Hoeveel kost een eerste gesprek/advies bij Move2australia ??

Gerdien

New Member
Ik wil graag een gesprek hebben met move2australia om erachter te komen voor welk visum ik kan gaan.
Ik wil de rest zelf doen, met hulp van broer en zus en uiteraard het forum.

Hoeveel is het eerste gesprek?? als je dus NIET met ze in zee gaat.
Mag ook een bedrag zijn van een eerste gesprek met een andere organisatie.

Bedankt voor je reactie.

groetjes Gerdien

Hoi Gerdien

wij hebben in januari een kansberekening laten doen bij M2A en toen kostte dat 175 euro. Hebben er ook voor gekozen om de rest zelf te doen, maar het helpt wel om in het begin een beetje het bos door de bomen te zien.

grtjs
Jerden

Bij Buysse Immigrations (in Culemborg) kan het ook (http://www.emigratie.nl/cmsweb/index.php ). Toendertijd was ons 1e gesprek met Buysse 150 EUR dacht ik (al weer 5 of 6 jaar geleden), maar dat werd weer in mindering gebracht op het tarief toen we het contract met hen tekenden. Ook organiseren zij voorlichtingsavonden waar je heen kunt en al een indicatief gesprekje kunt hebben. En natuurlijk hebben ook zij een 'quick scan' op hun website....

Hai Jerden,

bedankt voor je reactie. Was 175 euro voor het gesprek of gaat het per persoon? Ik ga namelijk alleen..
Ik moet inderdaad ook even de eerste bomen zien.
Valt het jullie mee tot nu toe om het zelf te doen?
Ik zie dat jullie er een aardige vaart in hebben. Hoeveel tijd is er denk je nodig voor begin tot de one-way ticket??

Succes ermee..

Groetjes Gerdien

[quote author=Jerden link=topic=10081.msg139580#msg139580 date=1243977565]
Hoi Gerdien

wij hebben in januari een kansberekening laten doen bij M2A en toen kostte dat 175 euro. Hebben er ook voor gekozen om de rest zelf te doen, maar het helpt wel om in het begin een beetje het bos door de bomen te zien.

grtjs
Jerden
[/quote]

Hoi Gerdien,

Het is moeilijk te zeggen hoeveel tijd er in de visumprocedure gaat zitten; dit hangt namelijk helemaal af van het soort visum en je beroep. Bij sommige aanvragen duurt het momenteel zo'n 2 jaar of wellicht nog langer, van begin tot het einde, bij andere gaat het toch wel wat sneller.
Misschien handig die vraag aan het bureau te stellen, als je weet voor welk visum je in aanmerking komt. Mijn aanvraag ligt volgende maand alweer een jaar op stapel, terwijl de wachtttijd een jaar terug nog zo'n 10 maanden was. Dan is al het voorwerk (reken op zo'n half jaar voor je engelse test, assessment etc) al gedaan. Dit is echter wel met een skilled independent visum.

Qua aanvragen zonder bureau; het is goed te doen, al kost het soms veel werk en zal niet alles in het begin gelijk duidelijk zijn. Veel vragen en je er goed inverdiepen helpt daarbij. Het zal met momenten veel werk zijn, maar dat is het ook als je met een bureau in zee gaat. Reken erop, dat als je nu begint, je toch wel even bezig bent en het nog wel even duurt eer je daadwerkelijk in het vliegtuig zit.

Heel veel succes met de eerste stappen  :up:

Hai Catkin,

Ik wil geen tijd verliezen... de drang op te gaan is zo groot.
Ik heb net een mail gedaan naar Move@australia, met een korte uitleg en de vraag of ik een gesprek met ze kan hebben. maar zag al op hun site dat ze een stop hebben vanwege de drukte. Maar uitgelegd dat ik alleen het gesprek wil en de rest zelf zal proberen. Fijn om te horen dat het wel te doen is. Ik heb gelukkig mijn zus en broer die veel weten van de papieren... Hopelijk gaat het wat sneller.
Lijkt me erg vervelend als je zo lang moet wachten op dingen.

