hoe start je met wonen na aankomst?

[quote author=Bear link=topic=2786.msg31288#msg31288 date=1129112347]
[sub]Bear heeft nog geen 2 uur geleden de inschrijf formulieren gefaxt :cheer: [/sub] [/quote]

[size=14pt]SPANNEND!!!!!!![/Size] :happysun: :clap: :cheer: :happy:

Rene

[quote author=Martin link=topic=2786.msg31287#msg31287 date=1129111852]
[quote

Een huurhuis kun je het beste via de (zaterdag) krant bij een particulier zoeken. Scheelt al snel 25 tot 50 AUD per week voor de makelaar.

[/quote]

Ik denk dat de kosten voor een makelaar toch wel naar de eigenaar gaan.
De huurder moet alleen de huur betalen en een eenmaalig bedraag voor atmin.
Ik begrijp niet wat je er mee bedoelt dat de huurder 25 tot 50 dollars meer betaald.
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Verhuur zelf nu mijn eigen huis en een investment propertie.
Maar weet wel dat ik die kosten moet betalen.
Elke maand gaat er 7% af voor de makelaar en $2.00 voor admin
Bijna alle huisen zijn particulier en dan zijn er gemeente huisen,
daar moet je eerst op een lijst staan voor ongeveer 3 jaar,en je inkomen moet zoooo laag
zijn, dat wil je niet weten.

Gr Ineke

Ik begrijp niet wat je er mee bedoelt dat de huurder 25 tot 50 dollars meer betaald.

Als je bij via een makelaar huurt, moet je toch de huur aan de makelaar betalen? En die wil er ook wat aan verdienen. Je doet dan zaken met de makelaar en niet met de eigenaar. Het valt me op dat huizen van een part. in de krant goedkoper zijn dan die bij het makelaarskantoor.

[quote author=Martin link=topic=2786.msg31287#msg31287 date=1129111852]Dit is een gok, je moet het maar treffen. Vaak is het leegstaande 'sociale woningbouw' wat wordt gebruikt. Als je pech hebt staat je woning in een achterbuurt, zit je op 1 hoog en is ie smerig en uitgewoont. Kun je alsnog wat anders gaan zoeken. [/quote]

Ik begreep destijds dat het inderdaad 'sociale woningbouw' is (hetgeen anders is als in NL, het zijn gewoon woningen tussen andere 'normale' woningen). Maar immmigration heeft een klein poeltje van die woningen die permanent en alleen door migranten gebruikt wordt dus je hebt een redelijke garantie op wat redelijks. Jouw oplossing werkt niet als je met een gezin aankomt, je moet per direct ergens naar toe kunnen. En deze service is per week op te zeggen dus ik zie geen reden om het niet te doen.

Maar goed, da's mijn advies alleen maar. Heb jij trouwens een negatieve ervaring met deze service?

[quote author=Martin link=topic=2786.msg31333#msg31333 date=1129152808]

Als je bij via een makelaar huurt, moet je toch de huur aan de makelaar betalen? En die wil er ook wat aan verdienen. Je doet dan zaken met de makelaar en niet met de eigenaar. Het valt me op dat huizen van een part. in de krant goedkoper zijn dan die bij het makelaarskantoor.
[/quote]

Ten eerste ja je betaald de huur aan de makelaar,
anders heb het geen nut om er een te gebruiken,
ten slotten is de reden dat je een makelaar gebruikt, om zelf niet alles te regelen,
zoals in de krant zetten, ja alle makelaars zetten hun huur huisen ook in de krant,
en contract op maken, rent en schade verzekering,
elke 6 maanden gaan ze bezichtigen of alles nog goed is.
Maar je kan mijn niet vertellen dat de eigenaar het goed koper verhuurt,
omdat hij het zelf doet. Alle huisen zijn anders, elke buurt is anders.
Als ik denk dat mijn huis zo veel waard is aan huur, denkt de buurman misschien
dat zijn huis dat een kamer meer heeft meer waard is.
Het is niet zo als in NL allemaal rijdjes huisen en allemaal het zelfde.
Dan kan je zeggen deze straat gaan voor zoveel ........ huur.
Het legt ook wel eens aan hoeveel je huis waard is,
dan neem je zeg maar 7 of 8% en dat is de huur waarden.
Er staan zoveel huisen te huur je te kies en te keur.
Ik heb alleen ervaring in Melb voor de andere city,s lijkt mij het zelfde.

Gr Ineke

ten slotten is de reden dat je een makelaar gebruikt, om zelf niet alles te regelen,
zoals in de krant zetten, ja alle makelaars zetten hun huur huisen ook in de krant,
en contract op maken, rent en schade verzekering, elke 6 maanden gaan ze bezichtigen of alles nog goed is.

Dat is voor de verhuurder heel prettig, maar wat heeft dat voor nut voor de huurder. De topic starter wil gaan huren.
IMHO is het voor een een verhuurder makkelijker om een makelaar te gebruiken, voor een huurder lijkt mij een particulier gunstiger. Ik heb liever mijn aardige huisbaas als contact persoon dan een kantoor met vreemde mensen waar ik een nummer ben maar die wel bij mij over de vloer komen.

Maar je kan mijn niet vertellen dat de eigenaar het goed koper verhuurt,
omdat hij het zelf doet.

