beste kunnen aanpakken. Ik ga dit weekend de formulieren downloaden. Heb je toevallig de exacte benaming van de internetsite? Zo niet, dan snor ik hem snel wel even ergens op.



Hoi Roel en Ilse,

Volgens mij zag ik ergens anders op dit forum dat jullie ook uit Breda of omgeving komen. Wel grappig.....wij kenden nl. nog niemand hier uit de omgeving die ook naar Australië gaan! Maar ja, als je zo al die reacties op dit forum leest, dan is het logisch dat dat ook mensen tussenzitten die ook in Breda (of omgeving) wonen.


Groetjes,
Sandra (& Xander)
 
Hoi Sandra,

Dank je Shelley. Shelley was me voor en heeft al geantwoord.

Succes.

Groetjes,
Brit
 
[quote author=Xander en Sandra link=topic=1712.msg15628#msg15628 date=1116580177]

Hoi Roel en Ilse,

Volgens mij zag ik ergens anders op dit forum dat jullie ook uit Breda of omgeving komen. Wel grappig.....wij kenden nl. nog niemand hier uit de omgeving die ook naar Australië gaan! Maar ja, als je zo al die reacties op dit forum leest, dan is het logisch dat dat ook mensen tussenzitten die ook in Breda (of omgeving) wonen.


Groetjes,
Sandra (& Xander)
[/quote]

Genoeg Brabo's hier ja! Maar dat maakt het straks nog gezelliger in OZ!!!
:cheers: :dancing: :drink: :gossip: :happy: :w00t: :win1:
 
Hallo Brit,

Wij hebben eind april onze aanvraag voor een STNI visum ingediend. Verzoek voor VOG en Medicals hebben we nog niet binnen.

Uit jouw verhaal begrijp ik echter dat jullie toch al je VOG en medicals hebben laten doen? Kan dit inderdaad zonder verzoek uit Australie? Ik dacht dat je een speciale brief nodig had om je VOG aan te kunnen vragen?

Groet,
Tammy


Lost: Quote verwijderd.
 
Hoi Tammy,

Wij hadden idd in eerste instantie ook problemen op het gemeentehuis met de aanvraag, omdat wij het verzoek van de DIMIA nog niet binnen hadden. Zij wilden geen aanvraag indienen zonder dit verzoek of een handtekening + stempel van een officiële organisatie.
Ik heb toen een mailtje naar de Ambassade in Den Haag gestuurd met de vraag of hun dit voor mij in konden vullen.
Kreeg direct een antwoord, dat dit prima was en heb toen het formulier + aan ons zelf geadresseerde envelop toegestuurd en ontving dit na drie dagen volledig ingevuld (betreffende gedeelte) en ondertekend retour (+ stempel).
Hiermee zijn we weer naar het gemeentehuis gegaan en toen konden we de aanvraag voor het VOG wel indienen.

Ik begrijp van sommige forumleden dat ze op het gemeentehuis zelfs het VOG aan kunnen vragen zonder deze ondertekening + stempel van de ambassade.
Ligt gewoon aan de persoon die achter de balie zit.
Om er zeker van te zijn dat het geen problemen oplevert zou ik gewoon de formulieren naar de ambassade sturen.

Succes ermee.
Groetjes,
Brit


Lost: Quote verwijderd.
 
hi

Vraagje aan al diegenen die een ontvangstbevestiging met case number hebben ontvangen: behalve per email, krijg je die ontvangsbevestiging ook per ouderwetse brief in je post?


wij wachten namelijk al anderhalve maand, nadat het geld is afgeschreven, op ontvangstbevestiging met case nummer; tot op heden nog niks gezien...    :|   soms gaat er weleens wat verloren in de email (is namelijk nog steeds onbetrouwbaar internet protocol), misschien dat het daar aan ligt, dus ik hoop ook op schriftelijke ontvangstbevestiging...


groetjes,
hummin
 
hoi Hummin,

Wij kregen de bevestiging alléén via Email. Ditzelfde geldt bij ons ook voor het verzoek voor de medicals en VOG. Maar het ligt denk ik aan wat je hebt aangegeven in je Form 47SK (op welke manier je wilt communiceren)...

Gr Roel
 
Ligt er misschien ook een beetje aan wat voor soort visum. Voor mijn (partner) visum kreeg ik na drie dagen ontvangstbevestiging, waarin gelijk stond dat het goed gekeurd was.
 
Hoi Hummin,

Wij kregen onze ontvangstbevestiging met reference number per mail. In deze mail stond dat we later de naam en contact details van een case officer zouden ontvangen. We zijn inmiddels bijna 2 maanden verder en we hebben nog niets gehoord (en dat terwijl de processing time van ons visum 4 tot 6 maanden is, aldus DIMIA)......
We hebben ook niets per reguliere post ontvangen.

Ik denk dat het bij jullie en bij ons gewoon een kwestie van geduld is. Ook bij ons is het geld afgeschreven....ik ga er dus maar vanuit dat ze er mee bezig zijn....meer kun je niet doen.

Succes met het wachten!

Groetjes,
Sandra
 
Hoi Sandra,

Ik weet niet welk visum jullie aanvragen, maar bij mij kwam de Email met de naam van onze CO + het verzoek voor de Medicals en VOG op exact 3 maanden na de aanvraag binnen. Ik heb een Skilled Independent visum aangevraagd. Als je op www.austimeline.com kijkt, dan kun je een goede inschatting maken van je wachttijd  :wink:
Sterkte met wachten  :coffee:

Gr Roel
 
Back
Top