Succes met je procedure.... En mocht ik ergens tegen aanlopen dan hoor jet het wel..

groetjes Gerdien

Lost: Quote verwijderd

Hoi Gerdien

die 175 euro was voor de kansberekening. Je moet dan een vragenlijst invullen (krijg je per email) en CV opsturen, en dan krijg je een paar dagen later een uitgebreid rapport met je mogelijkheden, dus voor welke visa dat je in aanmerking komt en wat de voorwaarden zijn. Dat rapport wordt telefonisch met je besproken (zij bellen je op). Als je dan beslist om met ze in zee te gaan wordt dat bedrag er ook vanaf getrokken. Maar dat heb je ondertussen mss zelf al van ze gehoord.

Het is wel te doen zonder bureau hoor. Ik werk momenteel wel niet, dus ik had overdag terwijl de kinderen naar school waren ook wel tijd om het uit te zoeken, anders was het niet gelukt. Maar als je geen kinderen heb en je hebt na je werk tijd dan zou ik het gewoon proberen. Bereid je voor op veeeeel lezen, zowel op de emigratiesite van Australie als op het forum. Het meeste werk was de skills assessment, maar zover ik begrepen heb moet je dat sowieso allemaal zelf doen, of je nu met een bureau gaat of niet. Waar een bureau goed voor is is dat zij het allemaal voor je in het oog houden en je op tijd aan je mouw trekken als er iets moet opgestuurd worden. Maar als je zelf alles doorleest en voor jezelf een to-do-lijst maakt is het goed te doen.

Geen idee hoelang alles zal duren, heel afhankelijk van hoelang je skills assessment duurt en of je door je Ielts geraakt. Waar moet jij je skills assessment laten doen? Daar zou je mee moeten beginnen maar ondertussen niet vergeten om op tijd een afspraak voor je Ielts-test te maken, want daar zijn toch wel wat wachttijden. Wij rekenen nog altijd op een wachttijd van een jaar nadat we onze aanvraag opgestuurd hebben. Misschien dat het sneller gaat aangezien we (nu toch nog...) op de CSL staan, maar het maakt ons niet zo veel uit. We zijn toch van plan om de crisis een beetje uit te zitten en pas te vertrekken als het ergste achter de rug is... Het enige waar ik vaart achter wil zetten is die aanvraag, eenmaal die de deur uit is zullen we wel zien.

Succes met alles uitzoeken, en troost je, na een tijdje begin je echt wel licht te zien  :up:
Jerden

[quote author=Gerdien link=topic=10081.msg139571#msg139571 date=1243966254]
Ik wil graag een gesprek hebben met move2australia om erachter te komen voor welk visum ik kan gaan.
Ik wil de rest zelf doen, met hulp van broer en zus en uiteraard het forum.

Hoeveel is het eerste gesprek?? als je dus NIET met ze in zee gaat.
Mag ook een bedrag zijn van een eerste gesprek met een andere organisatie.

Bedankt voor je reactie.

groetjes Gerdien

[/quote]
Hoi Gerdien,

Ik raad je aan om met info@justmigrate.com.au contact op te nemen.
Zij kunnen je heel goed helpen.

Groet
Sophia

Contactgegevens van Move2Australia: http://www.move2australia.com.au/contactgegevens.html

En op de pagina: http://www.move2australia.com.au/onze-tarieven.html

staat als laatste:

Onze tarieven voor de meest voorkomende visa zijn

- AUD 4980 voor het “Skilled visum” (ca. € 2700) en
- AUD 3000 voor het “Family visum” (ca. € 1600).

Voor de overige tarieven verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Dus ik zou zeggen: waag er eens een mailtje aan (volgens mij bijten ze niet ;) )

Hi Gerdien,

Wij (en nog velen met mij) zijn ontzettend goed geholpen door Move2Australia. Wij hebben de hele visum procedure door Rob en Marijke laten doen en ben daar ontzettend blij om! Ik denk niet dat wij zonder hun hulp hier in Australie zouden zijn. Natuurlijk moet je zelf ook het nodige werk doen (ie. papieren verzamelen, eventueel een RPL schrijven, IELTS test doen etc), maar er komt behoorlijk wat bij een visum verkrijgen kijken. Om te beginnen bijvoorbeeld; Welk visum past het beste bij mijn situatie? Het antwoord op deze vraag bepaalt mede het verloop van je visum aanvraag procedure en de te nemen stappen.

