Marga, het enige wat ik tot nu toe weet inmiddels dat je het met een lafha regeling kunt verzachten, dat wil zoiets zeggen dat je bruto salaris belastingvrij krijgt uitbetaald en daar kun je dan die fees mee bekostigen.
Leuk bis het niet en schijnt ook een discussie punt te zijn in Australië, men trekt buitenlandse werknemers aan en zorgt er inmiddels al voor dat door die fees sommige buitenlanders een veel lagere standaard hebben dan de australier, dus dat werkt dan weer ontmoedigend , beetje tegenstrijdig allemaal.Ik vraag me ook baf wat er gebeurt als je na 4 jaar besluit te blijven, dan heb je dus wel het gevoel dat je 4 jaar extra gepakt bent.
Ook wij zullen met een 457 binnenkomen, maar wel met de bedoeling te blijven, maar dat geef je niet aan , want anders snij je je meteen al in de vingers met die lafha regeling waar je dan naast de pot piest.
kijk ook beven hier , of je belastingtechnisch nog wat kunt doen, er kan namelijk wel heel veel, maar ik weet niet of je daarvan op de hoogte bent, zo niet dan loont het best om eens een belastingconsulent daar te nemen.
kijk eens naar deze link, gaat ook over een vooraftrek v belastingen
http://www.ato.gov.au/businesses/content.asp?doc=/content/fbt_guide.htm