hoezo stom!!

[quote author=Maluka link=topic=10301.msg145162#msg145162 date=1250222923]
NWS? New Wouth Sales :)
[/quote]

Daarom moet ik altijd heeeel goed opletten waar de TomTom mij naar toe stuurt.. Kan zo maar een tikfout zijn.... Blijf natuurlijk  :blond:
 
Dit soort dingen gebeuren echt heel vaak. Bij de reisorganisatie waar ik in Nederland werkte hadden we het ook een paar keer dat een reisburea voor een klanten een reisje naar Melbourne Australie dachten te boeken maar het was Melbourne Florida. We kwamen er dan achter omdat ze de visa voor Australie wilden regelen....
 
[quote author=Sacha link=topic=10301.msg145164#msg145164 date=1250228045]
[quote author=Maluka link=topic=10301.msg145162#msg145162 date=1250222923]
NWS? New Wouth Sales :)
[/quote]

Daarom moet ik altijd heeeel goed opletten waar de TomTom mij naar toe stuurt.. Kan zo maar een tikfout zijn.... Blijf natuurlijk  :blond:
[/quote]
Volgens mij is TomTom dan blond... mijn Garmin vraagt altijd eerst de staat voordat het mij de city laat intypen; default keuze is de staat waar ik op dat moment ben... geen mogelijkheid tot blonde momenten dus.

Wat voor software gebruiken ze bij die reisburos dan? Als ik op Internet wat boek, dan moet ik SYD (luchthavencode) ingeven of als ik Sydney intype dan moet ik eerst specificeren welke Sydney ik bedoel. Lijkt me dat zo'n agent toch inmiddels wel SYD zal gebruiken...
 
Reisbureau's werken met een vluchtreserveringsprogramma zoals Galileo of Amadeus en daar kun je alleen codes in voeren. Het systeem geeft nadat de code is ingevoerd niet de plaats. Als je die code boekt moet je dus weten dat het de juiste is. Er is wel een manier om de code te decoderen of een plaat te coderen. Bij de laatste krijg je de hele lijst met Sydney's in de wereld met daarachter het land waar dat ligt.
Maar steeds meer reisbureau's hebben een versimpelde versie van deze programma's waardoor je helemaal niet meer mer codes werkt of dat de plaats + land erbij komt. Vooral in het laatste geval snap ik niet hoe er nog de verkeerde bestemming geboekt kan worden maarja, reisbureau medewerksters zijn niet altijd de meest slimste of hebben gewoon geen verstand van zaken waardoor ze het toch voor elkaar krijgen iets verkeerds te boeken. Gelukkig zijn er ook nog veel goede medewerksters waardoor het meestal dus wel goed gaat!
Maar het heeft ook wel een leuk verassings effect toch? Doe mij maar een Sydney en dan een verassing waar je uiteindelijk land  :wink:
 
Vooral D-reizen... mijn zusje heeft jaren geleden daar stage gelopen (bij ticketing) dus de controle afdeling van de reisbureau's. De bureau's moesten ook altijd met hen bellen. Het leek mij dat dat wel de meest gangbare fouten eruit haalt.. maar blijkbaar dus neit.
 
Back
Top