Hoi, even voorstellen: Iris, Reinder en Dirk

Dre11

New Member
Hallo,

Wij zijn al een tijdje bezig plannen te smeden om naar Australie te emigreren. Ik (DIrk) ben nu 43 dus de tijd gaat dringen. Heb dankzij dit forum de ruwe (nieuwe) puntentelling ingevuld en kwam op 120 punten. Dit moet genoeg zijn voor een independent skilled. Heb 14 jaar internationale ervaring in de waterbouw en Iris heeft al 2 jaar in Australie rondgedarteld. Reinder (3 jr) vindt het allemaal prachtig. Heb de verschillende rubrieken op dit forum zitten doorlezen en er komt nogal wat bij kijken zo te zien. We willen dan ook snel van start maar....waar te beginnen? Een bureau in de arm nemen? Zelf starten.. ik denk dat jullie wel wat vraagjes kunnen verwachten van ons de komende tijd.

Groet
:cool:

He,

Welkom op het forum en succes met alles  :up: Neem eerst eens de tijd je te verdiepen en maak dan de beslissing of je het zelf wil doen of een bureau in de arm wilt nemen. In het begin zie je vaak door de bomen het bos niet meer, maar je kan hier alle vragen stellen, dus dat komt goed!

Succes,
Groetjes Femke

Welcome  :up:
Vooraan beginnen lijkt me en veel succes. Al enig idee welke richting van Australie de voorkeur heeft?

Hallo Iris, Reinder en Dirk,

Welkom op het forum  :hi:

Veel succes met jullie plannen! 

Groetjes,
Susan

Hoi Dirk,

Welkom! Een kort snel vraagje, als 43 jarige (ik was ook boven de 40 op het moment van aanvraag) kom je alleen aan 120 punten als je sponsoring hebt denk ik.. Klopt dat?

Welkom op het forum!!

Over het wel en niet in de arm nemen van een buro... doe eens een assessment (dit kan vaak gratis bij de verschillende buro's) en kijk waarvoor je in aanmerking komt. Denk er wel om dat als het te lang duurt, je boven de 45 bent en dus geen kans meer maakt op een skilled visum. In principe moet je door een beroepserkenningsprocedure heen en deze neemt best wat tijd en daarna pas kun je je visumaanvraag doen. Van Perthpete begrijp dat je ook sponsering nodig hebt en ook dit kan wel wat tijd kosten.

Succes en vragen zijn hier altijd welkom.

Groetjes,
Lela

De punten haal ik vnl. op onderdelen beroep en werkervaring. Heb ook internationaal ervaring en dus is Engelse taal ook geen probleem

Maarrrr.... ik besef dat e.e.a. nog moet worden aangetoond.
Sponsoring verkrijg je door eerst werk te vinden in OZ neem ik aan?

Klopt, je moet een IELTS test doen om je engelse kunde aan te tonen. De assessmentorganisatie voor jouw beroepsgroep moet je beroepserkenning doen en voor wat betreft de sponsering, ik denk dat Pete bedoelde dat je door een bepaalde staat wordt gesponsord. Dit wil niet zeggen dat je al een baan hebt, maar dat je een sponsering van de staat "in the pocket" hebt.

Maarre... Pete correct me if I am wrong  :grin:

hoihoi, ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar wil je bij deze wel heel veel succes en sterkte wensen met het uitzoeken van alle info! Op www.immi.gov.au kun je heel veel vinden, wel ingewikkeld! Succes nogmaals! Grts, Marieke

uhm.. hoe het precies gaat weet ik niet, want dat was voor ons niet van toepassing... Maar inderdaad op www.immi.gov.au kun je precies vinden wat er stap voor stap moet gebeuren...

De sponsoring die ik bedoelde was sponsoring door familie. Onze puntentelling was (Let op, misschien zijn er details gewijzigd ondertussen):

Leeftijd (>40): 15
Engels (>7 gemiddeld): 20
Beroep (SOL): 60
Werkervaring in genomineerd beroep: 10
Sponsored (by family): 15

De beroepen erkenning was op mijn naam, maar de sponsoring op naam van mijn vrouw (haar neef trad op als sponser/assurer), waarmee officieel mijn vrouw de 'main-visum' houder is (niet dat dat een vershcil maakt). Ons visum is een 136, Sponsored-Skilled visum.

Aanvragen :smile:, maar dan moet je wel eerst je skills assessment binnen hebben en kunnen overleggen.

Als je voor een skilled independent wilt gaan moet je inderdaad wel opschieten (voor je 45e)en als je voor jezelf wilt beginnen heb je nog tijd zat (voor je 55e)

Welkom op het forum trouwens:hi:

Mariette

Zoals ik het nu optel :

60 skills
15 age
20 English
10 specific work experience
15 jobs in demand
5 spouse skills

= 125

Maar goed, zoals ik al zei: dit is zoals ik het optel

Back