Hoeveel ervaring nodig voor een skilled visa?

Ingepinge

New Member
Om een skilled visa te bekomen, moet je dan heel recent ervaring hebben in deze skill of is 6 jaar ervaring op de afgelopen 10 jaar ook oké.
Ik werk nog wel binnen mijn branche, maar in een ander statuut en minder uren.
Maak ik nog kans.
Ik was redelijk gerust dat dit wel ging lukken, maar voel me nu heel onzeker. :dunno:
 
De laatste 12 van de 18 maanden voor aanvraag moet je zeker in jouw vakgebied gewerkt hebben.Het minimum is 20 uur per week.Op veel sites van emigratie bureaus kun je ook testen of je evt.in aanmerking zou komen.
Zo niet,kun je in jouw situatie misschien aanpassen om wel in aanmerking te komen.
Ik laat me bv.omscholen om in aanmerking te komen.
 
Ik werk in het onderwijs: het max uren is daar 24. Wordt hier ook rekening met gehouden? Ik heb jaren ervaring, maar de laatste jaren werk ik in een ander statuut?
Is het dan voldoende, dat mijn directie hier een statement over schrijft of zie ik het te simplistisch?
 
Hey Ingepinge,

Leuk dat je hebt besloten naar Oz te vertrekken. Zoals je misschien al hebt begrepen is het niet een kwestie van ff 3 Aa4tjes invullen en vertrekken. ALLE info die je zoekt staat op de website van DIMA. Als je op basis van je skills naar Australie wilt is dit ongeveer het traject wat je moet volgen:

Kijk of je beroep in de SOL of MODL (http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf) staat. Is dit het geval dan staat er achter je beroep vermeld welke instantie je skills kan assessen (VETASSESS??). Doe vervolgens een puntentestje en kijk of je aan de 120 komt. Dan kom je nl. in aanmerking voor een skilled independent visum. er zijn overigens veel meer mogelijkheden dan dit visum.

Laat je skills assessen door de daartoe bevoegde instantie in Australie. Hoe, staat wel omschreven op hun website. In mijn geval heeft me het een paar maanden gekost om alle documentatie aan te leveren

IELTS (International English Language Testing System) halen: 1 dag lezen, schrijven, luisteren en spreken. juffen en meesters moeten volgens mij minimaal een 7 halen op academic level.

Dien je aanvraag in bij DIMA met alle vereiste documenten. Ik denk dat je er in totaal 1 jaar tot 1,5 voor uit moet trekken om het hele zwikkie te regelen.......

Het koste me ff wat tijd om te weten waar wat staat op de DIMA site, maar je kan er echt heel veel antwoorden vinden op al je vragen. Mijn advies: draai Booklet 6 uit (http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf) en lees het helemaal grondig door. Dat geeft je een goed idee van de procedure.

Veel succes.

GrFrank
 
Je haalt me de woorden uit mijn mond Frank.
Booklet 6 in inderdaad datgene wat je door moet lezen om te weten wat je moet doen en wat de vereisten zijn.
Ik heb er ook veel uitgehaald. Niet alles staat er in, als je namelijk iets afwijkends heb, maar de algemene voorwaarden zeg maar worden er in genoemd.

Een tip:
Als je je diploma's en certificaten gaat verzamelen om dat mee op te sturen, bel/mail/vraag aan de instanties/scholen etc. of ze die voor jou in het engels kunnen geven. Bij mij is dat op een (1) na gelukt. Iedereen werkte mee. Gewoon even bellen, uitleggen waar het voor is en wat je nodig hebt en meestal krijg je gewoon wat je vraagt. Makkelijk en je hoeft geen vertaling te laten maken door de officiele vertaal bureau. Laat het wel op officieel papier van de desbetreffende instantie afdrukken.
 
Back
Top