Hoeveel kost een eerste gesprek/advies bij Move2australia ??

[quote author=Sacha link=topic=10081.msg142280#msg142280 date=1246716868]
[quote author=Martin link=topic=10081.msg141342#msg141342 date=1245855619]
dat raadt ik aan nadat Buysse weinig voor me deed (behalve factureren) en ik het meeste zelf heb moeten doen.
[/quote]

Als de dames van Buysse ons niet helemaal daar het RPL traject heen hadden gesleept met telkens weer lezen, toevoegen, bijschaven, weer lezen, schaven, en ga zo maar door..... dan had Dirk inmiddels geen haar meer gehad, had ik in een inrichting gezeten en waren we nooit in Australie gekomen.

Belangrijk bij de keuze van een bureau is het gevoel dat je bij de mensen krijgt. Belangrijk om te bepalen of je het wel of niet door een bureau wilt laten doen, is afhankelijk van wat er allemaal voor komt kijken voor je daadwerkelijk die aanvraag in kan dienen. Als mijn man een HBO IT opleiding had gehad, hadden we het misschien (heel misschien) wel zelf kunnen regelen. Maar wij hebben gekozen voor Buysse vanwege de gevreesde RPL. Op 4 juli 2007 tekenden wij ons contract met Buysse, vandaag (precies 2 jaar later dus) hebben wij de keuze mogen maken waar wij dan in dit prachtige land een eigen huis gaan laten bouwen als permanent residents.
[/quote]

Precies!!!

Nou wat een advies en informatie.. super..
Even een update..
Ik ben gesprek aangegaan bij Buysse (E 267 incl.)
En het volgende kwam eruit.
idd Social worker gaat NIET lukken met SPW
Maar Wellfare Worker kan WEL, als je de juiste werkervaring hebt.
Maar die heb ik niet :-(.
Dus voor een 40 punten beroep gegaan Residential Care Officer.
Omdat mijn broer mij kan sponsoren heb ik voldoende punten voor de Skilled Sponsored visa !!!!!!!

Nu nog nadenken of ik alles zelf ga doen of een Do It Yourself pakket doe bij Buysse (wat toch nog 2000 euro gata kosten).
Twijfel twijfel.......... Volgende week knoop door hakken..

Gerdien

Hey Sacha? Ik dacht dat jullie zelf achter state sponsoring waren aan gegaan, toen de hele boel begin dit jaar op de schop ging, en Buysse daar niet op in sprong?

[quote author=Sacha link=topic=9813.msg133744#msg133744 date=1236270623]
Ze hebben er heel veel verstand van, alleen geen proactieve houding. Wij hebben er voor gekozen om alles door een bureau te laten doen, omdat ieder zijn eigen vak heeft. Maar dan verwacht ik voor dat enorme bedrag wel dat ze met ons meedenken en wanneer er dus veranderingen zijn die een enorm verschil kunnen maken in onze planning, dat zij ons daar over benaderen hoe dit voor ons een voordeel kan opleveren. Dat hebben ze dus niet gedaan. Ze gingen er vanuit dat we wel wilden wachten tot we eindelijk aan de beurt waren, terwijl wij duidelijk hadden aangegeven in januari te willen vertrekken en daar was de hele planning ook op gebaseerd. Door de langere wachttijden was dit niet meer mogelijk (konden zij natuurlijk ook niets aan doen), maar door de verandering in prioriteiten, kwam er voor ons een mogelijkheid de boel op te schuiven van alleen op de CSL naar State Sponsorship. Kans gemist, want dat moest ik zelf uitvinden.
[/quote]

Bart

:oops:

Helaas moet het personeel van Buysse de regels volgen zoals die door Frans bepaald zijn. Ben verder super te spreken over wat Alida allemaal voor ons gedaan heeft, maar het is maar goed dat ik in Australie zit en Frans niet.... :evil:

Back