honden en emigratie

simone en rene

New Member
Onze 2 honden gaan met ons mee.
Alles is er al voor geregeld, nu vroegen wij ons af of iemand ervaring heeft met spotswood station, waar ze na aankomst in Melbourne 30 dagen zullen moeten verblijven.
groetjes

simone en rene said:
Onze 2 honden gaan met ons mee.
Alles is er al voor geregeld, nu vroegen wij ons af of iemand ervaring heeft met spotswood station, waar ze na aankomst in Melbourne 30 dagen zullen moeten verblijven.
groetjes

Simone,

door welke maatschaap laat jouw dieren verplaatsen.
KLM of zo en hoe veel kost allemaal.
De reden, Ik heb een hond en twee katten. De gaan ook mee.

Met jouw informatie ik kan voor bereiden kosten en alles... :D

Ze vliegen met malaysian air (1675 euro voor 2 honden).
Verder moeten je van te voren een import permit aanvragen in australie bij het quarantaine station (in ons geval spotswood bij Melbourne).Tevens hebben ze allerlei bloedonderzoeken en injecties nodig. Als je wilt kan ik je de volledige lijst met adressen e.d. opsturen, tevens heb ik een tijdschema van de onderzoeken gemaakt.
Laat maar weten en waar ik het naartoe moet sturen.
groetjes :D :D

simone en rene said:
Verder moeten je van te voren een import permit aanvragen in australie bij het quarantaine station (in ons geval spotswood bij Melbourne).Tevens hebben ze allerlei bloedonderzoeken en injecties nodig. Als je wilt kan ik je de volledige lijst met adressen e.d. opsturen, tevens heb ik een tijdschema van de onderzoeken gemaakt.
groetjes :D :D

Graag... :) jij kan mijn pm sturen of emailen..

Hallo,

Ik heb heel xpdite afgezocht naar informatie over mijn hond meenemen. Er staat wel een en ander over geschreven, maar niet de informatie die ik nodig heb. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

:dog:

Ik wil mijn hond dus ook meenemen en voor een vlucht boeken. Daarvoor schijn je een 'vluchtwaardige' kennel te moeten aanschaffen. De dierenwinkel zou moeten kunnen vertellen of iets vluchtwaardig is of niet. Volgens World Ticket Service, is dat alles wat je hoeft te regelen. Dat zou wel heel makkelijk zijn. Waarom zou je dan nog zo'n tussenpersoon/bedrijf inschakelen? Kortom:  ik vertrouw de informatie niet helemaal  :roll:

Zijn er meer mensen die het zo zelf hebben geregeld? Of doet iedereen het met een tussenpersoon/bedrijf? Ik zou graag een aantal ervaringen horen.

Alvast bedankt!

Julia  :later:

[quote author=simone en rene link=topic=181.msg1144#msg1144 date=1082719212]
groetjes :D  :D
[/quote]

Is de prijs afhankelijk van het soort hond? Wij willen onze berner sennen ook meenemen en die weegt ongeveer 40kg. Geldt daarvoor hetzelfde tarief?

Thanx,
Sabi

Hoi Sabi,

De prijs is afhankelijk van het volumegewicht en die bereken je als volgt.

Gewicht/volume berekening:

Lengte x Breedte x Hoogte (in cms) = volume/belastbare gewicht in kgs
----------------------------------------------
6000

Dat wordt dan berekend met een prijs per kg.

Groetjes,

Brit

[quote author=Julia link=topic=181.msg9079#msg9079 date=1108370461]
Volgens World Ticket Service, is dat alles wat je hoeft te regelen. Dat zou wel heel makkelijk zijn. Waarom zou je dan nog zo'n tussenpersoon/bedrijf inschakelen? Kortom:  ik vertrouw de informatie niet helemaal  :roll:
[/quote]
Dit is niet het enige. Blijkbaar weten ze niks van de quarantine etc af.
Er komt veel meer bij kijken.
Ik denk dat het wel mogelijk is zelf te doen, maar het is wel sowieso veel gedoe.

Misschien een tipje om op het forum eens te kijken onder Kletsdoos / Huisdieren. Vooral in de eerste posts staan prima links met informatie met betrekking tot de verplichte entingen en documenten en quarantaine. Je zult voor een hond in ieder geval een heleboel papieren moeten hebben, ze moeten gechipt zijn en alle entingen en tweemaal een bloedtest voor hondsdolheid. En waarschijnlijk ben ik zelf nog wel wat vergeten (Wij willen vijf katten meenemen en voor een hond moest je nog meer doen dan voor een kat...).

