hoi

rhiana

New Member
hoi allemaal

ik ben Rhiana,
ik ben bijna actien en wil graag een boedrij starten in australie  :smile:
nou ben ik erg jong om dit zelf te doen dus wil ik het samen met iemand doen! k
lijkt et je nou leuk om dit samen met mij te doen of heb je handige tips mail dan gerust even

Groetjes Rhiana :lol:

Lieve Rhiana die bijna actief is of bijna achtien is  :shock: ,

Zal ik dan het schrijf en administratie werk verzorgen.

:grin: :up:

Jack :evil:

:grin: :grin: :grin: :lol:

You funny girl.
You must be kidding  :up:

ps ;are you serious?.

hoi

hoe zo serius nartuurlijk ben ik dat !
wat is dat tochh met de mensen hier in dit land geven jullie de jongeren geen kans meer laten jullie ze hun dromen niet meer volgen bah :cry: :cry:
wat kan ik daar boos om worden zeg

Groetjes

Hoi mensen

jullie kennen mij waarschijnlijk van het meisje dat een boederij wil starten
nou hebben veel aardige mensen mij het advies gegeven om eerst een reis te maken door australie
nou ben ik dat dus van plan maar dan ben ik wel opzoek naar een reisenoot die met mij een reis wil maken door australie en eventuul ook wat boederijen met mij wil bezoek
een probleempje ik word pas in juni 18
lijkt et jou nou wat mail dat ff
ik zo het heel leuk vinden

( p.s mensen mijn nederlands is niet zo slecht maar mijn toetsen wel die doen het slecht daarom sorry voor de foutjes die er in staan)

Groetjes van mij  :smile:

Mag je wel van je ouders dan? En heb je al wat geld gespaard? Het is een dure, lange en zware reis tenslotte..

Hoi
g
op je eerste vraag
wel wat ja ik heb vrijwillerges werk gedaan op zorgboederij ik liep daar voor mens maar vooral voor de dieren al blijven die koeien een beetje eng ahaha
en ik hheb stage gelopen op een kinderboederij helaas heb ik mijn opleiding dierenhouderij niet af kunnen maken

op je tweede vraag
ben dan al 18 dus ik denk dat et dan wel mag toen ik zei dat ik in australie willde aan wonen vond me ma ook goed
en ik eb nu no ff de tijd om de sparen

Heb jij enige idee wat et allemaal kost of waar ik dat kan vinden ?

Groetjes 

Hoi Rhiana,

Welkom op het forum!
Ben je wel eens in Australie geweest? Als ik het goed begrijp niet toch?
Het is goed om dromen te hebben, hebben wij hier ook allemaal, maar blijf wel reeel. Ga inderdaad eens reizen en kijk wat je van het land vindt. Daarna goed inlezen in wat je allemaal voor een visum moet doen. Dat is in heel veel gevallen geen makkie kan ik je zeggen en kost bovendien erg veel geld. Lees eens op het forum, dan begrijp je al snel wat ik bedoel.
Zorg dat je een goed plan hebt. Een boerderij start je niet zo maar en ondernemer word je niet zo maar, zeker niet zonder papieren.

Als ik jou was zou ik eerst een goede opleiding gaan volgen, werken, sparen en ergens in die periode (of er voor) door Australie gaan reizen.

Enneh...Laat Jack maar kletsen hoor, hij is een  :evil:

Groetjes, Dijnnas

Hoi

dank je wel voor je advies
ja ik a zeker eerst door australie reizen maar dan moet ik wel even wachten tot ik 18 ben want eerder kun je toch geen visum aan vragen
is et ook mogelijk dat je een jaar lan door australie reist

nogmaals bedankt  :smile: :smile:

Groetjes 

Welkom op het forum :up:

Met een WHV kun je een jaar door Australie reizen en ook nog een werkervaring op een boerderij opdoen!

veel succes
Groetjes Wilbert

Hoi Rhiana

Als je maar ook iets wilt beginnen in Australie of Nederland: Zorg dan dat je een diploma hebt!

M.a.w. zorg dat je de opleiding Dierenhouderij weer oppakt. Het gros van de leerlingen die die opleiding volgt heeft een VMBO-KBL diploma, en dat is in Australie waardeloos. Een goed MBO diploma (Niveau 2, 3 of 4), en de daarbij behorende werkervaring absoluut niet. Dus in plaats van reizen zou ik absoluut weer naar school gaan. Wat doe je nu eigenlijk op dit moment? Weer op het AOC of .... ?

Zoals je allicht weet is voor een boederij opzetten / overnemen een enorme kennis van bedrijfsvoering en kapitaal nodig. Bedrijfsvoering die niets heeft te maken met praktische vaardigheden, maar alles met economische, financiele , enz. zaken. Daar komt nog eens bij dat Australie op dit moment agrarisch gezien, een zeer ongunstig ondernemingsklimaat is voor "boeren", vanwege de droogte, maar ook door tal van andere oorzaken. Oorzaken waar je als Europeaan absoluut geen kennis van kunt hebben, omdat hier de markt, het klimaat en ziektes zo anders zijn. Als je een boerderij succesvol wilt opzetten in Australie, zorgt dan dat je eerst meerdere jaren een boerderij in Nederland hebt "gerund" (mooie woordspeling  :wink:) en vervolgopleidingen hebt gevolgd. Dan laat ik de problemen rond het benodigde kapitaal nog even achterwege.

