Hoeveel dollars = 'adequate means of support'

jeroencitroen

New Member
Dag,

Mijn vriendin gaat op een Occupational Trainee Visa voor een jaar naar Adelaide. Ik en onze 10-jarige zoon gaan op haar visum mee. We hebben ondertussen de nomination die hiervoor noodzakelijk is binnen, en die is ook goedgekeurd. Nu komt de echte visum aanvraag. Een van de dingen die Berlijn vraagt is aan te tonen dat er voor ons (dependents) adequate means of support is.

Mijn vraag is weet iemand wat daar precies mee bedoeld wordt. Ik neem aan dat je moet laten zien dat je genoeg geld hebt, maar hoeveel geld is genoeg? Ik kan hier nergens info over vinden. Als iemand hier meer van weet of ervaring mee heeft, hoor ik het heel graag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Jeroen

Ik lees even mee,zou ik ook wel willen weten.
Wij krijgen inkomen uit NL,denk dat ze dan niet moeilijk doen.

Krijgt je vriendin ook een vergoeding,of helemaal niks?

Wij hebben een dochter van 10. :smile:

Toen, we zeggen en schrijven omstreeks 2003, werd er bedoeld dat je zoveel personen als meereizen kunt voorzien in dagelijks levensonderhoud: huur, gas/electra, water, eten, kleding. Op de toen DIMIA website werd voor permanent residency (eerste twee jaar na emigratie) uitgegaan van twee jaarsalarissen. Plus extra met meer familieleden. Ik heb maar een bedrag aan reserve genoemd toen ik mijn aanvraag indiende (geloof 25 duizend euro) en het is nooit gecontroleerd.
Lijkt mij dat ze bedoelen dat je voldoende geld hebt om rond te komen, naast het inkomen van je partner dat jaar. Kun je Berlijn niet gewoon bellen en het vragen?

Groet, Fae

Back