hoofdmotivatie om te emigreren

wat is uit onderstaande wellicht de hoofdzaak om te emigreren naar OZ?

  • nederland te druk/vol

    Votes: 4 6.9%
  • mooier land/klimaat

    Votes: 16 27.6%
  • Betere mentaliteit/relaxed

    Votes: 13 22.4%
  • partner/fam. in OZ

    Votes: 9 15.5%
  • baanaanbod

    Votes: 1 1.7%
  • uitdaging/avontuur

    Votes: 15 25.9%

  • Total voters
    58

grutte

New Member
Hi,

Ik begrijp dat er vaak meerdere redenen zijn maar welke steekt er bovenuit?


groeten,

Simon
 
euhh...wil weer niet moeilijk doen, maar volgens mij hebben we zo al een topic...Ik kan het effe niet vinden....

Sara
 
soms lijken de dingen ook op elkaar, maar zijn sommige dingen toch effe anders. stem gezellig mee sara :)
 
Als er mensen zijn die het draadje zoeken, zie http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3716.msg43981#msg43981
 
[quote author=Bosco link=topic=4365.msg54356#msg54356 date=1144067560]
hi Sara en welke van die drie springt eruit voor je?


greets,

Alex :dance:
[/quote]

Ik denk.....betere mentaliteit...dat trok ons het eerste aan. We voelden ons daar véél meer thuis....door de mensen en de sfeer die er hangt. Helemaal anders dan hier.
Maar natuurlijk is het ook een erg groot avontuur, we verhuizen helemaal naar de Outback en zoeken de natuur op, als deel van dat avontuur hé. En die zon....die is niét te versmaden!!!

Sara
 
Zowiezo de mentaliteit, die is hier in dit lage landje ver beneden peil en natuurlijk is het hier veel te vol. :x
Maar daarbij komt dat Australie verschrikkelijk mooi is en zeker Tasmanië is mooi schoon ruim en heel relaxed. :up:
Verder hebben wij 5 neven en nichten wonen in Tassie. :-D

zo zie je maar alle redenen zijn op ons van toepassing, bahalve een joboffer, maar who knows :roll:
 
Oh ja en om het plaatje volledig te maken, natuurlijk gaan wij deze uitdaging niet graag uit de weg :lol:
 
Ik heb gekozen voor betere mentaliteit maar dat is bij gebrek aan meerder opties. Want ik kies eigenlijk voor bijna allemaal.
 
mentaliteit zal zeker hoog eindigen. had vewacht dat mooier land en klimaat ver voor de rest zou staan :)
 
voor ons is het een avontuur. Mijn man (mark) wil kijken of hij ook alles op z'n pootjes terecht kan laten komen in een ander land. Daarbij is het meegenomen dat het land mooi en relaxer is, een lekkerder klimaat heeft, Nederland in de randstad idd erg vol is en de mentaliteit beter is. (voor hoelang?) Wij weten wat we hier hebben en weten niet wat we tegemoet gaan, als alleen uit verhalen, boeken, en de televisie.
 
Voor mij is de hoofdmotivatie dat mijn vriendin Australische is en daar woont. Verder is het natuurlijk ook een mooi land.

Wat betreft een betere mentaliteit, dat kan nog erg tegenvallen. Het is verschrikkelijk hoe onbeschoft sommige jongeren daar zijn. En dan doel ik nu vooral op het gedrag van jongens ten opzichte van meiden. Grof taalgebruik, lastigvallen, zelfs betasten terwijl daar absoluut geen prijs op wordt gesteld. Het hoort daar blijkbaar gewoon bij het uitgaan. Dit uit persoonlijke ervaring (van mijn vriendin dan, in Perth). En ik weet best dat dat hier ook gebeurt, maar ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt als daar.
 
Voor ons met name het klimaat in combinatie met de ruimte.
Daarnaast speelt de toekomst van onze drie kinderen een belangrijke rol; wij hebben het op zich nog wel prima in Nederland (wonen op de Veluwe) maar we maken ons serieus zorgen over de ontwikkeling van deze maatschappij. Ik weet, 'de maatschappij, dat ben je zelf', maar er gebeuren nu toch wel heel veel nare dingen die ook steeds dichterbij komen. En in onze optiek ontbreekt in Nederland de visie, de durf en misschien ook wel de kennis om dit probleem bij de wortel aan te pakken. 
 
[quote author=jason link=topic=4365.msg54598#msg54598 date=1144161142]

Wat betreft een betere mentaliteit, dat kan nog erg tegenvallen. Het is verschrikkelijk hoe onbeschoft sommige jongeren daar zijn. En dan doel ik nu vooral op het gedrag van jongens ten opzichte van meiden. Grof taalgebruik, lastigvallen, zelfs betasten terwijl daar absoluut geen prijs op wordt gesteld. Het hoort daar blijkbaar gewoon bij het uitgaan. Dit uit persoonlijke ervaring (van mijn vriendin dan, in Perth).
[/quote]

jeetje, dat is ook wat mijn vriendin in Brisbane zegt. OZZIE MEN ARE RUDE, she's over it. No more ozzie men.
Ben ik ff blij:lol:
 
[quote author=MartijnT link=topic=4365.msg54738#msg54738 date=1144246434]
Volgens mij ben je "familie in NL" als reden om naar Oz te emigreren vergeten........ :wink:
[/quote]

whhahahahahhahahhaa:lol:
 
Back
Top