Hond mee naar OZ; op zoek naar 'government approved vet'

R+J

New Member
Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik al het een en ander gelezen over het meenemen van je huisdier naar OZ. Wij willen zelf graag onze hond meenemen wanneer we gaan emigreren. Ik heb een handige checklist gevonden op aqis. Daar staat onder andere in dat we een 'government approved vetenarian, an official veterinarian and a government approved laboratory' moeten vinden. Helaas vertellen ze er niet bij waar je die moet zoeken. Ik heb al wat rondgesurft op internet (onderandere bij RVV en Aqis) maar ik kan niets vinden. Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen bij het vinden van die erkende dierenarts. Ik vertrouw erop dat die mij dan wel weer door kan verwijzen naar die uitvoerende erkende dierenarts en het erkend laboratorium.

Verder vraag ik me af: is er nog een keuze in pensions voor de quarantaine? Of is er maar een, en daar moet je het dan maar mee doen? Wij hebben zojuist ontdekt dat onze hond waarschijnlijk wat langer in quarantaine moet omdat hij pas afgelopen week zijn rabiestest heeft gedaan en we denken zelf rond februari naar OZ te gaan. We willen dan dus wel dat hij een beetje een leuk onderkomen heeft natuurlijk

Ik hoop van harte dat jullie mij verder kunnen helpen.

Julia
 
Hi Julia

Ben ik weer......als je even Hond intypt onder Search hier bij XPdite.net dan kom je wel het een en ander tegen. Twee members Heidi & Amulya (hi girls hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik jullie even bij naam vermeldt) hebben wel de nodige ervaring met het onderwerp "meenemen van dieren".

Succes maar weer vanuit en sunny Queensland!
Syl
 
Ik heb ook eens gekeken op de website van de RVV en daar valt inderdaad helemaal niets te vinden. De websites van Nederlandse overheidsinstellingen zijn van een bedroevend niveau als je dat vergelijkt met de Australische (waar je echt alles kunt vinden).

Je zult het waarschijnlijk op de ouderwetse manier moeten doen, de RVV bellen.
 
Ha Syl,

Tja, ik heb die topics al allemaal gelezen, maar niemand heeft het over die speciale dierenarts.

En Jeroen: tja, bellen kan natuurlijk ook! :roll:

Hi hi, niet aan gedacht in dit computer tijdperk :p

Ik ga het meteen ff proberen.

Thanks!

Julia
 
hai Julia,
Ik heb een tijdje geleden aan mijn dierenarts gevraagd of hij weet hoe dat nou gaat met het meenemen van de hond. (Helaas raadde hij het ons wel af, maar wij gaan tegen die tijd wel op ons eigen oordeel af).
Nu vertelde hij dat hij wist hoe dat ging voor Engeland, en met de nodige informatie zou hij ons dan wel helpen met Australie. Hij wist in ieder geval zeker dat we met de hond naar Utrecht moesten voor de tests enzo.
Waarom bel je niet gewoon je dierenarts eens op om te vragen of hij/zij hier meer ervaring mee heeft?

Nou succes ermee, ik zou ook niet zonder mijn hond gaan!
 
Ha Veronique,

Tja, mijn dierenarts wist niet hoe het zat, en zou kijken of hij erachter kon komen hoe het dan wel zat. Hij heeft wel al een bloedtest gedaan bij onze hond, maar dat moet eigenlijk ook door zo'n erkende dierenarts gebeuren. Hij zou me mailen wanneer hij wist hoe het zat, maar ik heb nog niets van hem gehoord. Bovendien wil ik graag zelf weten hoe het zit, zodat ik kan controleren of het allemaal wel goed gaat. Het gebeurt zo vaak dat iemand zegt dat ie weet hoe iets moet, en dat later blijkt dat het helemaal fout is gegaan. Dat kunnen we ons nu niet permitteren. Vandaar. Maar waarom zei jouw dierenarts dat je naar Utrecht moest dan? Wist ie ook waar in Utrecht? Ik woon vlak bij Utrecht, dus dat zou voor mij niet slecht uitkomen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Julia
 
Ik weet dat in Utrecht een dierenkliniek is waar ze allerlei gecompliceerde zaken behandelen en speciale apparatuur en een laboratorium hebben (ik weet dit dus voornamelijk van mijn ouders die er met hun hond naartoe moesten), ik denk dat ze je daar in ieder geval wel verder kunnen helpen, al is het dan maar met advies. Ik heb er helaas geen idee van waar het zit of hoe het heet, kon zo snel niets op internet vinden..
Ik zal eens navragen bij mijn vader, dan hoor je het nog wel!
 
Oh ja, als je dat voor me zou willen doen. Dat zou fijn zijn. Dan bel ik daar wel naar toe, die kunnen me vast wel verder helpen.

Waarom raadde jullie dierenarts jullie eigenlijk af om je hond mee te nemen? Alleen vanwege het geld of had hij nog andere redenen?
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ons lieve hondje is ons goud waard! :lol: Die nemen we dus sowieso wel mee naar OZ.

Nogmaals dank voor je hulp in ieder geval.

Groetjes van Julia
 
Hallo,
excuses voor de late reactie, maar ik heb de laatste tijd geen kans gezien om op het forum te kijken....
mijn vader had het over de academische vetirinaire kliniek (????) die is vlak bij het academisch ziekenhuis en militair ziekenhuis?
Hij wist verder geen naam, maar daar zullen ze vast wel iets weten!

Onze dierenarts raadde de emigratie van onze hond af omdat het nogal ingrijpend schijnt te zijn voor zo'n beest. Ook is hij nu al bijna 8 en tegen de tijd dat we (mogen) gaan zal hij dus een jaar of 10 zijn... en ze zeggen dat rotties maar een jaartje of 10 halen...We zullen wel zien!

Veel succes!!!

groetjes Veronique
 
Back
Top