Hoi! Judith & Han new in Sydney

juudbruinsma

New Member
Hoi allemaal!

Wij, Judith en Han, zijn afgelopen donderdag verhuisd van Auckland (Nieuw Zeeland) naar Sydney. Na een jaar in Nieuw Zeeland te hebben gewoond was het voor ons (helaas wat te vroeg) tijd voor een nieuwe uitdaging. Vanwege de crisis is Han in februari zijn baan kwijt geraakt en was het moeilijk voor mij om een leuke uitdagende baan te vinden. Gelukkig had Han snel een nieuwe baan gevonden, in Sydney...

Alles is redelijk snel gegaan, dus ik zit hier nu in ons nieuwe appartement met een tollend hoofd dit stukje te schrijven.
shocked.gif
Waar we ons een jaar hadden voorbereid op een nieuw leven in Nieuw Zeeland, hebben we voor Australie nog geen twee maanden gehad.

Natuurlijk zijn er veel overeenkomsten tussen Oz en NZ (NZ als het kleine broertje), dus dat zal het misschien makkelijker maken voor ons om te settelen. Aan de andere kant hebben we in deze paar dagen al wat verschillen opgemerkt:
  • Het weer! Waar in NZ de herfst al goed merkbaar was is het hier nog heerlijk warm en zonnig.
  • De drukte. Sydney is merkbaar een stuk groter dan Auckland!
  • De vele mooie/enge/kruipende/vliegende beesten
    undecided.gif
  • De keuze in de supermarkt! Meeste producten zijn goedkoper dan in NZ en er is meer variatie
We hebben er veel zin in om ons te settelen in Oz! Nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken! Nu voor mijzelf nog een leuke baan proberen te scoren (ik zie er wel tegenop om weer van 0 te begonnen) en op zoek naar een plek om voor langere tijd te wonen.

We zullen de komende tijd veel van de verhalen op het forum lezen en onze vragen posten! Een schat aan informatie!!

Veel groeten,

Judith

Hoi Judith en Han,

Welkom op het forum! Interessant om te lezen over jullie avontuur. Wij hebben lang getwijfeld tussen Nieuw-Zeeland en Australie maar hebben uiteindelijk gekozen voor Australie. Klimaat was een belangrijke factor (al gaan we naar Adelaide met 'winters').
Heel veel succes met de aanpassing! En hou ons op de hoogte.

groeten,
Laurens

Welkom op het forum!! Sydney is misschien wel druk, maar rijd even naar het westen of zuiden of noorden en binnen niet al te tijd zit je buiten de drukte in een mooi natuurgebied.
Succes!!

Welkom op het forum!! Sydney is misschien wel druk, maar rijd even naar het westen of zuiden of noorden en binnen niet al te tijd zit je buiten de drukte in een mooi natuurgebied.
Succes!!

Dank je! Ik heb er inderdaad zin in om de natuur in te duiken!
smiley.gif
En moet zeggen dat de drukte ook wel weer leuk is! Auckland is prachtig maar in vergelijking met Sydney gebeurt er weinig. We wonen nu tijdelijk in Oxford street, dus bang in the middle van alle koffie tentjes, pubs, clubs en restaurantjes. Nu ik toch nog even Toos werkeloos ben vermaak ik me prima met shoppen en uitgaan
wink.gif

Hoi Judith en Han,

Welkom op het forum! Interessant om te lezen over jullie avontuur. Wij hebben lang getwijfeld tussen Nieuw-Zeeland en Australie maar hebben uiteindelijk gekozen voor Australie. Klimaat was een belangrijke factor (al gaan we naar Adelaide met 'winters').
Heel veel succes met de aanpassing! En hou ons op de hoogte.

groeten,
Laurens

Hoi Laurens,

Adelaide is ook prachtig! (ondanks de winters
wink.gif
) Wanneer vertrekken jullie?