De kansberekening van Move2Australia is ontzettend nauwkeurig en volledig, je krijgt meer dan waar voor je geld en wat zij doen staat in geen verhouding tot de standaard lijstjes die je ook op internet kunt vinden.

Hmmm... hoe je het ook doet; zelf of via een bureau, hou in gedachten dat het een langdurig proces is en dat je geduld zeker getest gaat worden (meer dan eens ;-)). En dan zou het misschien toch wel een overweging waard zijn om een bureau in de arm te nemen, om bv. tijdrovende foutjes te voorkomen?

Groetjes,
Lela

Ik kan me helemaal bij mijn bovenstaande ex-dorpsgenote  :p aansluiten.
Zonder Rob en Marijke hadden wij nu nog in Nederland gezeten en niet in Waikiki WA.
En er waarschijnlijk nog wel heel lang moeten blijven..........

Bart

Ik raad je zeker aan om contact op te nemen met justmigrate (http://www.justmigrate.com.au). Bij hun is het eerste gesprek helemaal gratis zonder verdere verplichtingen. Hun kansberekening is heel erg volledig en aangezien er sprake is om het aantal migranten te beperken is het vooral nu heel erg belangrijk dat je goed advies krijgt.

Ik ken Tamara en ze is heel erg goed. Bij hun houdt het proces niet op als je de visa hebt maar ze helpen je ook met tips and tricks nadat je bent aangekomen. Mochten jullie kiezen voor Adelaide helpt ze je zelfs persoonlijk nadat je bent aangekomen.

Je kunt ook besluiten om delen van je visum aanvraag uit te besteden (wat ik je zeker aanraadt) om de kosten te drukken terwijl je wel de zekerheid hebt van een professionele begeleiding mocht je die nodig hebben.

Volgens hun website zijn de kosten voor een “General Skilled Migration” visum rond de AUD 3000 (exclusief bijkomende kosten voor alle documenten).

Success met het migratie traject.

Paul

[quote author=Gerdien link=topic=10081.msg139638#msg139638 date=1244037558]
Ik heb net een mail gedaan naar Move@australia, met een korte uitleg en de vraag of ik een gesprek met ze kan hebben. maar zag al op hun site dat ze een stop hebben vanwege de drukte.
[/quote]

En.. nog iets gehoord....??

Even een update..
Eerst allen bedankt voor het reageren. Is fijn om zo advies te krijgen.

Ik had naar M2A een mailtje gedaan, met mijn uitleg. Ik kreeg reactie dat ik niet in aanmerking kwam voor een visum. Dat de enige oplossing is om een werkgever te vinden die mij wil sponsoren.. wat naar mijn idee pittig is om te vinden.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met Buysse, zij gaven mij wat meer hoop.
Ik heb 8 juli een gesprek met ze. Kosten 225 euro... en als je met ze in zee gaat wordt dit minder.

Ik ben wel van plan om de rest zelf te doen. Maar het is dus nog spannend of ik op een Skill kan..

Ik zal na het gesprek een update plaatsen...

Groetjes Gerdien

[quote author=alieNL link=topic=10081.msg140288#msg140288 date=1244751780]
[quote author=Gerdien link=topic=10081.msg139638#msg139638 date=1244037558]
Ik heb net een mail gedaan naar Move@australia, met een korte uitleg en de vraag of ik een gesprek met ze kan hebben. maar zag al op hun site dat ze een stop hebben vanwege de drukte.
[/quote]

En.. nog iets gehoord....??
[/quote]

[quote author=Gerdien link=topic=10081.msg141058#msg141058 date=1245663251]
[/quote]

Uit veel verhalen hier op het forum heb ik toch het idee dat Buysse de zaken altijd net iets rooskleurig laat lijken, dan het in werkelijkheid is, gewoon zodat mensen bij hun bureau gaan.
Ik heb het idee dat M2A meer realisitischer en eerlijker is.
Bijvoorbeeld het bericht in het topic 'Social Work', over dat Buysse heeft gezegd dat iemand met MBO Spw, zich kan laten assessen voor een Social Worker..