Het is absoluut goed om dromen te hebben, maar wees ook eerlijk tegenover jezelf of je denkt of je dit in staat hebt. Een kinderboerderij en een zorgboerderij kun je, zoals je ongetwijfeld zelf hebt ervaren, totaal niet vergelijken met een boerderij waarbij de productie centraal staat.

[quote author=rhiana link=topic=8606.msg114140#msg114140 date=1206029148]
op je tweede vraag
ben dan al 18 dus ik denk dat et dan wel mag toen ik zei dat ik in australie willde aan wonen vond me ma ook goed
en ik eb nu no ff de tijd om de sparen
[/quote]

Je kan je afvragen of je moeder (en misschien ook jij) er wel goed over nagedacht hebben wat emigreren naar Australie inhoudt Hoe heb je je plannen gepresenteerd? Heb je terloops tijdens de afwas gezegd: "Goh mam, vind je het ok als ik in Australie ga wonen?" of heb je alle plussen en minnen op een rij gezet, je eigen toekomst in Nederland afgewogen, en de mogelijkheden in Australie ingeschat en een gedegen plan van aanpak gemaakt?

Ik vind het erg dapper dat een 17-jarige dit soort plannen heeft! Respect daarvoor. En ik hoop ook voor je dat ze uitkomen. Zorg alleen dat je de realiteit (wat is mogelijk? en wat kan ik?, enz) niet uit het oog verliest.

Heb jij enige idee wat et allemaal kost of waar ik dat kan vinden ?

Een boerderij overnemen kost enkele miljoenen euro's, een visum enkele duizenden euro's, en een leven daar opbouwen kost je de eerste maanden (ticket, auto, huurhuis, inrichting, levensonderhoud, enz.) ook zo'n 15.000 euro, alhoewel dat laatste bedrag erg kan verschillen. 
Al met al wordt dat wel even sparen dus ben ik bang... :|

Succes met alles! Waar een wil is, is een weg!

Groeten Sander

Hoi

op dit moment werk ik met een mbo 2 dipolma ik een woonzor centurm ik a niet naar scjool omdat de opleidingen allemaal in sep pas weer beginnen

Groetjes

sorry voor de spel fouten :oops:

[quote author=rhiana link=topic=8606.msg114282#msg114282 date=1206187277]
sorry voor de spel fouten :oops:[/quote]

Niet erg Rhiana.

Ben er al volledig aan gewend.
Heb je al iemand gevonden die het samen met je wil doen, moet je dit niet eerst aan je ouders vragen vanwege je leeftijd.
Hoeveel ervaring heb je met werken op een boedrij. :smile:

lieve Rhiana,
[quote author=rhiana link=topic=8606.msg114141#msg114141 date=1206029286]
Hoe krijg je een plaatje bij je profiel ik kan het ff niet vinden[/quote]
Ik zal uitleggen hoe je een plaatje erbij krijgt.
Heb je een foto van jezelf met gif of jpg?..

Klik op profile , klik dan links op ''forum profile information''.
klik dan even ''my own picture'' en geef dan de volledige link van je foto (zonder spelfouten.... :grin:) , bijv. http://  etc. etc.

Cheers,

[quote author=rhiana link=topic=8606.msg114282#msg114282 date=1206187277]
Hoi

op dit moment werk ik met een mbo 2 dipolma ik een woonzor centurm ik a niet naar scjool omdat de opleidingen allemaal in sep pas weer beginnen

Groetjes

sorry voor de spel fouten :oops:

[/quote]

Hoi Rhiana,

Kan je iets meer vertellen over je schoolloopbaan?
- Welk MBO niveau 2 diploma heb je afgerond met een diploma?
- En welke vooropleiding heb je daarvoor gedaan? Ik denk VMBO-BBL Zorg & Welzijn? Ook afgerond met een diploma?
- Welke opleiding wil je in september gaan doen?

Er is trouwens bij een MBO (De ROC's om het zo te zeggen) vaak ook mogelijk om halverwege het jaar in te stromen.

Groeten Sander

Of probeer stage te gaan lopen in Australie..?

Kost nog steeds heel veel geld. Vraag Fea (of Fae) eens, die heeft in de outback gewerkt op een boerderij (volgens mij), misschien dat die contacten voor je heeft.

Je bent nog wel een beetje jong hoor. Ben je al eens eerder lang van huis geweest?

Ja Luuk ze is vaker lang van huis geweest.

Een uur bij de koeien in het weiland om de hoek, en dat was eng :smile:

Komt helemaal goed met lieve Rhiana, en je weet luuk jong geleerd is oud................

Back