Angelique en Peter bedoelen de volgende draadjes :

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,1153.0.html
en
http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,948.0.html

Als je naar de site van Aqis gaat www.aqis.gov.au daar kun je een heel stappenplan uitprinten.

1. chip aan laten brengen
2. rabbies vaccinatie
3. 4 weken nadien bloedafname (liefst min. 150 dagen voor vertrek is min. quarantine van 30 dagen)
4. lab onderzoek (bloed)
5. rapport lab met chipno. + resultaten
6. rapport lab + applicatie form. (pt. 7 ingevuld door off. dierenarts) AQIS permit to import cats and dogs into        Australia opsturen naar AQIS

7. Bij retourontvangst permit van AQIS is bijgevoegd certificaat A en B.
8. Standaard vaccinaties tussen 12 maanden en 4 dagen voor vertrek (soort vaccinaties zie stappenplan AQIS, verschillend voor honden en katten)

9. Binnen 4 dagen voor vertrek, behandeling externe parasieten (honden), vlooien (honden en katten) en teken behandeling (katten), interne parasieten (honden en katten). Ingrediënten moeten vermeldt worden op certificaat A.

10. Binnen 4 dagen voor vertrek Certificaat moet volledig ingevuld worden door een off. dierenarts.
11. Alle off. doc. moeten door een off. dierenarts ondertekend en gestempeld worden, de dierenarts die Certificaat B ondertekend moet ook de kennel verzegelen, hierna mag het dier er niet meer uit tot na aankomst in Oz.
Dit rapport moet je samen met het ingevulde (punt 7 moet door een officiële dierenarts ingevuld worden) applicatie formulier voor een permissie om katten en honden te importeren opsturen.

Hopelijk is het nu allemaal iets duidelijker.
Onze katten zijn vorige week gechipt en hebben de rabbies vaccinatie en de standaard vaccinaties gehad. Over 3 weken moeten we met ze terug voor de bloedafname.

Groetjes,

Brit

[quote author=Brit link=topic=181.msg9173#msg9173 date=1108499944]
Als je naar de site van Aqis gaat www.aqis.gov.au daar kun je een heel stappenplan uitprinten.

1. chip aan laten brengen
2. rabbies vaccinatie
3. 4 weken nadien bloedafname (liefst min. 150 dagen voor vertrek is min. quarantine van 30 dagen)
4. lab onderzoek (bloed)
5. rapport lab met chipno. + resultaten
6. rapport lab + applicatie form. (pt. 7 ingevuld door off. dierenarts) AQIS permit to import cats and dogs into        Australia opsturen naar AQIS

7. Bij retourontvangst permit van AQIS is bijgevoegd certificaat A en B.
8. Standaard vaccinaties tussen 12 maanden en 4 dagen voor vertrek (soort vaccinaties zie stappenplan AQIS, verschillend voor honden en katten)

9. Binnen 4 dagen voor vertrek, behandeling externe parasieten (honden), vlooien (honden en katten) en teken behandeling (katten), interne parasieten (honden en katten). Ingrediënten moeten vermeldt worden op certificaat A.

10. Binnen 4 dagen voor vertrek Certificaat moet volledig ingevuld worden door een off. dierenarts.
11. Alle off. doc. moeten door een off. dierenarts ondertekend en gestempeld worden, de dierenarts die Certificaat B ondertekend moet ook de kennel verzegelen, hierna mag het dier er niet meer uit tot na aankomst in Oz.

Hopelijk is het nu allemaal iets duidelijker.

Onze katten zijn vorige week gechipt en hebben de rabbies vaccinatie en de standaard vaccinaties gehad. Over 3 weken moeten we met ze terug voor de bloedafname.

Groetjes,

Brit
[/quote]

Ik vraag me alleen een ding af. Je eigen dierenarts kan de kennel niet verzegelen, want dan zitten ze echt superlang in die kennel. Er zijn dan neem ik aan dierenartsen(DA) op schiphol die dat voor je kunnen regelen, maar die moeten dus certificaat B ondertekenen.
Even voor de mensen die al in Oz zijn en hun dieren hebben meegenomen... Je brengt dus zelf je dier naar een bepaalde balie en moet dan door naar een DA die het ondertekend en het kennel verzegeld. Op het vliegveld in Oz... Moet je dan zelf zorgen dat je dier in het quarantaineasiel komt? Of wordt dat ook voor je gedaan? Dan zou je dus, na het wegbrengen van je dier, je dier pas weer zien als ie de 30 dagen quarantaine erop heeft zitten.

