Introductie:
Hoi! Mijn naam is Tree, ik ben 26 jaar en afkomstig uit Nederland. Inmiddels woon ik in Australië. Ik heb een mbo niveau 4 bouwkunde-diploma en een hbo bouwkunde-diploma.
Context:
Op dit moment ben ik bezig met de accreditatie van mijn hbo-diploma via Engineers Australia, zodat ik hier als ingenieur kan werken. Omdat ik nog niet veel praktijkervaring heb als ingenieur, gebruik ik mijn schoolprojecten om aan te tonen dat ik aan de vereiste competenties voldoe.
Mijn drie gekozen projecten sluiten goed aan op die competenties, maar ik twijfel of het voldoende is. De accreditatie-verslagen moeten tussen de 1000 en 2500 woorden blijven, terwijl mijn originele projectrapporten elk meer dan 22.000 woorden bevatten. Daardoor moet ik veel informatie weglaten en vraag ik me af hoe anderen dit hebben aangepakt.
Vragen:
Hoi! Mijn naam is Tree, ik ben 26 jaar en afkomstig uit Nederland. Inmiddels woon ik in Australië. Ik heb een mbo niveau 4 bouwkunde-diploma en een hbo bouwkunde-diploma.
Context:
Op dit moment ben ik bezig met de accreditatie van mijn hbo-diploma via Engineers Australia, zodat ik hier als ingenieur kan werken. Omdat ik nog niet veel praktijkervaring heb als ingenieur, gebruik ik mijn schoolprojecten om aan te tonen dat ik aan de vereiste competenties voldoe.
Mijn drie gekozen projecten sluiten goed aan op die competenties, maar ik twijfel of het voldoende is. De accreditatie-verslagen moeten tussen de 1000 en 2500 woorden blijven, terwijl mijn originele projectrapporten elk meer dan 22.000 woorden bevatten. Daardoor moet ik veel informatie weglaten en vraag ik me af hoe anderen dit hebben aangepakt.
Vragen:
- Heeft iemand ervaring met dit accreditatie-proces via Engineers Australia en hebben jullie enige tips?
- Hoe verliep het schrijven van jullie Career Episodes of Competency Demonstration Reports (CDR)?
- Hebben jullie feedback gekregen van Engineers Australia over ontbrekende of overbodige informatie?
- Hoe lang duurde het volledige proces (van aanmelding tot goedkeuring)?
- Was het makkelijker of moeilijker dan verwacht?
- Heeft iemand tips voor betaalbare vertalers die door NAATI of Engineers Australia worden geaccepteerd?
- Is het handig om ook mijn Mbo diploma te laten valideren?
- En tot slot: merkten jullie dat de erkenning van het diploma echt verschil maakte bij het solliciteren naar banen als engineer in Australië? (Ik heb zelf een aantal keer gesolliciteerd, maar geen geluk tot nu toe)