hoezo stom!!

loecky

XPdite Sponsor
woensdag, 12 augustus 2009
Helmonders landen in
verkeerde Sydney
HELMOND
Een Nederlandse opa en zijn 15-jarige
kleinzoon dachten het afgelopen
weekeinde naar het Australische
Sydney te vliegen voor een vakantie
bij familie. Ze kwamen ook
in Sydney aan, maar niet ‘down under’.
Na de lange vlucht vanuit Amsterdam
zette het duo voet aan de
grond in Sydney, Canada. Het duo
had zijn reis geboekt bij een Nederlandse
reisagent en vloog met Air
Canada.
 
idd hoe dom ben je dan. Vooral omdat ditzelfde ik dacht zo'n 2 jaar geleden in het nieuws was... maar schrijf je Sydney in Canada niet Sidney???
 
Ik heb het ook gelezen en het is wel ontzettend dom. Maar wat nog erger is, is dat ze volgens mij de reis hadden geboekt bij een reisbureau! In dat geval denk ik dat je je geld terug moet vragen wegens verregaande blunders.

Groetjes,
Rixta
 
Tja...

Het reisbureau had waarschijnlijk een geautomatiseerd systeem. En als je dan uit een lijst van bestemmingen "Sydney" of "Sydney" (of Sidney?) kan kiezen. Wellicht staat het land er niet bij waar ze naar toe willen. Bij veel plaatsen ligt onomstotelijk vast in welk land het ligt (Barcelona, Parijs, Londen), maar dus niet bij alle steden.

Ook bij het werken met een geautomatiseerd systeem, moet er door de medewerkers nog steeds nagedacht worden wat ze doen. Dat is bij vrijwel elk systeem zo. We kennen natuurlijk niet de medewerkers van het reisbureau, danwel het systeem waar ze mee werken, maar als je (licht) dyslectisch bent, is een vergissing in die zin snel gemaakt, toch?
 
Ik heb 't ff nagezocht, maare tis toch echt 'sidney' in Canada ipv Sydney..
http://www.sidney.ca/

[quote author=Maluka link=topic=10301.msg145052#msg145052 date=1250116637]
Tja...

Het reisbureau had waarschijnlijk een geautomatiseerd systeem. En als je dan uit een lijst van bestemmingen "Sydney" of "Sydney" (of Sidney?) kan kiezen. Wellicht staat het land er niet bij waar ze naar toe willen. Bij veel plaatsen ligt onomstotelijk vast in welk land het ligt (Barcelona, Parijs, Londen), maar dus niet bij alle steden.

Ook bij het werken met een geautomatiseerd systeem, moet er door de medewerkers nog steeds nagedacht worden wat ze doen. Dat is bij vrijwel elk systeem zo. We kennen natuurlijk niet de medewerkers van het reisbureau, danwel het systeem waar ze mee werken, maar als je (licht) dyslectisch bent, is een vergissing in die zin snel gemaakt, toch?
[/quote]

Maar 'air Canada' had toch een hint moeten geven dat men fout zit..  :?
 
[quote author=alieNL link=topic=10301.msg145053#msg145053 date=1250116829]
Ik heb 't ff nagezocht, maare tis toch echt 'sidney' in Canada ipv Sydney..
http://www.sidney.ca/

Maar 'air Canada' had toch een hint moeten geven dat men fout zit..  :?
[/quote]

Ik ben nu 2 keer naar Australië gevlogen. De ene keer met Malaysian Airlines en de laatste keer met Singapore Airlines. Met een Duitse maatschappij naar Egypte, Een Nederlandse maatschappij naar Turkije, een Deense maatschappij naar Noorwegen?

Het gaat over een opa en 15 jarige zoon....Ik kan me voorstellen dat het niet direct bij mensen opkomt tijdens het boeken. Zelfs eerst naar Amerika vliegen is een optie. Niet veel gedaan, maar wel mogelijk. Familie van mij is na Nieuw Zeeland via Amerika terug naar Nederland gevlogen....

[quote author=r2d2 link=topic=10301.msg145058#msg145058 date=1250118906]
[quote author=Maluka link=topic=10301.msg145052#msg145052 date=1250116637]
Bij veel plaatsen ligt onomstotelijk vast in welk land het ligt (Barcelona, Parijs, Londen), maar dus niet bij alle steden.
[/quote]

Dat valt nog te bezien  :grin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_(disambiguation)
http://en.wikipedia.org/wiki/London_(disambiguation)
http://en.wikipedia.org/wiki/Barcelona_(disambiguation)

Cheers
[/quote]

Damn....dacht ik even een paar well-reknowned cities op te noemen.... :)

Hoeveel "Santiago de Compostela's" zouden er zijn op deze aardkloot?
 
