honesty not always the best policy-oftewel, liegen bij aanvraag?

Lilikoi

New Member
Iemand die ik ken is bezig met de aanvraag voor een visum ( noem geen namen want hij is ook wel eens op dit forum ). Hij heeft iemand uit de familie die ook op de aanvraag staat maar veroordeeld is geweest. Nou hadden we hierover een discussie en wij hebben beiden een andere mening. En nu ben ik dus wel benieuwd wat anderen hadden gedaan. 
Als er iemand uit de familie veroordeeld is geweest in australie zelf tijdens een vakantie, voor iets kleins als diefstal van een paar sokken, en toen ( inmiddels meer dan 14 jaar geleden ) net niet meer minderjarig was, dus 18 jaar, is het nog noodzakelijk om het te vermelden bij de aanvraag of is 'vergeten' juist de beste optie ? Vaak snijd je je juist onnodig in de vingers als je te eerlijk bent ? Wordt alles gecontroleerd hierover en is dit geval toch verjaard of beter geen slapende honden wakker maken ?
 
Ik meen me te herinneren dat de vragen gaan over de laatste tien jaar? In dat geval hoef je het helemaal niet te melden. Anders denk ik dat het toch beter is om het wel te vermelden, want ze vergeten hier niet zo snel en als je gepakt wordt zetten ze je zonder meer het land uit. Liegen bij je visumaanvraag is erg riskant.

Groetjes,
Rixta
 
Lees dit draadje ook eens.. (als je wilt weten wat de meningen van anderen zijn)
Het gaat wel over een ander onderwerp (medicals en dingen verzwijgen) maar het komt, basaal gezien, uiteindelijk op hetzelfde neer..
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=10256.0
 
Back
Top