Hoe verder na opsturen medicals/pcc

Maike

New Member
hoi
Ik heb net de mail gehad waarin gevraagd wordt om de PCC en medicals.
Als ik dit opstuur, hoelang duurt dat dan nog?
En wat kan ik dan verwachten, een mail of een brief (ik heb geen migration agent)?
Klopt het dat je het visum moet ophalen in Berlijn? Mijn man lift met mij mee op het visum, krijgt hij dan ook wat in zijn paspoort?
Ik heb ook gehoord dat je alle documenten die je hebt opgestuurd voor je visumaanvraag bij je moet hebben voor de douane als je het land binnenkomt, is dit waar?
Ohh, wat een vragen,  :lol: en dan heb ik het nog niet eens over wat ik hier in NL allemaal nog moet regelen aan verzekeringen/belastingdienst/spullen verhuizen etc. Het visum is nu het belangrijkst!
Wie kan me helpen?
Groetjes Maike
 
Nog een paar maanden of weken wachten :up:.  Het kan een brief en/of mail zijn afhankelijk van de 'bui' van de DIMA ambtenaar :|. Je man krijgt een eigen visumstikker maar die heeft een condition 8502: 'no entry before <jouw naam>'. Als je aankomt wordt niet eens naar je visumstikker gekeken laat staan naar andere documenten, de DIMA computer heeft dan allang gezien dat jij een geldig visum hebt. Neem wel voor de zekerheid de DIMA "visa grand letter" mee (je weet maar nooit).
 
Oh gelukkig  :wink:, want ik heb niet van alle documenten gewaarmerkte kopieën/vertalingen. Wel uiteraard alle originelen.
Bedankt!
Groetjes Maike
 
Back
Top