Ik heb dat verhaal ook al eens eerder gehoord ...

Overigens inderdaad zijn plaatsnamen zeker niet uniek. Er is b.v. een Perth in Ontario, Canada (zelfde spelling). Natuurlijk is de kans niet zo groot dat je twee steden in verschillende landen kunt vinden waar ook nog eens een internationaal vliegveld is .. :)
 
En geloof mij.. Sidney heeft absoluut geen International Airport... meer een strook weggekapte bomen eigenlijk...!!!
 
[quote author=Sacha link=topic=10301.msg145076#msg145076 date=1250136971]
En geloof mij.. Sidney heeft absoluut geen International Airport... meer een strook weggekapte bomen eigenlijk...!!!
[/quote]

Nou... dat weet ik zo net nog niet :wink: :

Sidney is a town located at the northern end of the Saanich Peninsula, on Vancouver Island in the Canadian province of British Columbia. It is one of the 13 Greater Victoria municipalities. It has a population of approximately 11,300. Sidney is located just east of Victoria International Airport, and a few kilometers south of BC Ferries' Swartz Bay terminal.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sidney,_British_Columbia
 
[quote author=alieNL link=topic=10301.msg145053#msg145053 date=1250116829]
Ik heb 't ff nagezocht, maare tis toch echt 'sidney' in Canada ipv Sydney..
http://www.sidney.ca/
[/quote]

Ik vind er twee Sydney's in Canada. In de buurt van Vancouver heb je Sidney (British Columbia) en in de buurt van Newfoundland heb je Sydney (Nova Scotia), waar ze zijn aangekomen want dit was hun route:

article-1205495-060448CD000005DC-689_468x265.jpg

Bron.
 
zo zie je maar weer: nooit blind op een reisbureau (of je TomTom!) vertrouwen....
Wel zelf blijven nadenken he.
 
Een deel van dit artikel incorrect, maar goed. Nederland licht toch in Amsterdam ( ze kwamen niet uit Amsterdam, maar uit Helmond, en D-Reizen heeft het vervolg van de reis naar de juiste Sydney georganiseerd).


Tourists headed for Sydney end up in Canada

By David Murray
The Courier-Mail
August 12, 2009 07:46am

TWO Dutch tourists heading to Sydney for a dream Australian holiday mistakenly ended up in a Canadian town of the same name.

Joannes Rutten and his grandson Nick, from Amsterdam, booked their flights through a travel agent.

They only realised an error had been made as they landed in Nova Scotia, on Canada's southeastern coast, on Saturday.

The hapless holidaymakers are the third set of tourists in as many years to wind up in the town accidentally.

Sydney, Nova Scotia, is 17,000km away from its Australian namesake and has a quieter pace with about 30,000 residents.

A British couple and a woman from Argentina previously landed in the town when they thought they were heading to Australia.
 
En dat D-reizen het georganiseerd is, is ook wel grappig: D-reizen vertaald zich in D-Tour, oftewel een 17000km detour.
 
zo das lekker (d)om, hebben ze dan op internet geboekt?? ik neem aan dat je aan een balie wel wat gesprekstof hebt met de reisverkoopster wat aanduidt dat je naar Aus. gaat, jemig he. :x
 
Je kan hier inderdaad met je TomTom ook goed de fout in gaan. Wij gingen laatst een tochtje maken naar Gingin, dat ligt ongeveer45 minuten boven Perth. Maar volgens mijn Tom zouden we met een vertrektijd van 10 uur 's ochtend, pas om 5 uur 's middags aankomen..... Spatie te veel... Gin Gin ligt ergens in NWS!!!!
 
[quote author=Sacha link=topic=10301.msg145160#msg145160 date=1250221326]
Gin Gin ligt ergens in NWS!!!!
[/quote]

NWS? New Wouth Sales :)

Naast dat er in NSW een Gin Gin is, is er ook een Gin Gin in QLD....

Ik had dat laatst ook met een plaatst hier ergens in QLD. Wilde me ook naar een compleet andere staat sturen....
 
Back
Top