hoeveel bewijzen van relatie??

Jerden

Active Member
Wij wonen al 8 jaar samen maar zijn niet gehuwd. Is het voldoende als we dan als bewijs van onze relatie de koopakte van ons huis voorleggen, en eventueel de erkenning door Jeroen van de kinderen? Of moeten we dan echt ook nog beginnen met postkaarten en gezamenlijke rekeningen ed?

En die koopaktie: moet die volledig vertaald worden?

Alvast bedankt voor enige tips!
Jerden
 
Ik neem aan dat jullie dan ook een samenlevingscontract o.i.d. hebben. Daar hebben wij een kopie van gemaakt (volgens mij niet vertaald) en afschriften van de gezamenlijke bankrekening van verschillende jaren.
Als je een koopcontract voor het huis hebt met beider namen, lijkt het me ook erg duidelijk (en de erkenning van de kids).
 
Ik zou zeggen: "Hoe meer, hoe beter".

Annemiek en ik zijn ook niet gehuwd en waren minder lang bij elkaar toen we hier naartoe gingen.
We hebben foto's van vakanties meegestuurd. Bidprentjes van beide oma's waar we met ons beiden opstonden. Bankafschrift met ons beider naam. Allebei een verklaring getypt hoe we elkaar hebben leren kennen en dat we echt bij elkaar willen blijven etc.....

Als de DIAC genoeg bewijs heeft dat het een Genuine relationship is, is er niks aan de hand.
 
Hoi Jerden, koopakte moet je wel laten vertalen, want van NL snappen ze niks.
Verder lijkt het me niet noodzakelijk voor jullie dat je foto's of kaartjes van vakantie nodig zijn, want zoals ik het lees hebben jullie samen kinderen? Dat lijkt me al een bewijs van jullie relatie  :wink:
Maar voor de zekerheid gezamelijke rekening meesturen kan geen kwaad.
Wij hebben behoorlijk wat uit de kast getrokken om onze relatie te bewijzen, omdat we ook niet getrouwd zijn en we hebben zelfs geen gezamelijke rekening/ samenlevenscontract ook niet. We hebben o.a een uitreksel van woonhistorie van de gemeente opgevraagd, daarin blijkt dat we al jaren hetzelfde adres hebben.

Groetjes Ingrid
 
@Ingrid: he, een uitreksel woonhistorie is een goed idee, ik wist niet eens dat dat bestond! Heb je dat dan ook laten vertalen?

Wat ik me zo ook zat af te vragen: als je dat allemaal alleen maar moet inscannen kan je daar eigenlijk toch enorm mee frauderen?!

(of denk ik nu te slecht...  :? ) Niet dat wij het nodig hebben om te frauderen, maar toch...
 
he jerden,

wij hebben onze de-facto relatie aangetoond door zoveel mogelijk formulieren mee te sturen. allebei een mooie verklaring gemaakt, kopien van gezamenlijke bankrekening(en), huurcontract met beide namen, koopakte en hypotheekakte notaris. wij hebben dit niet laten vertalen, maar zelf even een korte vertaling en uitleg gemaakt in een word-bestandje en deze ter verduidelijking ook toegevoegd.

vanochtend had ik een mailtje in mijn mailbox van onze CO (heel blij  :shock:) dat we nu nog alleen onze medicals en x-ray moesten doen. de status van mijn online application meteen gecheckt.... alles staat op MET  :p, dus ook de de-facto relationship requirements. een officiele vertaling laten maken is bij ons niet nodig geweest.

sambo
 
[quote author=Jerden link=topic=10105.msg140176#msg140176 date=1244621637]
@Ingrid: he, een uitreksel woonhistorie is een goed idee, ik wist niet eens dat dat bestond! Heb je dat dan ook laten vertalen?

Wat ik me zo ook zat af te vragen: als je dat allemaal alleen maar moet inscannen kan je daar eigenlijk toch enorm mee frauderen?!

(of denk ik nu te slecht...  :? ) Niet dat wij het nodig hebben om te frauderen, maar toch...
[/quote]

Ja, ook dit hebben we laten vertalen. We hebben alles moeten vertalen, behalve rekeningafschriften (wij hebben heeeeel veel bewijs moeten leveren omdat mijn vriend als ZZP-er werkt ) of andere dingen waar vooral cijfertjes op stonden.
 
wij hebben er een stuk of 15 meegestuurd. Alles in het engels altijd, anders lezen ze het niet eens.
 
Hoi Ingrid

waarom moet je meer bewijs leveren als je vriend als ZZP-er werkt? Want Jeroen is ook ZZP-er. Maar ik zie niet goed in wat het ene met het andere te maken heeft  :unsure:

grtjs
Jerden
 
ik denk niet dat skippie bedoelt dat je meer bewijs van relatie moet meesturen als je ZZP-er bent.

Ik denk dat ze bedoelt, but correct me if I'm wrong, dat je als ZZP-er meer bewijs van werkervaring moet aantonen. Of in ieder geval andere bewijzen van werkervaring. Waar je als ZZP-er geen baas hebt die een referentiebrief kan afgeven, dien je van je klanten dergelijke referenties te kunnen overhandigen. En waars. een statement van de accountant etc. etc.
 
okayyy, dat was dus een misverstand. Bedankt voor de uitleg!

Nu dat het dan toch daarover gaat: wij hebben voor de skills assessment al heel uitgebreide referenties van de maatschap waar Jeroen bij aangesloten is, met daarin ook vermeld zijn "contractor-fee". Is dit voldoende, of moeten we zijn inkomen nog op andere manieren duidelijk maken? Hij heeft natuurlijk geen loonbriefjes, maar omdat zijn maatschap in die referenties melding maakt van zijn inkomen per opdracht die hij gehad heeft veronderstel ik dat dat voldoende is. Klopt dit??

Alvast bedankt nog eens  :up:
Jerden
 
Hoi Jerden, jullie zijn toch ook met M2A in zee gegaan? Of alleen de kansbeoordeling gedaan? Ik denk, aan je vragen te lezen, dat jullie het zelf willen proberen? Heel goed, maar wel moeilijker.( zelf zijn we blij dat we er niet alleen voor stonden )
Ik heb helaas geen antwoord op je vragen... ik hoop dat iemand hier je verder kan helpen? Succes!
 
Back
Top