Hoelang duurt de aanvraag gemiddeld?

Ingriddh

XPdite Sponsor
Hoelang duurt de aanvraag gemiddeld van een Skilled Visa?
Bij ons werd er gezegd ongeveer een jaar tot anderhalf jaar.
Ingrid

een jaar kan, maar dan moet alles optimaal verlopen, ik denk dat de gemiddelde aanvraagtijd ergens tussen 1 en 2 jaar ligt.

Hoi!

Onze aanvraag (incl assessment door VETASSESS (6 wk), IELTS, aanvraag sponsorship (4mnd) en verzamelen papierwerk voor de aanvraag tot en met de Grand Letter duurde ongeveer 14-15 maanden.
Dus je gedachten kloppen wel ongeveer.
Maar.... e.e.a. is ook afhankelijk van hoe snel jij zelf alle benodigde gegevens verzamelt, vertaald en hebt laten beedigen....
Bij ons had het iets sneller gekunt, ware het niet dat onze aanvraag sponsorship zoek geraakt was, dit heeft 1,5 maand extra tijd gekost, en mijn vriend zijn IELTS later heeft gedaan dan ik, omdat hij eerst nog wilde oefenen. Maar daarentegen is de tijd tussen acknowledgement en de Grand Letter weer lekker kort geweest (1,5 maand).    :lol:

Succes!  :up:

Aussiegirl

Bedankt voor jullie reactie. We weten nu een beetje waar we rekening mee moeten houden. Laten we uitgaan van twee jaar en daarna het huis verkopen (gemiddeld in de bollenstreek staat daar een half jaar voor) dus over drie jaar hopen we in OZ. aan te komen.
Jeetje wat moeten we dan nog veel regelen maar ja, het zal zeker de moeite waard zijn.
We gaan er snel mee beginnen.
Gr.

En om even in te haken op joiw vraag...; wij hebben in oktber 2006 de aanvraag ingediend, en in feb 2007 kregen we de opdracht voor onze medicals, xray  en VOG. Deze hebben we in begin maart opgestuurd, en voor 1 mei hadden ze de laatste referenties van Liam binnen. Maar tot op heden nog geen enkele reactie hierop gehad, geen acknowledgement van ontvangst of wat dan ook. Is dat normaal, om zo lang te wachten op een bevestiging van ontvangst, of sturen ze je als zij klaar zijn hun uiteindelijke besluit??? Ben erg beniwud naar ieders ervaring! Grts, Marieke :p

Hoi Mariekske,

Als jullie de request for Medicals en VOG rechtstreeks van DIAC gekregen hebben, dan hebben ze jullie papieren/aanvraag ook ontvangen. Wel vreemd dat je dan geen acknowledgement gekregen hebt.

BIj ons ging het ook een beetje raar; aanvraag opgestuurd, na een maand acknowledgement en toen zaten we te wachten op toewijzing van een case officer. Hier hadden we geen bericht van gekregen, maar we kregen wel ineens het goede bericht VISA GRANT LETTER.  Dus voor ons totaal onverwacht, omdat wij nog steeds op toewijzing van een CO zaten te wachten.

Dus onze ervaring is dat het niet altijd gaat zoals het beschreven staat.

Succes met wachten!

Aussiegirl :up:

Hallo collega forumbezoekers,

zou er mij iemand een idee kunnen geven hoelang een aanvraag voor een 4-jarig 457 employer sponsored visum gemiddeld duurt tegenwoordig ?
(Op 17 mei vroeg de DIAC om de medicals (x-rays) asap te versturen naar de LCU).

alvast bedankt voor jullie reacties,
groeten vanuit België,

Mireille

Back