[quote author=Gwen link=topic=10081.msg141121#msg141121 date=1245696271]
[quote author=Gerdien link=topic=10081.msg141058#msg141058 date=1245663251]
[/quote]

Uit veel verhalen hier op het forum heb ik toch het idee dat Buysse de zaken altijd net iets rooskleurig laat lijken, dan het in werkelijkheid is, gewoon zodat mensen bij hun bureau gaan.
Ik heb het idee dat M2A meer realisitischer en eerlijker is.
Bijvoorbeeld het bericht in het topic 'Social Work', over dat Buysse heeft gezegd dat iemand met MBO Spw, zich kan laten assessen voor een Social Worker..
[/quote]
Er zijn meerdere mensen (op het forum) die bij Buysse een negatief advies kregen en vervolgens via een ander uiteindelijk toch nog erdoor gekomen zijn. Ik wil maar zeggen dat het logischerwijs bij alle consultants zal voorkomen dat ze niet 100% exact dezelfde aanpak volgen en dus mogelijk een nee verkopen terwijl een ander ja verkoopt (of vice vers). Vergelijk het met artsen, ook daar kun je (en daar is het soms nog veel belangrijker) verschillende meningen hebben over de kans van slagen van iets of de beste te volgen weg ....  :)

Is zeker zo Perthpete, maar iemand zeggen dat hij met zijn mbo spw zich kan laten assessen als social worker, is wel heel fout. Dat is mensen hoop geven die er gewoon echt niet is. Dan maar beter doorverwijzen naar de andere dokter die er meer verstand van heeft  :grin:

[quote author=sophia46 link=topic=10081.msg140067#msg140067 date=1244531391]
Hoi Gerdien,

Ik raad je aan om met info@justmigrate.com.au contact op te nemen.
Zij kunnen je heel goed helpen.

Groet
Sophia
[/quote]

Waarom raadt je dat aan?
Heb je je speciaal geregistreerd op 09 Juni 2009 om dit advies dezelfde dag te posten? Of heb je een positieve ervaring met hun? Of is dit advies een 'vrienden dienst' ?

Om te emigreren moet je engels kunnen lezen en begrijpen (IELTS test). Als je dat kan kun je ook wel de papieren invullen en heb je echt geen bureau nodig. Hele moeilijke (juridische) gevallen uitgezonderd.
Het stelt echt niets voor, mijn belasting-aangifte is moeilijker......... Lekker zelf doen is mijn advies en dat raadt ik aan nadat Buysse weinig voor me deed (behalve factureren) en ik het meeste zelf heb moeten doen.

hoi ik wil hier even op inhaken ,ik ben met rob en marijke in zee gegaan, en moet je zeggen dat mijn kansen ook niet zo goed waren,maar het is rob en marijke toch gelukt om mij te helpen, deze mensen zetten zich 110% voor je in,maar als ze nu al zeggen dat je geen kans maakt ,spaar je  200 voor buysse dan maar, gr g

[quote author=Martin link=topic=10081.msg141342#msg141342 date=1245855619]
dat raadt ik aan nadat Buysse weinig voor me deed (behalve factureren) en ik het meeste zelf heb moeten doen.
[/quote]

Als de dames van Buysse ons niet helemaal daar het RPL traject heen hadden gesleept met telkens weer lezen, toevoegen, bijschaven, weer lezen, schaven, en ga zo maar door..... dan had Dirk inmiddels geen haar meer gehad, had ik in een inrichting gezeten en waren we nooit in Australie gekomen.

Belangrijk bij de keuze van een bureau is het gevoel dat je bij de mensen krijgt. Belangrijk om te bepalen of je het wel of niet door een bureau wilt laten doen, is afhankelijk van wat er allemaal voor komt kijken voor je daadwerkelijk die aanvraag in kan dienen. Als mijn man een HBO IT opleiding had gehad, hadden we het misschien (heel misschien) wel zelf kunnen regelen. Maar wij hebben gekozen voor Buysse vanwege de gevreesde RPL. Op 4 juli 2007 tekenden wij ons contract met Buysse, vandaag (precies 2 jaar later dus) hebben wij de keuze mogen maken waar wij dan in dit prachtige land een eigen huis gaan laten bouwen als permanent residents.

Back