Hoera we zijn er

Gabriëlle

New Member
23 september zijn we in OZ aangekomen na eerst 3 dagen uitgerust te hebben in Maleisie. Inmiddels wonen we toch in Caloundra. Op dit moment nog in een gemeubileerd appartement aangezien onze meubels pas 3e week november aankomen.
Vanaf dat moment hebben we een huis gehuurd in Pelican Waters, een suburb van Caloundra.
Een hele mooie nieuwe wijk en we komen te wonen in een straat met allemaal jonge gezinnen, waarvan er een aantal bij Koen op school zitten. Inderdaad onze kinderen gaan ook al naar school. Koen had het al snel gezien om de hele tijd bij ons in de auto te zitten op zoek naar huizen etc. Hij zit nu op een hele leuke school waar hij het enorm naar z'n zin heeft.
Voor Joyce was het moeilijker. Er was nergens plaats op een preschool.
Uiteindelijk is het toch gelukt, alleen nog niet op dezelfde school als Koen. Na de grote vakantie, eind januari, kan ze echter wel naar dezelfde school.
We hebben de kinderen ook al voor zwemles ingeschreven en we zijn tot de ontdekking gekomen dat de zwemlessen in Nederland toch van een heel ander niveau zijn dan hier!
Wij zitten hier inmiddels gruwelijk te genieten en willen nu al absoluut niet meer terug!!!! Al moet ik een baantje als schoonmaakster nemen.
De temperatuur, de prachtige natuur en de mensen zijn zo ontzettend aardig en behulpzaam.
Op dit moment zijn we nog afhankelijk van internetcafes vandaar dat we nog niet eerder gemaild hebben. We houden jullie snel weer op de hoogte van ons avontuur.
Groetjes,
Ron en Gabrielle
 
Dat is hartestikke mooi zeg, leuk te horen dat jullie nu al niet meer terug willen, naar dit koude kikkerlandje.
Persoonlijk wil ik wel ruilen, maar dat is een ander verhaal.

Wij zijn erg benieuwd naar de vervolgen van jullie in Oz, dus hou ons op de hoogte.

Groetjes.
 
Hoi Gabriëlle,

Leuk om wat van je te horen. Geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hou ons op de hoogte :D.
 
[quote author=Gabriëlle link=topic=691.msg5342#msg5342 date=1099009763]
23 september zijn we in OZ aangekomen na eerst 3 dagen uitgerust te hebben in Maleisie. Inmiddels wonen we toch in Caloundra. Op dit moment nog in een gemeubileerd appartement aangezien onze meubels pas 3e week november aankomen.
Vanaf dat moment hebben we een huis gehuurd in Pelican Waters, een suburb van Caloundra.
Een hele mooie nieuwe wijk en we komen te wonen in een straat met allemaal jonge gezinnen, waarvan er een aantal bij Koen op school zitten. Inderdaad onze kinderen gaan ook al naar school. Koen had het al snel gezien om de hele tijd bij ons in de auto te zitten op zoek naar huizen etc. Hij zit nu op een hele leuke school waar hij het enorm naar z'n zin heeft.
Voor Joyce was het moeilijker. Er was nergens plaats op een preschool.
Uiteindelijk is het toch gelukt, alleen nog niet op dezelfde school als Koen. Na de grote vakantie, eind januari, kan ze echter wel naar dezelfde school.
We hebben de kinderen ook al voor zwemles ingeschreven en we zijn tot de ontdekking gekomen dat de zwemlessen in Nederland toch van een heel ander niveau zijn dan hier!
Wij zitten hier inmiddels gruwelijk te genieten en willen nu al absoluut niet meer terug!!!! Al moet ik een baantje als schoonmaakster nemen.
De temperatuur, de prachtige natuur en de mensen zijn zo ontzettend aardig en behulpzaam.
Op dit moment zijn we nog afhankelijk van internetcafes vandaar dat we nog niet eerder gemaild hebben. We houden jullie snel weer op de hoogte van ons avontuur.
Groetjes,
Ron en Gabrielle
[/quote]

