Hoi! Judith & Han new in Sydney

Welkom in Australie! En geniet nog even van de vrije tijd, hoewel het zoeken naar werk ook de nodige spanning op kan leveren he? Of valt dat nog mee?
groetjes, Marja

Tja werk zoeken... Gaat toch wel even anders da in Nederland
wink.gif
Ik hoop weer aan de slag te kunnen als communicatieadviseur (liefst not-for-profit). Wat voor werk hebben/zoeken jullie? En nog tips?
smiley.gif

Groetjes Judith

Oef tips voor een communicatieadviseur heb ik niet, geen flauw idee wat dat werk inhoudt. Deed je dat werk ook in NZ? of alleen in Nederland? Misschien ff bij Centrelink langs en vragen wat de mogelijkheden zijn?

Ik werk zelf in de IT, dat is (als het goed is) behoorlijk hetzelfde (alles in het Engels haha), dus dat is een luxe positie. Alleen wil ik graag weer als zelfstandige aan de slag en niet in een permanent role. En dan duurt 't wat langer vrees ik. Een permanent role is meer plan B.

Net weer een afspraak voor een interview gemaakt. Het valt me op dat er in Australie veel sollicitatiegesprekken/interviews plaats vinden via conference call of zelfs Skype. Ik praat liever face tot face met iemand, maar goed.

Dat klinkt goed! Dat je al wat interviews hebt. Volgens mij is er redelijk wat vraag naar IT mensen op dit moment. En spannend dat je voor jezelf gaat beginnen. Is dat hier makkelijker dan in NL?

Tja, in de communicatie zijn best wat banen, maar volgens mij is het lastig om er tussen te komen (ook omdat mijn ervaring vooral Nederlands is). Maar ik zet stug door met solliciteren (ben net pas begonnen dus mag nu nog niet te hard klagen ;-))

Mijn plan B is; een admin baan en ernaast studeren :)

Groetjes!

Wij, Judith en Han, zijn afgelopen donderdag verhuisd van Auckland (Nieuw Zeeland) naar Sydney. Na een jaar in Nieuw Zeeland te hebben gewoond was het voor ons (helaas wat te vroeg) tijd voor een nieuwe uitdaging. Vanwege de crisis is Han in februari zijn baan kwijt geraakt en was het moeilijk voor mij om een leuke uitdagende baan te vinden. Gelukkig had Han snel een nieuwe baan gevonden, in Sydney...

Hey Judith,

Ik heb je ook al een persoonlijk bericht gestuurd, maar ik probeer het via alle wegen. Hebben jullie toevallig nog een slaapplaats vrij voor een nette 19 jarige student? Ik ga namelijk 5 maanden stage lopen in Sydney en zoek een goedkope oplossing voor huisvesting. Ik ben 100% te vertrouwen en het is misschien ook leuk voor jullie om wat extra geld te verdienen (en zo af en toe iemand die het huis opruimt en wat klusjes doet ;)

Ik hoop snel iets van je te horen.

Alvast bedankt!

Groetjes Patrick

Hoi Patrick,

Wat leuk dat je voor 5 maanden deze kant opkomt! Groot avontuur. Helaas wonen wij in een piepkleine studio (dus zonder extra slaapkamers) met net genoeg ruimte voor onszelf ;-)

Er zijn hier in Sydney ongelooflijk veel shared apartments te huur; je deelt dan een appartement met een of meerdere anderen. Een leuke en goedkope optie (lijkt mij als student leuker dan bij een gezin zitten). Overal hangen door de stad briefjes waarbij gezocht wordt naar huisgenoten, ik neem aan dat deze ook op de universiteit hangen. Je kunt altijd eerst in een hostel gaan zitten en kijken wat er op de uni wordt aangeboden (in een hostel hangen veelal ook advertenties voor huisgenoten). Of kijk even op gumtree.com.au of op domain.com.au (zoek via 'share' button)

Veel succes!

Judith

Hey Judith,

hoe is het met 't zoeken naar een baan eigenlijk? Lukt 't een beetje?
Ik ben zelf vorige maand begonnen in Chatswood, niet de leukste omgeving, maar wel leuk werk.

ps. gaan jullie nog ergens voetbal kijken of houden jullie daar niet van?

cheers Jeroen

Ha Jeroen!

Gefeliciteerd met je baan! Super, dat is best snel gegaan toch? Ik begin woensdag in St Leonards, voor maar twee dagen per week, maar wel weer lekker op mijn vakgebied aan de slag! Het is een begin zeg maar.

Wij gaan zeker voetbal kijken. Jullie? Ik weet eigenlijk nog niet waar, zat te denken aan Darling Harbour, maar zou graag een uitwijkmogelijkheid hebben voor het geval het gaat regenen ;-) Heb je nog suggesties?

Groetjes!

Back