hoop geld overzetten van Nederland naar Auststralie, HOE?

Kristien,
Ik weet even niet voor welke vraag je doelt op AUstralische bank, maar onze ING rekeningen zijn inderdaad in NL. Hier in Australie bankieren we bij Westpac.
Als dit niet het antwoord is wat je zoekt, dan hoor ik het wel van je !
Peter
 
[tr][/tr]

Check OZFOREX.com.au maar eens uit.... als het om veel geld gaat kan dat wel een goed id zijn!

Mijn ervaring in NL bij metname de rabobank is niet echt heel erg goed.. letterlijk advies was dat ik de krant een beetje in de gaten moest houden om op die manier een goede koers te krijgen, dan door opdracht geven en dan zou er wel een transactie plaatsvinden. Op de vraag wanneer precies en  tegen welke koers moest de "expert" mij het antwoord schuldig blijven! toen heb ik het maar opgegeven bij de rabobank!

Vreemde valuta rekening klinkt leuk maar er zijn wel een kosten aan verbonden en de gerekende koersen zijn ook weer niet echt super....


Leuk onderwerp he!

Ciao
jap
 
hallo, ik hoor veel van jullie over de ING bank n de ABN amro bank, maar zijn er ook mensen met ervaringen met de postbank? Wat wij tot nu toe weten is dat we maar € 7500,- per keer kunnnen overmaken. Dan zijn we nog wel even bezig. Imand nog ideeen?

Astrid
 
En wat ik me elke keer afvraag maar misschien hoort het niet helemaal in dit draadje thuis...als je je huis hier verkoopt komt dan echt de belasting niet aan de deur voordat je je geld naar Australie hebt overgemaakt???
 
bij ingbank kan je per dag 50.000 euro overmaken via internetbankieren, www.abnamro.nl/interactie/nl/effecten/jsp/eur_vv.jsp  hier kan  je dagelijks kijken van de valutakoersen zijn.
Je kan dan ook vanuit australië geld overmaken van ned naar aus via internet :tvhappy:
 
belastingen - vervelende mensen  :lol:

kan iemand me zeggen of de belastingen in oz een deeltje van de koek willen als bv je spaarcenten of de winst van je huis overboekt?
ik weet dat je per persoon 10000 AUD mag binnebrengen zonder dat er een haan naar kraait maar stel dat je nu meer geld hebt??
 
[quote author=groentje link=topic=5429.msg68501#msg68501 date=1156138984]
Binnenkort hebben we veel geld van ons huis op een nederlandse bankrekening staan. Dit geld willen we graag overzetten naar een Australische bankrekening. We weten alleen niet hoe we dit precies moeten doen, zonder al te veel geld op in te moeten leveren. Weet iemand hier iets meer over?

Astrid
[/quote]

He Astrid, zoals anderen al hebben gezegd is er veel meer geschreven over dit onderwerp. Ik heb nog nooit een link naar een ander draadje geknipt en geplakt - ik hoop dat deze goed gaat: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5239.0. Hier staat veel info in. Ik heb al mijn euro's naar oz gekregen via currencies direct: geen kosten, en een veel betere koers dan je volgens mij via normale banken krijgt. Je moet wel een AUD-rekening in Australië hebben.
Succes!
ak
 
Ik heb sinds kort ook 2 rekeningen geopend bij de Westpac bank. Misschien dat iemand het weet waar die BSB code voor staat. Is dat voor het type bankrekening?
Het is me opgevallen dat je, als je via Fortis Online banking geldt overmaakt naar je Australische bankrekening(en) dat niet kan aangeven. Is dat erg?

Uiteraard heb ik de Swift code van de bank, rekeningnummer, mijn eigen naam en adres enz. wel ingevuld. Mijn eerste overboeking is nu echter nog "onderweg".
:-o Spannend hoor.
 
De BSB-code is een unieke code die bij het filiaal van de bank hoort. Dus de ANZ Bank in Brisbane heeft een andere BSB-code dan die in Sydney bijvoorbeeld.
 
Back
Top