Hoi,graag wil ik mij even voorstellen en iets vragen.

stichoe

New Member
Dag allemaal, graag wil ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Stichoe en ben wonende in Limburg (België), ben gehuwd met Christiane. Samen met mijn echtgenote hebben wij twee dochters die al stevig in hun eigen schoenen staan. Ben werkzaam geweest in de ondergrondse koolmijnen hier in Belgisch Limburg en ben onlangs mijn jongere leeftijd namelijk 45j. toch al gepensioeneerd. Ons voorliefde is altijd uitgegaan naar Australië,nu wij alle tijd hebben en hier in België geen uitdagingen vinden, groeit er in ons een verlangen om een sprong te wagen naar Down-under. Wij zitten echter met een paar vragen waar wij niet zo direkt een antwoord op vinden.
Daarom richt ik enkele vragen naar jullie, zijn hier mensen die in dezelfde situatie verkeren namelijk jong gepensioeneerd en op oog hebben,of dromen, om z'on sprong te nemen?
Of zijn er mensen die het al gedaan hebben?
Bestaat er een mogelijkheid om permanent in Australië te verblijven als men kan bewijzen dat men een vast inkomen heeft zoals pensioen en een kapitaal zoals spaargeld en onroerend goed,die men eventueel zou willen investeren daar in Australië?
Alle info is welkom, hoop dat ik niet te veel vragen gesteld heb :oops:

Vriendelijke groeten en dank bij voorbaat
Stichoe :)
 
Hi Stichoe,

Welkom op het forum. Ik kan helaas niet helpen met je vragen, maar misschien dat er anderen zijn op het forum die hier meer van weten. Veel succes in ieder geval.
 
Hoi Stichoe,

Naar mijn best weten is die mogelijk er en je moet inderdaad aan kunnen tonen dat je je kunt bedruipen, dat wil zeggen, je kunt er wonen, maar je mag en of kunt geen gebruik maken van de sociale faciliteiten aldaar. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, ik zit (helaas :D ) niet in zo'n situatie.
 
Back
Top