honden en emigratie

Hmmm, nou twee complete dagen heen en weer bellen later is de conclusie: je kunt het niet zelf doen  :x

Die figuur bij Singapore airlines heeft mij gewoon verkeerde info gegeven. Je komt dus niet onder die tussenpersonen uit :(

Nu dus maar veel offertes aan gaan vragen. Heeft iemand nog tips voor een goedkoop dierentransportbedrijf?

Thanks!

Julia

Hoi Alleemaal,

Wij zijn ook bezig met iederen bellen over dieren transport.
ik heb totale drie plekken quotes gekrijgen
Wij willen naar brisbane met een hond chow chow (24kg)  en twee katten maine coons (6,5 kg per kat)
- Crown relocations samewerking met jetpets australia
- DTC
- Air Exel

Ik ben bezig alles op rij zetten. Ik hoop vanavond de op xpdite zetten

DTC telephone: +31 020 6531776

Badri

Hoi allemaal,

zal morgen z.s.m. weer de prijsopgave van Spotswood quarantine station erop zetten.

Groetjes,

Brit

Hier een link http://www.klm.com/generic/bin/145_52352.pdf over de kosten van het vervoer per vliegtuig van je huisdieren. Het wordt gewoon berekend als overbagage, dus gewicht van je hond of kat + het gewicht van de kennel waar hij in vevoerd wordt . Mijn hond weegt 20 kg en de kennel is 10 kg dus in ons geval gaat het om 750 eurootjes. De kennel die hij nodig heeft kost ook nog eens 135 euro, hhhhmmmm zal nog maar effe een paar overuurtjes maken 

Groetjes Sander  :up:

Hoi Allemaal,

Zoals beloofd hierbij het emailtje wat ik retour heb ontvangen van Spotswood Quarantine Station (Melbourne) m.b.t. de kosten voor onze 2 kattten.

The fees for 2 cats are as set out below,
Import permit $260 per consignment (two cats ) Payable at time of application
The figures below are bass estimates only and once your cat arrives an account will be sent to you and payment is to be made prior to collection of cats from quarantine.
Quarantine clearance on arrival $7 ( one fee per consignment )
Airlines and Custom fees on arrival $32.50 or $60 ( one fee per consignment )
Conveyance from airport $95 ( one fee per consignment )
Veterinary inspections $71 ( one fee per animal )
Veterinary audit of papers $14 ( one fee per animal )
30 days @ $12 per day $360 for your 1 st cat
30 days @ $9 per day $270 for your 2 nd cat
Airline fees and Customs fees at time of Collection $32.50 to $60 (this fee depends on the total weight)
Approximately $934.50 ( plus the application fee of $260 ) for your two cats to complete the minimum 30 days Quarantine.

Groetjes,

Brit

Nou, na lang wikken en wegen hebben wij besloten met DTC in zee te gaan. Zij zijn het goedkoopst en ze waren zeer netjes en hulpvaardig.
Nu moeten we heel snel zijn, want als ik niet gauw reserveer bij het quarantaine station, dan hebben ze geen plek meer voor onze hond. Ik moet binnen 24 uur reageren. Nu dus maar hopen dat ze bij DTC nog een vlucht kunnen regelen, en dan is het rond.

Groetjes van Julia

Hi Guys

Ik heb een excel sheet gemaakt met alle informatie. Tot nu drie bedrijven met alle informatie daarop.

als iemand intresse heeft laat maar weten

Dan stuur ik direct.

Mensen kunnen hun dieren gewicht invullen dan krijgt juiste bedrag terug

Gr
Badri

Hoi Badri,

Bedankt voor het aanbod, wij zullen met DTC in zee gaan.
Misschien dat andere mensen gebruik willen maken van de informatie.

Groetjes,

Brit

Hoi Julia,

Ook wij zullen met DTC verder gaan. Hopelijk krijg je alles nog rond.
Voor ons zal het nog iets langer duren, dus hebben we nog voldoende tijd om te reserveren.

Groetjes,

Brit

[quote author=badri link=topic=181.msg9497#msg9497 date=1108987358]
Hi Guys

Ik heb een excel sheet gemaakt met alle informatie. Tot nu drie bedrijven met alle informatie daarop.

als iemand intresse heeft laat maar weten

Dan stuur ik direct.

Mensen kunnen hun dieren gewicht invullen dan krijgt juiste bedrag terug

Gr
Badri
[/quote]

Hoi Badri,

Zou toch graag je overzichtje ontvangen, wil je me dit alsnog doormailen.
Alvast bedankt.

