Hoi, even voorstellen: Iris, Reinder en Dirk

Alles wat je aan punten claimed moet je ook bewijzen. Dus je engels via een IELTS test, leeftijd via uittreksel geboorteregister, skills via beroepsassessment, jobs in demand; doordat jouw assessment organisatie aangeeft dat je assessment geschikt is voor dat en dat MODL beroep, spouse skills; pas als je spouse ook een officiele skills assessment heeft gedaan...

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/index_filter.htm op deze link kun je de test doen "which visa for me", misschien kan dat je een beetje helpen...

Bedankt!

Die website www.immi.gov.au staat echt alles op. Gewoon de checklist maar af gaan werken nu.....

Hoi,

Mijn "spouse" heeft al eens een working holiday visa gehad voor langer dan 6 maanden. Ik las op de site dat ze dan een uitzondering krijgt.

Hoi!
welkom en veel succes met de plannen!

Met een STNI (sponsoring door een staat) heb je maar 70 punten nodig voor je visum. Je moet dan op een speciale MODL lijst staan (per staat verschillend.)
Ik weet niet of de 45 jaar grens dan nog bindend is. Misschien kan het een optie zijn, als je toch 'te oud' wordt. (kijk dat even na voor de zekerheid)

aukje

Hi Dirk,

Ten eerste: heel veel succes voor jullie allemaal!

Ten tweede: een tip tav de benodigde punten. In jouw optelling zie ik geen bonuspunten die je krijgt omdat je vloeiend Nederlands spreekt (een van de community languages). Dat kun je waarschijnlijk veel makkelijker en goedkoper aantonen dan Spouse skills, terwijl het aantal punten gelijk is (allebei 5).

Groeten,
Francois & Elsa

Yo! Van harte welkom  :up: 43 he? Opschieten, mate..  :grin: Hub is 44 en zijn dus nu in de laatste fase -> WACHTEN OP CASE OFFICER!!!  :read: Ik zie dat je vrouw ook "skilled" is... misschien ook jonger? Dan heb je nog tijd..  :wink:

Veel succes!
Cat en John

ps. Ook boven de 40 kun je nog voor Skilled Independent gaan, hoor! Doen wij ook... heb je iig de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt in OZ!

[quote author=franel-go-oz link=topic=6806.msg85811#msg85811 date=1175101643]
Hi Dirk,

Ten eerste: heel veel succes voor jullie allemaal!

Ten tweede: een tip tav de benodigde punten. In jouw optelling zie ik geen bonuspunten die je krijgt omdat je vloeiend Nederlands spreekt (een van de community languages). Dat kun je waarschijnlijk veel makkelijker en goedkoper aantonen dan Spouse skills, terwijl het aantal punten gelijk is (allebei 5).

Groeten,
Francois & Elsa
[/quote]

Bonuspunten voor Nederlands krijg je alleen als je je opleiding hebt afgerond op HBO of Universitair niveau in die desbetreffende taal.

Mariette

Hoi Iris, Reinder en Dirk,

Welkom op het forum en succes met de papierhandel! Wat ik persoonlijk handig vind om een voorcheck bij een bureau te doen (weet je precies voor welke visa je in aanmerking komt en wat je ervoor moet doen)en daarna je aanvraag zelf af te handelen. (Bureau is vreselijk duur).

Maar je kunt natuurlijk alles vinden op de officiele site en hier op het forum!

Groetjes Marie

Back