Wat gaat de tijd toch hard.
Al weer 4 maanden in Oz, we hebben sinds eind november een huurhuis in Pelican Waters.
Een prachtig huis, 4 slaapkamers, airco en een zwembad in de tuin. Niets om te klagen dus. De kinderen hebben de grote vakantie al weer achter de rug en zitten sinds 2 dagen nu weer op school.
Ze spreken nog niet vloeiend Engels, maar ze verstaan nu bijna alles en komen op school nu goed mee. Zelfs het spreken gaat nu in korte zinnetjes, geweldig!
Met de kerst zijn we met de auto afgezakt naar Melbourne om met familie die daar woont Kerstmis te vieren. Daarna naar Sydney voor het vuurwerk op oudjaarsavond.
Geweldig, iedereen raadde het ons af i.v.m de drukte. Maar we hadden een prachtig plekje weten te bemachtigen boven op de trappen van het Operahouse.
Samen met een flesje champagne (was eigenlijk verboden zowel de alcohol als het glas) hebben we ons eerste oud en nieuw in Oz gevierd.
Het binnenland tussen Melbourne en de Sunshine Coast is geweldig.
In totaal ong. 6000km gereden, maar dan heb je ook wel wat gezien!
Nu gaat pas het gewone leventje weer beginnen.
De kinderen gaan weer naar school. Ron is vandaag naar Vietnam vertrokken. Hij heeft daar een baan gevonden en heeft om de paar weken weer een paar weken vrij.
Dit is niet ideaal, maar hij blijft verder zoeken naar een baan in Oz.
Het weer hier is heerlijk en we hebben de eerste logéés uit Nederland al weer op visite gehad.
Kortom, life is beautiful!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
 
Wat ontzettend leuk om te lezen hoe goed het gaat met jullie! Wij zitten nu nog echt aan het begin. 2 weken geleden pas begonnen om alles uit te zoeken, op te zoeken, aan te vragen, door te lezen en in te vullen...
 
Hoi Ron en Gabrielle


Blij te horen dat jullie het naar jullie zin hebben,en inderdaad het zal mooi zijn als Ron werk vind inOzzie.Ik was benieuwd aangezien wij zelf ook 2kinderen(1 jaar en 4 jaar)hebben en naar Australie willen,hoe jullie het hebben aangepakt met het leren van engels aan de kinderen.Zijn jullie al begonnen met engels voor dat jullie vertrokken,praten jullie momenteel engels tuis of gewoon Nederlands.Ben erg benieuwd

Groetjes M5
 
Hoi,

Wij hebben in Nederland de Engelse cursus Muzzie van de BBC gekocht. De kinderen hebben hier veel naar gekeken. het is een soort tekenfilm waarin de cijfers, begrippen en korte zinnen vaak herhaald worden.
Hier hebben ze denk ik zo'n 30 woorden van over gehouden.
Toen we in Oz aankwamen zijn de kinderen na ong. 1 maand naar school gegaan.
In het begin probeerden wij Engels met de kinderen te praten. Ik had voor de oudste zelfs overal stickers opgeplakt met het Nederlandse en Engelse woord.
Dit vond hij ook een leuk spelletje.
Maar de Second Language Teacher heeft ons uitgelegd dat wij thuis Nederlands tegen de kinderen moeten blijven praten. Het Engels leren de kinderen op straat tijdens het spelen en op school. Anders heb je kans dat ze het Nederlands heel snel verleren, en dat is wat wij absoluut niet willen! Dus nu wordt er thuis alleen nog maar Ned. gesproken tenzij er anderen bij zijn natuurlijk.
Dit gaat goed. De grote vakantie is net achter de rug en de juf van Koen (de oudste) zegt dat Koen heel erg vooruit is gegaan met z'n Engels. Hij zit nu de hele dag de kletsen met klasgenootjes. Dus het zal allemaal wel goed komen.
Over een paar maanden zal hij ons misschien wel gaan verbeteren, wie weet!
     
