Hoe vaak gaan jullie terug naar NL? En hoe zit het met heimwee?

KimOz

New Member
Hoi,
Wij zijn er nog lang niet uit, zijn nog niet aan een aanvraag ofzo begonnen, want we moeten eerst de knoop doorhakken of we wel willen. Mijn man praat al jaren over Australië, heeft er ook twee ooms wonen. Hij is er twee keer geweest, ik ook een keer. Ons grootste dilemma is de afstand. Kan je nog elk jaar 'even' terug naar je familie? Wat als er iemand ziek wordt in Nederland? Hoe doen jullie dat? Hebben jullie NL helemaal losgelaten en blijven jullie gewoon daar of komen jullie regelmatig terug? Tickets zijn zoooo duur en de reis is zoooo lang. We zijn nu met z'n drietjes, maar willen nog graag een tweede kindje, dan ben je zo 4000 euro kwijt als je even heen en weer wil. Ik denk dat ik vooral heimwee zou krijgen doordat je weet dat je niet zomaar even terugkan. Ik heb ook in Oostenrijk gestudeerd, maar toen kon ik zo in een trein stappen en voor een paar honder gulden (toen nog) terug naar NL.
groetje, Kim

Ik ben hier pas 2 maanden en denk nog niet aan teruggaan maar we hebben nu wel een apart potje met ticketgeld. Als er echt iets ernstigs is kan ik of we zo teruggaan. Tickets zijn van hieruit inderdaad een stuk duurder en de reis is lang maar voor je het weet ben je er. Ik heb zelf nooit moeite met die vliegreis, vind het altijd verbazend dat je het ene moment hier bent en het andere weer in NL, of andersom.

Ik heb nu eigenlijk elke dag wel contact met mijn ouders dmv skype of gewoon email. In NL zag ik ze elke week wel een keer maar belde niet elke dag. Hier even de pc aan, webcam erbij en het is net of je bij elkaar zit.

Hopelijk gebeurt er voor die tijd niets maar anders denk ik dat we ergens in 2009 ofzo een keer teruggaan. Maar geen idee, eerst hier maar eens settelen.