[quote author=Annemiek link=topic=181.msg9203#msg9203 date=1108541511]
Ik vraag me alleen een ding af. Je eigen dierenarts kan de kennel niet verzegelen, want dan zitten ze echt superlang in die kennel. Er zijn dan neem ik aan dierenartsen(DA) op schiphol die dat voor je kunnen regelen, maar die moeten dus certificaat B ondertekenen.
Even voor de mensen die al in Oz zijn en hun dieren hebben meegenomen... Je brengt dus zelf je dier naar een bepaalde balie en moet dan door naar een DA die het ondertekend en het kennel verzegeld. Op het vliegveld in Oz... Moet je dan zelf zorgen dat je dier in het quarantaineasiel komt? Of wordt dat ook voor je gedaan? Dan zou je dus, na het wegbrengen van je dier, je dier pas weer zien als ie de 30 dagen quarantaine erop heeft zitten.
[/quote]

Kan verder niet helpen, maar weet wel dat je de dier in quarantine kunt bezoeken.

En ik las ergens dat het asiel het dier ophaald van het vliegveld, maar weet niet of dat overal/altijd gebeurt, maar lijkt me van wel...
:)

Ik ben hier ook heel druk mee bezig en weet het volgende: inderdaad moet een officiele dierenarts de kennel 'sealen'. Volgens mij moet dat iemand van de RVV zijn, die naar ik aanneem dus altijd op Schiphol werkt. Ik weet niet of je daar zelf een afspraak voor moet maken of dat dat automatisch gebeurt bij elke vlucht waar dieren op zitten. Dat moet ik nog even uitzoeken. Alleen waren er vandaag geen mensen bij de RVV aanwezig die me daar antwoord op konden geven. Dus daar ga ik morgen nog even achteraan. Ik zal het jullie laten weten wanneer ik wat meer weet.

Ik heb ook een offerte binnen gehad van 'Global Logistics' ze noemen zich geloof ik ook Exel. Dat is echt onwijs duur:

Total amount excluding VAT: € 2434.70    :-o  :dizzy:

Nou, dan wil ik nog wel ff een paar telefoontjes plegen om te proberen het zelf te regelen!  :roll:

Wat betreft het zien van je huisdier: op het moment dat ie gesealed is kun je hem niet meer zien totdat hij op het quarantaine station is. Daar hebben ze bezoekuren en kun je hem dus weer opzoeken. Zij komen je huisdier ook ophalen van het vliegveld (althans in Perth is dat zo geregeld). Wij vliegen met singapore (aanrader! Goedkoop en goede service met extra bagage) en die komen op singapore nog wel even aan ons melden hoe het tot dan toe is gegaan met ons hondje. Dat is toch wel fijn!

Nou, dat is wat ik tot nu toe kan vertellen, maar ik ga dus nog ff verder informeren.

Groetjes van Julia

Hoi allemaal,

Heb gisteren even een mailtje gestuurd aan de RVV hier in de buurt (RVV bij jouw in de buurt even opzoeken via google) en kreeg vandaag al een zeer duidelijk mailtje retour. Hierin worden veel vragen beantwoord, waarschijnlijk ook voor eenieder van jullie die een huisdier mee willen nemen.

Geachte heer, mevrouw,
In reactie op uw email het volgende.
Uw dierenarts is in eerste instantie degene die u van informatie moet kunnen voorzien over de te volgen weg wanneer u uw huisdieren wilt meenemen bij emigratie naar Australië.
Zij moeten immers ook het grootste deel van de handelingen uitvoeren en het certificaat deel A invullen.

Op onderstaande website van de AQIS kunt uzelf ook al heel veel informatie
vinden:

http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=768C53F1-E1E3-47B6-A1516B
834217B7F8&contType=outputs

Ook op de website van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde is informatie in deze beschikbaar ( kijk onder "actueel" en vervolgens onder "dierenpaspoort")

http://www.knmvd.nl/eisen030105.pdf

De namen en adressen van door de EU goedgekeurde laboratoria staan op onderstaande EU-website:

http://europa.eu.int/comm/food/animal/liveanimals/pets/approval_en.htm

Tenslotte is nog enige algemene informatie te vinden op een website van het Ministerie van LNV:

http://www.hetlnvloket.nl/servlet/page?_pageid=274&_dad=portal30&_schema=POR
TAL30&p_itemid=233111&p_siteid=33

Uw eigen dierenarts moet de behandelingen en onderzoeken zoals voorgeschreven in certificaat deel A uitvoeren en de resultaten ervan invullen op dat deel A.