 
Wat leuk dat het met het engels van jullie oudste al zo goed gaat zeg! Ik zat daar inderdaad ook aan te denken. Niet dat wij al kinderen hebben of plannen daarvoor. Had geloof ik zoiets gelezen al eerder hier op het forum. Je zult dan ook vast wel leesboekjes in het Nederlands moeten hebben om er voor te zorgen dat ze dat ook niet verleren?
 
Lijkt me heel raar om je kinderen na een paar maanden engels te zien praten  :blahblah:  .Mijn schoonzusje heeft
(woont in Jasper/Canada)voor de kinderen een Leap pad gekocht,dit is een soort computer waar je verschillende
cassette's in kan stoppen,die slaan op het spelende wijs engels leren.http://www.leapfrog.com
We gaan vanaf nu ook vaker thuis engels praten,niet alleen voor de kinderen maar ook voor mijzelf,mijn engels is wel goed maar kan altijd beter


Groetjes M5
 
[quote author=Annemiek link=topic=691.msg8168#msg8168 date=1107180734]
dvd's kijken zonder ondertitels  :lol:

[/quote]Was ik vergeten op te schrijven,daar ben ook omlangs mee begonnen,maar bedankt voor de tip. :wink:


Groetjes M5
 
[quote author=M5 link=topic=691.msg8163#msg8163 date=1107178206]
Mijn schoonzusje heeft (woont in Jasper/Canada)voor de kinderen een Leap pad gekocht,dit is een soort computer waar je verschillende
cassette's in kan stoppen,die slaan op het spelende wijs engels leren.[/quote]

Het dochtertje van mijn vriendin heeft ook een Leap pad. Echt leuk en leerzaam speelgoed!
 
[quote author=Lost link=topic=691.msg8200#msg8200 date=1107195847]
[Het dochtertje van mijn vriendin heeft ook een Leap pad. Echt leuk en leerzaam speelgoed!
[/quote]

Hoi,
Weet je of dat ook in Nederland verkrijgbaar is? Op de site staat NL er niet bij.
Isis
 
Volgens mij zag ik rond kerst een Leap pad in de winkel.

Bij nader inzien denk ik dat dat in Parijs was, maar daar ben ik niet zeker van.
 
Ja, Frankrijk staat wel op de site, dus dat zou goed kunnen. Helaas kan je niet via de site bestellen, en ze zitten ook al niet in Australië, en ik had net zoiets leuks gezien!  :-(

Isis
 
[quote author=Isis link=topic=691.msg8208#msg8208 date=1107197017]
Ja, Frankrijk staat wel op de site, dus dat zou goed kunnen. Helaas kan je niet via de site bestellen, en ze zitten ook al niet in Australië, en ik had net zoiets leuks gezien!  :-(
[/quote]

Je kunt Leap pads wel kopen in Australië hoor!
 
Mooi! Het staat niet op die site, vandaar dat ik dat dacht.  Nu moet ik alleen nog even geduld hebben tot ik in Australië ben...  :lol:
 
Ja je kunt gewoon leap pads in Australie kopen. In Nederland helaas niet. Maar kijk eens op Ebay, daar heb ik net een speciale rugzak voor de LP van afgehaald en je kunt de boekjes met cartridge daar ook kopen! Is soms 2e hands maar bijna altijd nieuw!

Groetjes Linda
(Vrouw van M5 :-* )
 
Hi Isis!

Hier wordt de Leap Pad ook veelvuldig gebruikt en boekjes en cartridges zijn volop te krijgen. Van Disney Princesses tot Buzz Lightyear, en in allerlei leeftijds categoriën.

Wanneer komen jullie?

groetjes
Syl
 
Back
Top