Waar leeft de makelaar dan van? De eigenaar kan goedkoper verhuren omdat er geen persoon tussen zit.
OK, de eigenaar heeft wat meer werk. Maar alles wat de eigenaar zelf doet hoeft niet tegen een makelaars tarief.
Eigenaar wil 300 per week, dus de makelaar verhuurt het voor 350 per week en geeft de eigenaar zijn 300. Hun blij en de huurder duurder uit.

[quote author=Martin link=topic=2786.msg31333#msg31333 date=1129152808]

[/quote]

oke........maar wie zegt dat jij dat betaalt als huurder. Tineke geeft aan dat ZIJ die kosten kwijt is als verhuurder, deze moet zij aan de makelaar betalen.

Even logisch nadenken........als tineke in dit geval de kosten eruit wil halen zal het huis verhuren via de makelaar dus iets duurder zijn dan wanneer ze direct aan een particulier verhuurt. Maar misschien verdient ze er genoeg aan ( :p) en worden de makelaarskosten niet in de huur verrekend...........

Gr. Sab

[quote author=Rene-L link=topic=2786.msg31256#msg31256 date=1129097770]
Bedankt Peter,

Idd deze had ik nog niet. Hij staat bij mijn andere links.

Rene
[/quote]

Hi Rene.

Hier heb ik nog een goede link naar Real estate.

.http://www.firstnational.co.nz/

Gr Ineke

Besnakt Ineke,

Een makkelijke site, maar ik kom er niet mee in Australie, alleen NZ. Daartegenover, een leuke site voor NZ.

Rene

Hiya Rene, besnakt?? :) jij bent zeker nog een beetje aan het bijkomen van de XPdite meeting :up:, ik heb net ook even gekeken op die site van Ineke (ben namelijk op zoek naar een ander huis) als je even terug gaat naar die link en dan op de linkerkant op Links klikt kun je daarvandaan ook Australia selecteren.

Groetjes
Syl :)

[quote author=Syl link=topic=2786.msg31828#msg31828 date=1129529525]
Hiya Rene, besnakt?? :) jij bent zeker nog een beetje aan het bijkomen van de XPdite meeting [/quote]

Ben nog zo onder de indruk van de meeting, dat ik nog geen reply op het "meeting in..." draadje heb gegeven. Moet ik nog even doen voordat ik de rapportage af maak.

De Link. Ach ja, natuurlijk, de link staat ook links. Ik denk dat een beetje link was om een opmerking te maken op Ineke's suggestie. Maar ja, dat komt er van als je rechts geörienteerd bent. (Te lang aan de rechterkant van de weg gereden in Nederland).

Maar idd, door die link kom je op http://www.firstnational.com.au/, een Ozzie site.

Gr. Rene

Goeie morge
Je kon ook gewoon op het plaatje van austalie kliken in het midden van de pagina :roll: :p
Staat er ook bij click here for australia.... :up:

Ok., Ok., ik heb het nu wel door. :oops: Don't rub it in!!! :cry:

Nu Ineke nog met een steek onder water.  :yellowcard:

Ik weet dat ik een beetje blind ben!! :-( Maar houd een beetje rekening met mijn leeftijd!! :x Ik moet nog een nieuwe leesbril kopen. Kan ik tenminste lezen!!

Nog meer mensen die opmerkingen hebben?? :evil:

Rene

[quote author=Rene-L link=topic=2786.msg31841#msg31841 date=1129533863]
Ok., Ok., ik heb het nu wel door. :oops: Don't rub it in!!! :cry:

Nu Ineke nog met een steek onder water.  :yellowcard

[/quote]

:shout:    Nee hoor Rene je hebt genoeg op je donder gehad.   :gramps: :whip:

Hai

Wij hebben in Nederland via het internet vast wat gekeken naar huisjes.We vonden een klein huisje en hebben toen ge-mailt of ze die voor ons apart konden houden maar dat kon niet.
Toen we in OZ aankwamen hebben we eerst met onze 3 kids(10,8 en 2 jaar) van hotel naar hotel gezwerft en dat was dolle boel.Nog nooit zoveel pret gehad met z'n alle op een hotelkamer.
Intussen bij de makelaar geweest en de papieren voor het huis wat we op het oog hadden ingevuld en binnen een paar dagen hadden we toen ons huisje.

Alleen kwam de container pas 3 maanden later,pech voor ons.Maar goed ze hebben hier ideale 2e handswinkels en op de dump kan je ook van alles vinden.Ze hebben hier nl naast de vuilstort ook een klein winkeltje zitten die de bruikbare spullen weer goedkoop verkoopt.Onder de 5 dollar heb je al een leuk tuinbankje bv.

Kids vonden het schitterend en vermaakte zich prima met weinig.We hadden er ook spijt van dat de container later kwam want het beviel ons allemaal wel zo.Maar goed een tafel om aan te eten is toch ook wel lekker en een bed om in te liggen is toch ook wel lekker.

Ik zou me als ik jou was gewoon niet te druk maken want het komt allemaal echt wel goed en jullie kids zullen zich hier prima vermaken hoor.Die van ons in ieder geval wel.(vooral zo zonder tv,computerspelletjes enz.)

Groetjes Sas

Leuk verhaal Sas, kom me er wel in vinden.
De kids hebben tenminste plezier er mee gehad.

Zo zie je maar, ook met weinig daar heen verhuizen kan ook z'n charmes hebben.

Rene

Back