Hoe weet je dat je VISA GRANTED is en wat dan??

Jacob en Marije

New Member
Hoi!

Sinds 28 augustus hebben wij een case-officer voor onze 175 GSM aanvraag. Hij vroeg ons op 2 VOG's die ik inmiddels heb aangeleverd. Maar dan.. hoe weet je dat je visa aanvraag is approved? Wij hebben geen contract bij Buysse of zo, ik heb het geheel zelfstandig aangevraagd (online). Ik houd wel de online 'check progress of application' in de gaten, maar krijg je ook een mailtje??  Of word je gebeld (tja, dat zal wel niet..). Enne.. als ze nog meer informatie nodig zouden hebben, zou hij dat dan allang hebben gevraagd? Overmorgen verloopt de 28 dagen die je hebt om de VOG;s aan te leveren.
En dan.. áls het visum is toegekend, wat dan? Moeten we dan een sticker halen in Berlijn? Geldt dit voor iedereen?
Dank x 1000 (heerlijk, zo'n forum! Hoe deed iedereen dit toen internet nog niet bestond?)
groetjes Marije
 
Wij kregen een mail met topicheading:
Visa Grant Letter

was wel duidelijk iig :)

daarna kan je in berlijn of parijs je sticker gaan halen. Maar je kunt de paspoorten ook gewoon opsturen en dan krijg je de paspoorten terug met sticker. Das is wel goedkoper :)

internet is inderdaad geweldig.
 
Kan me voorstellen dat je ondertussen knap nerveus wordt, want kunnen jullie nu niet elk moment de grant krijgen? Bij ons is deze toegekend voordat we uberhaupt wisten dat we een CO hadden. En ik zag 't toevallig op de status inquiry staan dat de visa (475) waren toegekend uitgerekend op de dag (een vrijdag) dat ik die status inquiry ontdekte :) We hadden echter geem mail ontvangen, dus dacht ik eerst nog dat er een foute grap werd uitgehaald, maar de mail (met in het subject je naam en geb datum) kwam de maandag erop pas binnen. Dus houd die status online in de gaten!

En dan....visa evidence (lees: stickers) halen in Berlijn of paspoorten aangetekend versturen. Er zijn veel topics over Berlijn, dus met de search button vind je ze wel.
Lang leve internet inderdaad!

Keep hanging in there!! Good things come to those who wait...
 
[quote author=The Jolly Jumbucks link=topic=10434.msg147112#msg147112 date=1253728976]

Keep hanging in there!! Good things come to those who wait...

[/quote]

Oja?!
 
Ik mag 't graag geloven, net zoals ik het voor jou hoop.....tenslotte: 'when the world says give up, hope whispers try it one more time'..:)
 
Bij ons ging het helaas wat anders.

Net op het moment dat onze visumaanvraag was goedgekeurd (11 december 2007) was er een e-mail storing bij de DIAC. Mensen die dus het visum toegekend hadden gekregen op 10 en 11 december 2007 kregen geen mail. Pas vlak na kerst kreeg ik een mailtje van de Skills Matching Service waarin stond dat ik was opgenomen, zodat Australische werkgevers mijn gegevens konden raadplegen. Daar kon je alleen voor ingeschreven worden als je een geldig e-mail adres had en een visa grant number (met daarachter een nummer). Toen heb ik er maar een telefoontje aan gewaagd en kreeg dus idd van iemand te horen van de DIAC dat mijn visum op 11 december al was toegekend, maar omdat er een storing was in het mailsysteem, ik dus geen mail had ontvangen....toen heeft ze maar handmatig de gegevens doorgestuurd....
 
Back
Top