Groetjes,
Brit

Hoi allemaal

Ik eindelijke met volgende informatie uitgekomen

Wij hebben twee katten 6.5kg en 7 kg
hond 27kg

De prijs exclusive quarantine:
Airexel 2900 euro door singapore airlines
Airexel 2600 euro door malaysian airlines

DTC
  3000 euro inclusief quarantine maar allen tot met sydney. Wij blijven in Brisbane zo vervoer vanuit sydney moet zelf regelen

Crownrelocations: Jet pets
3500 euro alles inclusief

Ik denk wij gaan met crownrelocations. Ik heb hum gevraagde voor uitgebried informatie

Kunnen jullie ons laat weten de prijs voor jullie dieren

Bedankt
Badri

Hoi Badri,

Nog bedankt voor het toezenden van de exel sheet. Erg handig.

Zou je mij de adresgegevens + telefoonnummer van Crownrelocations kunnen geven,
dan kan ik hier ook nog een offerte aanvragen.
Alvast bedankt.

Gr. Brit

hi badri,

ik ben samen met mijn vriendin ook aan het kijken welk financieel plaatje er aan hangt om te emigreren naar australie. vooral voor het transport van onze twee honden vind ik het lastig om een duidelijk beeld te vormen van alles wat op internet staat. zou je mij ook dat excel bestand op willen sturen....
thanks

nicky

Hoi Badri,

Bedankt voor de gegevens van Crown relocations.

De offerte die ze voor jullie hebben uitgebracht, was dit inclusief inklaring in Oz, dierenarts onderzoek Oz, transport van vliegveld naar quaranteine centre in oz en de 30 dagen quaranteine?

Ik heb namelijk 2 offertes gehad van Exel en DTC.

Onze katten gaan in een P100 kennel (ieder apart) bij Exel kost dit Eur 793 en bij DTC 639 (beiden opgaven vliegen ze met Malaysian Airlines). Dit is tot aankomst in Oz. Dan komen daar nog wel de andere kosten en quaranteine bij. Zie mijn eerdere schrijven kosten Spotswoods station Melbourne.
Bij Exel was er ook nog de mogelijkheid om ze met Singapore Airlines te laten vliegen en dit gaat dan Eur. 1045 kosten.

Ik heb de exel sheet bekeken en ik vraag me af of het wel noodzakelijk is dat jullie katten in een P300 (C) kennel gaan. Dit is een enorme kennel. Ik weet natuurlijk niet wat voor een ras jullie katten zijn.
Het is ook niet goed wanneer de kennel te groot is voor de beestjes.
Onze katten wegen 5 kilo en zijn behoorlijk lang. Toch, nadat we navraag hebben gedaan, is gebleken dat een P200 (deze heeft een volume gewicht van 28 kg i.p.v. 44 kg de P300), dit scheelt Eur 410 aan transportkosten. kennel groot genoeg is. Wij zijn naar de dierenwinkels geweest en hebben de P100 (en ook de grotere) bekeken.
Misschien kun je dit ook eens doen. Op de beurs op 11 maart staan zowel Exel als DTC en hun hebben die kennels ook staan. Krijg je misschien een iets beter idee. Ook kun je van karton een kennel namaken.

Groetjes,
Brit

Vraagje voor simone en rene,

ik zag dat je al een lijst had met volgorde van het hoe en wat over emigreren met de hond.
nu ben ik pas begonnen met het hele emigratieverhaal , maar ik zou wel vast graag de info willen, want mijn hond moet absoluut mee, ik kan die kleine dikke (bulldog) echt voor geen goud missen. dus als je mij de lijst zou willen sturen. Ik kan het maar vast hebben
ik heb al wat info opgevraagd over transport,(kostenplaatje)  maar alle hulp is heel erg welkom.
vast bedankt  :up:

Hallo,

ik heb even alle posts nagelezen en zie dat er toch wel een groot verschil is in prijzen naar Australiê, blijkbaar van een paar honder euro tot over de 2000!

Heeft er iemand ervaring van transport vanuit België naar Australië? Ik heb net een quote gekregen van een verhuisfirma (Allied) en die vragen het torenhoge bedrag van 4600 euro!!! Dat kan toch niet???

Onze hond Bruno is een labrador en moet absoluut mee, maar die prijs is toch absoluut te veel zeker!

Danny

Back