Hoe weten ze of je niet liegt in je assessment?

Truusje

New Member
Ha allemaal,

Dit vraag ik me nu al even af. Niet omdat ik dit van plan ben, heb ik toch het lef niet voor! Stel ze komen erachter, daar gaat je visum voor altijd...

Maar hoe weten ze of het nu echt de waarheid is die je schrijft, of dat je het allemaal veel mooier heb gemaakt of echt veel meer richting de vereisten heb geschreven. (En dan bedoel ik niet het een beetje mooier maken dan de werkelijkheid, zoals de meesten doen in hun cv) Als je maar een beetje in de buurt van de functie zit, weet je volgens mij echt wel wat je op moet schrijven.
En de werkgeversverklaring, als je op beetje goede voet met je leidinggevende staat, tekent hij of zij zo een briefje. Die van mij wel iig ;)

Dus wie weet hier meer over, of wie durft toe te geven dat hij het veeeel mooier heeft gemaakt dan werkelijk?
 
[quote author=Truusje link=topic=10386.msg146272#msg146272 date=1252326310]
Dus wie weet hier meer over, of wie durft toe te geven dat hij het veeeel mooier heeft gemaakt dan werkelijk?
[/quote]
Ik zal het je sterker vertellen;
Ik heb mijn (grotendeels zelf aangeleerde) kennis erg terug geschroefd.
De TRA wil namelijk niet horen dat je jezelf iets aangeleerd hebt  :|
Je moet het van een ander geleerd hebben, dan is het goed  :up:

Bart
 
Je moet natuurlijk ook diploma's meesturen en als je je vakken en behaalde cijfers opstuurd vragen veel assessment bureaus dat deze officieel van school afkomstig zijn (dus geprint op papier van je school en ondertekend door een decaan of iemand anders). Natuurlijk kun je altijd frauderen. De vraag is of het handig is.
 
Nog een keer  voor de zekerheid, dit is niet het geval bij ons, wij hebben (nou ja mijn vriend dan) wel een beroep dat wordt gevraagd. Dus is liegen of bewust erg overdrijven niet nodig.

Even een voorbeeld dat totaal fictief is, zeg niet dat dit beroep op de sol lijst (of welke lijst ook) staat.
Wat nou als je de functie die je had/heb iets mooier maakt dan werkelijk. Bijvoorbeeld werk je als medewerker debiteuren op een afdeling administratie, maar zeg je bijvoorbeeld dat je de boekhouder bent. Je hebt dus wel je hbo diploma in iets economisch, maar oefen je niet een functie uit die op de sol lijst staat. Stel boekhouder is dit wel, en je weet precies wat zo iemand doet (dat zie je namelijk in het bedrijf waar je werkt, de boekhouder is je leidinggevende). Ook zie je in de informatie van het bueau waar je het assessment heen stuurt, precies wat je volgens hun in zo'n functie meot doen. Dan weet je toch wat je op moet schrijven om in aanmerking te komen? Of zie ik het dan erg makkelijk in?

Beetje hetzelfde als reflectieverslagen bij mij op school, je schrijft toch deels op waarvan je denkt dat de docent dat wilt horen voor de voldoende.
 
[quote author=Tekkel link=topic=10386.msg146273#msg146273 date=1252326727]

Ik zal het je sterker vertellen;
Ik heb mijn (grotendeels zelf aangeleerde) kennis erg terug geschroefd.
De TRA wil namelijk niet horen dat je jezelf iets aangeleerd hebt  :|
Je moet het van een ander geleerd hebben, dan is het goed  :up:

Bart
[/quote]

Dat is eigenlijk best krom! Hoe kwam je erachter dat je dit moest doen? Zei het bureau dat?
 
[quote author=Truusje link=topic=10386.msg146280#msg146280 date=1252353652]
[quote author=Tekkel link=topic=10386.msg146273#msg146273 date=1252326727]

Ik zal het je sterker vertellen;
Ik heb mijn (grotendeels zelf aangeleerde) kennis erg terug geschroefd.
De TRA wil namelijk niet horen dat je jezelf iets aangeleerd hebt  :|
Je moet het van een ander geleerd hebben, dan is het goed  :up:

Bart
[/quote]

Dat is eigenlijk best krom! Hoe kwam je erachter dat je dit moest doen? Zei het bureau dat?
[/quote]

Eigenlijk niet... want wie zegt dat je het jezelf het juiste hebt aangeleerd?

Cheers
 
Ze kunnen inderdaad niet alles controleren. probleem is wel dat er iemand mee moet werken. Als bewijs moest ik referenties sturen via mijn werk. Theoretisch zou je dat door iemand anders kunnen laten doen. De vraag is hoe lekker je dan slaapt tijdens de assessment procedure. Ze zullen het namelijk maar wel checken, dan hang je.
Daarnaast, even uit jou voorbeeld gehaald, kun je misschien wel de meeste taken van de boekhouder kennen. Je weet nooit precies de taken die iemand doet. Ik denk dat, als je via een beroep gaat, waar je verder echt geen ervaring in hebt (ondanks dat je zelf indezelfde richting werkt en hem/ haar het werk vaak ziet doen) je nooit precies alle taken kent en alle theoretische achtrgronden weet.
Ik denk dat erover liegen moeilijker is als dat je hier voorstelt, maar dat kan voor iedereen verschillend zijn.
 
Hi,

ik ben een fysio, voor europeese begrippen, maar niet voor australie. Ik kon me niet als fysio assessen, maar
wel als naturopath. Toen heeft mijn agent gezegd dat dan de referentie van mijn werk niet als fysio, maar als
naturopath moest zijn. Omdat je in de laatste 18 maanden 12 maanden in een beroep op de sol lijst gewerkt
moet hebben. Zij zei dus dat ik moest liegen, want ik heb nooit als naturopath gewerkt natuurlijk.
Het is allemaal zo krom, ik werk nu zonder fysio assessment met een temp. regi. in Victoria al 18 maanden,
maar dat houd over een half jaar op, dan mag ik niet meer, want ik ben geen fysio :|
Nu ja om een lang verhaal kort te maken, onze agent gaf mij dus de raad de waarheid aan te passen :wink:

Al met al zijn we nu met een 457 via mijn mans werk hier, dus heb ik het uiteindelijk niet nodig gehad.

Groeten,
Inge
 
Ik denk wel dat het er ook aan ligt welk beroep en welk ander beroep je ervan maakt. Je hoort wel vaker twijfel. Ik heb ook geprobeert een assessment te krijgen voor Social Work, terwijl ik meer Welfare Worker ben. Daarvoor heb ik wel mijn assessment aangepast, maar heb ik niet hoeven liegen over mijn beroep, de taken die ik uitvoer etc. Helaas heb ik hem ook niet gekregen...
Als je geen officiele referentie kan opsturen, omdat je echt moet liegen over de taken die je hebt gedaan vind k het anders als dat je via een ander assessment toch een visum krijgt. Of als je je schoolvakken hiervoor moet veranderen. Het lgt er dus wel een beetje aan wat je ervoor moet doen. Ik verwacht niet dat ze vaak zullen controleren, maar het zal maar wel gebeuren! Ben je mooi klaar mee.
 
Back
Top