Hoi Badri,
Bedankt voor de gegevens van Crown relocations.
De offerte die ze voor jullie hebben uitgebracht, was dit inclusief inklaring in Oz, dierenarts onderzoek Oz, transport van vliegveld naar quaranteine centre in oz en de 30 dagen quaranteine?
Ik heb namelijk 2 offertes gehad van Exel en DTC.
Onze katten gaan in een P100 kennel (ieder apart) bij Exel kost dit Eur 793 en bij DTC 639 (beiden opgaven vliegen ze met Malaysian Airlines). Dit is tot aankomst in Oz. Dan komen daar nog wel de andere kosten en quaranteine bij. Zie mijn eerdere schrijven kosten Spotswoods station Melbourne.
Bij Exel was er ook nog de mogelijkheid om ze met Singapore Airlines te laten vliegen en dit gaat dan Eur. 1045 kosten.
Ik heb de exel sheet bekeken en ik vraag me af of het wel noodzakelijk is dat jullie katten in een P300 (C) kennel gaan. Dit is een enorme kennel. Ik weet natuurlijk niet wat voor een ras jullie katten zijn.
Het is ook niet goed wanneer de kennel te groot is voor de beestjes.
Onze katten wegen 5 kilo en zijn behoorlijk lang. Toch, nadat we navraag hebben gedaan, is gebleken dat een P200 (deze heeft een volume gewicht van 28 kg i.p.v. 44 kg de P300), dit scheelt Eur 410 aan transportkosten. kennel groot genoeg is. Wij zijn naar de dierenwinkels geweest en hebben de P100 (en ook de grotere) bekeken.
Misschien kun je dit ook eens doen. Op de beurs op 11 maart staan zowel Exel als DTC en hun hebben die kennels ook staan. Krijg je misschien een iets beter idee. Ook kun je van karton een kennel namaken.
Groetjes,
Brit