Met dit ingevulde certifcaat deel A én alle laboratoriumuitslagen komt U vervolgens binnen vier dagen vóór transport op afspraak mét uw 2 katten naar ons kantoor voor legalisatie van deel A van het certificaat door de Officiële Dierenarts (dat is de VWA/RVV, een volambtelijk dierenarts van ons).

Op de dag van vertrek naar Australie moet u op de luchthaven van vertrek langs de veterinaire dienst voor legalisering van deel B van het certificaat, terwijl ook deel A nogmaals door hen wordt geparaffeerd.( Het verdient de aanbeveling hier vóóraf telefonisch kontakt over te hebben met de "veterinaire dienst" op de luchthaven, i.g.v. Schiphol is dat de VWA/RVV aldaar, tel. 020 - 6557050)

Tenslotte: Uw katten moeten ook als deze procedure helemaal correct afgewerkt is, in ieder geval 30 dagen in quarantaine in Australië; hiervoor moet u ook vóóraf vanuit Nederland al iets regelen (plek reserveren, etc., zie website AQIS)

Voedsel en waren Autoriteit
Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees
www.vwa.nl

P.s. voor Julia, informeer eens bij DTC (deze was voor onze katten een stuk goedkoper dan Exel), ik vind dit wel heel veel geld. Hoe groot is die hond van jouw wel niet, moet bijna een paard zijn, in ieder geval een shetland pony formaat.

Groetjes,

Brit

Ha Brit,

SUPER!!! die informatie van jou! Heel erg bedankt!  :up:

Vooral dat telefoonnummer van RVV op schiphol heb ik heel veel aan.  :cheer:

Dat is volgens mij het laatste dat ik nog moet doen namelijk. Ik ben nog steeds vastbesloten het zonder tussenpersoon te doen hoor. Als we toch alles tot nu toe zelf hebben kunnen doen, vertik ik het om zo'n 'vervoersbedrijf' veel geld te betalen voor alleen het sealen van de kennel. Want dat is volgens mij zo'n beetje het enige wat zij voor je doen? Al die extra bijkomende kosten, dat zal wel via de vliegmaatschappij gaan? Daar ga ik ook nog even achteraan bellen voor de zekerheid. Maar ik zie in mijn offerte in ieder geval verder geen diensten vermeld staan.

Mijn hond is een labrador reu, niet bijzonder uitzonderlijk groot dus. Maar blijkbaar heel kostbaar. Hij is natuurlijk ook onbetaalbaar! Maar dan wel voor mij, en niet voor het vervoersbedrijf  :wink:

Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen. Weet jij al of jij het met een vervoersbedrijf gaat doen of alleen?

Groetjes van Julia :later:

Hoi Julia,

Wacht even op jouw info en uiteraard moet ik zelf nog even verder informeren. Heb alleen overdag niet zoveel tijd en kans om diverse instanties te bellen en 's avonds lukt dat natuurlijk niet.

Als we het doen via een dierentransportbedrijf denk ik dat het DTC wordt, deze zijn een stuk goedkoper.
Maar, ik heb nog steeds een aantal kleine vraagjes m.b.t. de offertes onbeantwoord, misschien dat ik hier op de beurs 11 maart a.s. antwoord op kan krijgen.

Valt idd. mee een labrador qua grootte, hebben ze je waarschijnlijk een P700 box geadviseerd en die heeft een volumegewicht van 150 kg, dus ja dan kom je wel aan zo'n groot bedrag.

Ik houd je op de hoogte.

Groetjes,

Brit

Nou, ik word van het bekende kastje naar de muur gestuurd. De mensen van RVV snauwen me af, en helemaal als ze horen dat ik alles zelf wil regelen in plaats van me een poot uit te laten draaien  :-(

Maar ik geef niet op. Ik ga door! Net zo lang tot ze helemaal tureluurs van me worden  :roll:

Het zou toch te gek zijn als je niet om zo'n vervoersbedrijf heen zou kunnen?

Nu ben ik opzoek naar een telefoonnummer van het KLM dierenhotel op schiphol. Nummer is nergens te vinden. Weet iemand hoe ik aan dat nummer kan komen?

Thanks!

Julia

Ha Brit,

Heb jij voor mij een telefoonnummer van die DTC? Wellicht kunnen zij mij vertellen waar ik die kennelsealing kan regelen.

Thanks

Julia

Back