Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt?

Hannekeg

New Member
Hi There,

Ik weet dat dit een moeilijke vraag is en erg afhankelijk van hoe je leeft en of je een baan hebt of niet maar ik probeer een beeld te krijgen. Hoeveel geld heb je ongeveer nodig?
Visum, reis, aankomst en de eerste maanden.

Groeten van Felix  :grin:

Het ligt zoals je zegt helemaal aan jezelf.
Visum: ga je zelf je visum aanvragen of schakel je een bureau in. Met zelf een visum aanvragen ben je (inclusief visum, IELTS test, gecertificeerde documenten, Medicals, VOG etc) ongeveer 2250 euro kwijt. Schakel je een bureau in kost het al snel een euro of 4000.

Reis: met een beetje goed zoeken heb je tickets (enkele reis) voor ongeveer 800 euro.

De eerste maanden ligt eraan hoe je die door gaat brengen. Ga je in een hostel, huur je gelijk een huis (en wat voor een huis, in welke wijk, prijsklasse). Daar is dus weinig over te zeggen. Toen ik aan het reizen was was ik ongeveer 750/ 800 euro per maand kwijt (soms iets meer/ soms iets minder). Vaak moet je wel nog wat dingen aan schaffen, wat soms wel prijzig kan zijn.

Hoi Hanneke,

Gaarne je vragen maar één keer stellen. Het forum wordt anders erg onoverzichtelijk.

Groeten,
Louw

TIP:

Ga voor de certificatie van documenten shoppen bij notarissen. Vaak kun je als je een beetje zoekt je documenten in een deal laten certificeren en ben je waarschijnlijk ergens tussen de 50 en 100 Eurietjes kwijt afhankelijk van de hoeveelheid. Laat voor de zekerheid 2 sets certificeren en zo mogelijk zelfs 3 dan heb je nog wat achter de hand als er iets "kwijt" raakt. Er zijn ratten bij die 15,- Euries per stuk durven te vragen, deze moet je negeren.

ook kun je meestal van in Nederland behaalde certificaten bij opleidingstoko's nog wel een Engelstalige kopie krijgen op origineel papier en met handtekeningen, alles vaak te regelen via e-mail, en dat scheelt ook al weer wat Eurietjes.

De reis is afhankelijk van wanneer je gaat en met welke maatschappij. Zoeken op Internet kan soms aardig schelen. Maar ergens rond de 700 a 800 Euro per persoon voor een enkeltje en kinderen tot 11 jaar zijn dan rond de 600 euro. de kleintjes tot 2 jaar kunnen meestal mee voor 200 maar dan moet je ze op schoot nemen.

Back