Hoi Hoi

Anoukie1983

New Member
Ik zal me ook maar ff voorstellen.. Mijn naam is Anouk, ik ben 21 jaar, ik heb een vriendin en zij woont in Australie.. Daarom wil ik dus naar Australie emigreren on ongeveer 3 tot 4 jaar.. Ik moet namelijk eerst mijn opleiding afmaken, meer kans om Australie binnen te komen, of niet? Maar goed, ik hoop hier wat mensen te vinden die mij eventueel kunnen en/of willen helpen met vanalles en nogwat, want ik heb soms van die momenten dat ik er helemaal door de bomen het bos niet meer zie, vandaar..

Groetjes,
Anouk

Hoi Annouk,

Welkom op het forum.
Voor bijna alle vragen kun je terrecht op het forum.
Ik wens je succes met je uitzoek werk.

Dank jullie wel! Het duurt nog wel even voordat ik kan emigreren, en ik ben nu eerst bezig met mijn studie regelen enzo.. Maar tegen die tijd zal ik zeker wat vaker langs het forum komen :-D

Ik heb nog niet alles gelezen enzo, nog geen tijd gehad, maar als ik tijd heb, ga ik zeker even een paar uur hier doorbrengen en alles lezen, word ik vast wat wijzer van  :wink:

Groetjes,
Anouk

Hoi Anouk welkom op het forum! Wat studeer je? Succes met het afmaken van je opleiding. Er staat genoeg info over opleidingen en emigreren hier op het forum, dus je hebt idd een hoop te lezen!  :wink:

[quote author=jufrebekka link=topic=961.msg7416#msg7416 date=1105797247]
Hoi Anouk welkom op het forum! Wat studeer je? Succes met het afmaken van je opleiding. Er staat genoeg info over opleidingen en emigreren hier op het forum, dus je hebt idd een hoop te lezen!  :wink:
[/quote]

Ik ga opleiding Onderwijs Assistent niveau 4 volgen.. Daarmee, als het afgerond is, kan ik ook klassen (tijdelijk) overnemen, dus misschien kan ik ook als lereres naar Australie? Ik zie het tegen die tijd allemaal, want ik weet natuurlijk niet hoe die opleiding gaat uitpakken.. :wink:

Ik ben juf. Nu in Nederland. Maar om juf in Australië te worden.... pfff daar begin ik geloof ik maar niet aan. Het is ontzettend veel werk. Maar wij gaan dan ook voor drie jaar en niet voor altijd! Succes!

Nou vooral hoeveel moeite het kost om lerares te mogen zijn. Je moet maar eens op internet neuzen. Ik werd er niet echt blij van. Bovendien zal het onderwijs systeem ook niet overeenkomen. En omdat wij "maar" voor drie jaar gaan heb ik geen zin om er dan heel veel tijd in te investeren. Ik wil liever eerst werk ervaring. Bovendien zal ik (in verband met de financien..) een beetje snel een baan moeten zoeken. Dan heb ik geen tijd om lang op zoek te gaan. Volgens mij is het education.gov.au  hier staat alles wat je wilt weten.

Dank je wel..

Volgens mij kan ik beter een andere studie volgen, of niet? :| Ik ga steeds meer twijfelen aan m'n keuze opleiding..

Ik zou niet twijfelen aan je opleiding. Als je het leuk vindt, gewoon blijven doen. Ik ben ervan overtuigd dat ik in Aus zal kunnen werken. En als je er voor langere tijd naartoe gaat. Dan kun je daar misschien wel cursussen doen? Kijk anders eens op www.careerone.com.au ??? Misschien krijg je dan een klein beetje een idee wat er voor een banen zijn? Succes, en geef je droom niet zomaar op!  :up:

Nee zeker niet.. Mijn droom is om naar Australie te gaan.. Ik ben er nog nooit geweest helaas, maar het land heeft me altijd al aangetrokken (en Nederland doet dus totaal het tegenovergestelde voor mij).. En nu mijn vriendin daar woont is dat nog een hele grote reden om naar Australie te gaan..

Mijn opleiding doe ik eigenlijk omdat ik iets met mijn leven wil gaan doen.. Ik ga nu al een paar van van baan naar baan enzo en daarom ga ik die opleiding volgen, het leek mij altijd al fantastisch om in bijv. Groep 3 te staan en al die kindjes te leren lezen, dat moet zo'n goed gevoel zijn als kinderen aan het eind van het jaar naar Groep 4 gaan en dan kunnen lezen.. Anyway! Must get my life back on track.. Het liefst in Australie dus :wink: En ik kan altijd nog terugvallen op de Interdependent Visa..

Bedankt voor al je reacties :up:

Uit ervaring kan ik zeggen dat groep drie  :up: is! Ik heb al drie jaar groep drie en het is inderdaad geweldig. Vooral naar de gym lopen en overal om je heen kinderen horen die proberen om de straatnaambordjes te lezen. Hé daar staat Curtislaan! Daar woont mij vriendje! Echt cool... ik ga ze nog missen...  :cry:

Back