hoop geld overzetten van Nederland naar Auststralie, HOE?

groentje

Account Inactief (eigen verzoek)
Binnenkort hebben we veel geld van ons huis op een nederlandse bankrekening staan. Dit geld willen we graag overzetten naar een Australische bankrekening. We weten alleen niet hoe we dit precies moeten doen, zonder al te veel geld op in te moeten leveren. Weet iemand hier iets meer over?

Astrid
 
je kunt op het forum veel over dit onderwerp lezen.
Wat ik heb gedaan is hier een vreemde valuta rekening openen. Op het moment de koers gunstig is ga je naar de bank en zeg je hoeveel geld je naar je vreemde valuta rekening wil overboeken.
Of je boekt het gelijk over naar Australie als de koers gunstig is, dat ligt eraan wanneer je het geld daar wilt hebben.
Er zijn ook nog andere mogelijkheden, als ik jou was, zou ik even gaan snorren op het forum.

mary
 
[quote author=groentje link=topic=5429.msg68501#msg68501 date=1156138984]
Binnenkort hebben we veel geld van ons huis op een nederlandse bankrekening staan. Dit geld willen we graag overzetten naar een Australische bankrekening. We weten alleen niet hoe we dit precies moeten doen, zonder al te veel geld op in te moeten leveren. Weet iemand hier iets meer over?

Astrid
[/quote]

Heel makkelijk, gewoon naar je bank gaan, laten overschrijven, kost misschien iets van 20 euro. Heb je al een bankrekening in Australie?
 
vreemd valuta rekening is kort gezegt kloten!.... Dan betaal je 2 keer voor de transactie. Eerst van NL naar vreemd valuta en dan weer van vreemd valuta naar ozzie.
De goedkoopste manier is gewoon in 1 keer naar ozzie rek. en zorgen dat je al AUD naar australie stoort en geen euro's. Het gaat dan alleen nog om de koers.
Wanneer de koers goed staat,... misschien kan je dan bellen om het te laten over storten want met internet bankieren duurt het 2-3 dagen voordat alles wordt overgegooit dus dan kan de koers alweer heel anders staan :wall:

Via westpac is het heel makkelijk om van uit Nederland een rekening te openen. Je krijgt alleen pas weer toegang tot je geld wanneer je in Australie bent en je bij de branch langs gaat.
 
we wonen inmiddels al in Australie en wij hadden het idee dat er een balastingaddertje zit met het geld overboeken van Nederland naar Australie. Weet iemand hier iets over?

Astrid
 
Astrid,

Voor zover wij weten is er geen belasting addertje. Nog geen tegengekomen in ieder geval. In de maanden voor we in AU waren hebben we al af en toe wat spaargeld overgeboekt, en toen in mei ons huis definitief overgedragen was (de makelaar gemachtigd), hebben we de 'winst' op het huis gewoon overgemaakt hierheen (in 2 of 3 keer dan omdat er een max van 50.000 euro blijkt te zitten aan het bedrag dat je als particulier via internetbankieren kunt overboeken).

Daarnaast vallen de kosten wat ons betreft heel erg mee. Bij ING betaalden we 0,8 promille over het bedrag met een bepaald minumum en een bepaald maximum (ik dacht 75 euro, maar dan heb je het al over een heel groot bedrag).

Perthpete
 
ik kom net bij de abn bank vandaan. Daar kost het 0,1 promile voor een overboeking naar het buitenland met een minimum van 5.50 euro en max 50 euro. Dus dat is wel een stuk goedkopen.

groeten Mary
 
Moet je natuurlijk al wel klant daar zijn. Anders moet je ook nog eens een rekening openen, geld overzetten, internetbankieren aanvragen etc, etc... ;-)
 
hoe dan? Steeds als ik bij Westpac een rekening probeer te openen en aangeef dat ik nog geen PR ben stopt de aanmeldingsprocedure. Ik hoor het graag.

Groet,

Frank
 
Huh? Ik heb ook geen PR maar je kunt volgens mij zelfs als toerist een rekening bij elke bank openen...incl. internetbankieren. Als temporary kun je alleen geen levensverzekeringen afsluiten enzo.
 
Jan, probeer dan eens on line een Westpac One rekening op te zetten als niet PR. Mij lukt het niet.
 
Deze melding krijg ik:

The following information with a cross  was incorrect.

Australian resident - you must be a permanent Australian resident to apply. Please select 'cancel' to discard the application.

Zal zeker wel aan het soort bankrekening liggen. Proberen we gewoon een andere.
 
OK: ik was wat tekort door de bocht.... :oops:
Dacht dat je in het algemeen bedoelde en ik kon zonder probleem als temp een rekening openen. Vanuit NL moet het natuurlijk online
Hmm: tja... weet zo 1-2-3 geen andere oplossing... je mag het zolang wel op mijn rekening parkeren  :-D
 
Je hebt ook speciale banken die dit doen. Zoals HIFX (geloof ik, als je het echt wil weten stuur even PM-etje. Zoek ik het op). Deze laatste haalt zijn 'winst' uit de koersverschillen. Ze doen het dus voor jou gratis, alleen je krijgt een iets lagere koers. Vergis je niet, banken maken ook geld uit de koersverschillen (en nog eens de tarieven voor wisselen) dus wrschlk zul je geen verschil merken. Deze toko 'parkeert' je geld bij hun (Barcley's Bank, Brits) totdat jij het sein geeft. je kunt ze ook vragen de koers in de gaten te houden en bv. bij 1.70 over te gaan tot de transactie. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden...

Groet,
Kathleen
 
@Jan, ik houd jouw optie in mijn achterhoofd  :-D.

@Kathleen, ik zoek nog even verder, want Bear zegt dat het makkelijk is om vanuit NL een rekening te openen bij Westpac.

Thanks
 
Wij vonden een vreemde valuta rekening bij de Rabobank super.
Ook wij zaten al in Australië en het mooie is dat je zelf de koers
bij kan houden en dat er maar een kwartier vertraging inzit. Dus
je hoeft je geen zorgen te maken over een eventuele koerswisseling.
Tevens is de rente op deze rekening een stuk hoger. Meer dan 4%
voor Hollandse waarden dus erg goed.
 
hoe deed je vanuit Australie je geld op de vreemde valuta rekening zetten?
bij de abn keer kun je dit niet via intrenet bankieren doen. Een optie is, een andere te machtigen, maar dan zadel je die ermee op.

mary
 
Hi Marymary
We hebben de rabobank waar we onze rekening hebben gebeld.
Toen onze paspoorten doorgefaxt en    klaar.
 
[quote author=marymary link=topic=5429.msg69078#msg69078 date=1156600040]
hoe deed je vanuit Australie je geld op de vreemde valuta rekening zetten?
bij de abn keer kun je dit niet via intrenet bankieren doen. Een optie is, een andere te machtigen, maar dan zadel je die ermee op.
mary
[/quote]

??? U bedoelt gewoon de ABN-amro. Dat zal ik maar is een keer een belletje geven naar de helpdesk ofzo....
Op dezelfde dag dat ik mijn vreemd valuta had kon ik al met mijn internet bankieren geld heen en weer storten.

On an other note: 1 keer en nooit weer. Het kosten me provisie om geld over te storten naar mijn vreemd valuta en toen weer provisie kosten om het geld van Vreemd Valuta naar Aus rek. te storten :wall:
 
Back
Top