Wij hadden in NL een top drie gemaakt van landen waar we graag willen wonen: Nieuw Zeeland, Australie en Canada. In NZ vond Han al snel een baan waardoor we visa kregen. Maar vlak voordat wij aankwamen sloeg de crisis ook in NZ toe, waardoor ik moeilijk aan de bak kwam en Han zijn baan dus kwijtraakte. Al met al hebben we het super gehad in NZ (ondanks de crisis en de winter) Maar we prijzen ons ook erg gelukkig dat we nu ook OZ kunnen verkennen! En wie weet, belanden we over een aantal jaren ook nog wel in Canada
smiley.gif
Maar eerst maar eens settelen in Sydney!

Veel succes en plezier met alles wat jullie nog moeten regelen.

Hallo Han en Judith,

Welkom op het forum en gelukkig dat Han zo snel een nieuwe baan gevonden heeft!
Succes verder met alles

Adelaide is ook prachtig! (ondanks de winters
wink.gif
) Wanneer vertrekken jullie?
Gelukkig maar, al hadden we dat al wel gehoord van mensen die er al zitten, waaronder the Jolly Jumbucks van dit forum en zo ongeveer iedereen van het forum PomsinAdelaide.
We vertrekken met de 'forumvlucht' van 16 augustus!

WElkom op het forum!
Wat onzettend leuk hoe jullie zo de wereld kunnen ontdekken. En zo te horen met een hele positieve instelling, dus dat gaat helemaal goed komen.
Ik vond Sydney erg leuk, ik voelde er me best wel thuis. Al zou ik niet in de stad zelf willen wonen, meer in een suburb.
Maar vanwege iets goedkoper wonen en nog mooiere natuur in de buurt kiezen wij regio Sunshine Coast.

We vertrekken met de 'forumvlucht' van 16 augustus!

Hahaha klinkt leuk, de forumvlucht! :grin:

Judith en Han, welkom in Sydney, wij zijn hier ook pas 3 weken, maar al een tijdje in OZ.
Suc6 met je weg vinden hier en misschien tot ziens ;)

Groeten
Jeroen & Ray

Hoi!

Dank je wel. Leuk, ook kersverse Nederlanders in Sydney! :) Hoelang zijn jullie al in Oz en waar woonde je voordat je naar Sydney verhuisde? Bevalt je nieuwe woonplaats een beetje?

Voor ons voelt het nu alsof we nog steeds op vakantie zijn; vandaag onze eerste koala's gezien (aaaah.... :))

Groetjes!

Judith

Hi Judith, sorry voor de late reply maar we waren ff druk met betrekken en inrichten van ons nieuwe appartement in Manly (helemaal goed hier!). We zijn sinds okt 2009 in Oz. We zijn in Perth aangekomen en hebben daar een auto gekocht en gereisd door WA, SA, VIC, TAS, NSW en een stukje QLD. En nu dus terug in Sydney waar we op zoek zijn naar werk.

Koala's zijn inderdaad schattig! Een Huntsman ter grootte van je hand op je motorkap (hadden we van de week) is minder.

In welke suburb zijn jullie neergestreken?

groet,
Jeroen

Hoi Jeroen,

Manly is erg leuk! Life on the beach :)

Wij hebben een appartementje op de grens van Paddington/Darlinghurts (Oxford Street). Superbuurt, gebeurt altijd wel wat, maar over een tijdje willen we denk ik wel iets verder van het centrum wonen. Eerst de stad maar eens leren kennen :)

Jullie hebben het goed gedaan; eerst reizen! De helft van oz heb je dus al gezien, super!

Hebben jullie beide al werk? Ik ben op zoek, maar valt nog niet mee...

Groetjes Judith

hi,

werk zoeken valt inderdaad niet mee. Zeker als je niet gewend bent om met je CV te moeten leuren. Het komt uiteindelijk wel, ik heb er vertrouwen in. En het is nog prima weer, dus zo'n haast hebben we nou ook weer niet ;)

Wat zoek jij precies voor werk?

Groet
Jeroen

Back