Hotel na aankomst in Oz of niet?

KarolineLawo

XPdite Sponsor
Wij landen 's avonds om negen uur in Adelaide. (= voor ons ochtend?) We denken eraan om een hotel te boeken nabij de vlieghaven, aangezien onze tijdelijke accomodatie in Aldinga is en toch nog een stukje rijden dus.
Na een vlucht van 20 uur met een (bijna) 2 jarigen en een (bijna) vijfjarige in een hotelkamertje of een autorit van een uur. En zijn wel zelf nog bekwaam om zo ver te rijden? En voor het eerst links en in het donker? Of zijn we allemaal zo moe dat we toch dat hotel verkiezen? In het hotel is ook ontbijt en in onze tijdelijke accomodatie is er niks.
Jullie ervaringen zijn dus welkom! Natuurlijk dat niemand kan voorspellen hoe het voor ons zal verlopen, maar misschien kunnen we dan wel nog met dingen rekening houden.

Hotel zou ik direct doen. Wij zijn nu 2x met onze kleintjes gevlogen, eerste keer : kindje van 1 jaar en 3 mnd prem baby, 2e keer kindje van 3 jr en net 1 jaar. Wij hadden de kortste vlucht mogelijk genomen met 3u overstop, en beide keren gewoon voor beide kinderen extra stoelen gekocht. Helaas had de 2 vlucht vertraging en moesten we langer op t vliegveld blijven. Wij vlogen 2x met SA. Rond 22.30 NL tijd vielen onze kids met moeite in slaap, waarna ze na een uurtje ofzo al weer gewekt moesten worden om te landen. We hadden 2 buggies mee genomen in de hoop dat ze dan zouden slapen tijden de overstop, maar na een powernap waren zij lekker fit. Dan is het midden in de nacht en moet je een paar uur op t vliegveld lopen. Wij hadden dus nog niet geslapen en waren kapot. Vervolgens ga je de volgende vlucht in rond 5 u s ochtends geloof ik en met moeite kregen we na n paar uur de kinderen in slaap, om en om geloof ik, dus zelf had ik op n reis van 32 uur van deur tot deur 0 uur geslapen. Ik zou dus zeker niet gaan rijden in het donker in een vreemd land aan de verkeerde kant van de weg.

Nu ben ik in en rond Adelaide niet echt bekend, maar in het donker rijden en kangaroos is ook niet de beste combinatie :) Ik zou er gewoon voor kiezen om een hotel te boeken. Dan maar even wat kwijt, maar peanuts als je naar het complete plaatje kijkt.
Links rijden is niet moeilijk, maar is wel even wennen.

Ja, wij hadden ook het gevoel dat een hotel de beste oplossing was, want ik heb al een hele tijd een goed hotel gezocht, maar eigenlijk nog niet echt iets leuks gevonden. Ok, het is maar voor enkele uurtjes, maar ik wil wel een fatsoenlijk hotel. (zeker nette bedden en propere vloer!)
Ik vind dat de hotels in Adelaide nogal duur zijn voor hetgeen het is. De recenties die ik lees zijn dan echt niet goed (veel lawaai, klein, stank enzo) We willen wel zeker een familiekamer met ontbijt. Iemand een ideetje? Zelf dacht ik aan Adobco Boutique hotel. Iemand ervaring? Misschien is het in Glenelg rustiger op hotel dan in de stad?

Ik zeg: DOEN!
Ik doe dat ook standaard bij lange vluchten, de eerste 1 à 2 nachten in een motel met courtesy pickup van de luchthaven. En natuurlijk lekker relaxed ontbijten!

Ja, wij hadden ook het gevoel dat een hotel de beste oplossing was, want ik heb al een hele tijd een goed hotel gezocht, maar eigenlijk nog niet echt iets leuks gevonden. Ok, het is maar voor enkele uurtjes, maar ik wil wel een fatsoenlijk hotel. (zeker nette bedden en propere vloer!)
Ik vind dat de hotels in Adelaide nogal duur zijn voor hetgeen het is. De recenties die ik lees zijn dan echt niet goed (veel lawaai, klein, stank enzo) We willen wel zeker een familiekamer met ontbijt. Iemand een ideetje? Zelf dacht ik aan Adobco Boutique hotel. Iemand ervaring? Misschien is het in Glenelg rustiger op hotel dan in de stad?

Wanneer (welk jaargetijde) kom je aan? En ik zeg DOEN! hotel boeken zeker als je s'avonds aankomt, lekker douchen en meteen lekker slapen, proberen om zo snel mogelijk in je ritme te komen.
ik weet niet waar je voor kiest? Glenelg is een buitenwijk van Adelaide wat aan de beach ligt, het is er prachtig en zeker de moeite waard om te kijken. Er rijdt een oude stads tram vanuit Glenelg naar de binnenstad van Adelaide, dus je zult de volgende dag niet verlegen zitten om iets te doen en waarom niet gewoon even daar kijken?
Gewoon even tot rust komen na zo'n lange reis is echt het beste, zeker met twee kleine kinderen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Ik zou ook een hotel nemen, alhoewel Aldinga wel redelijk te bereiden is vanaf het vliegveld.

Glenelg? Dat hangt er vanaf op welke dag je aankomt. Als het do-vr-za is dan zou ik het niet doen. Daarnaast, die oude tram is ondertussen vervangen door een nieuwe :p

Ik zou 1 nacht in een hotelletje doen, maar misschien dat je niet te veel luxe nodig hebt. Je gaat er toch vooral slapen... Glenelg is leuk, maar Aldinga is fijner als je rust en ruimte zoekt, dus persoonlijk zou ik de volgende dag toch gewoon naar Aldinga gaan en daar m'n koffers dumpen en in de tuinstoel gaan zitten. Misschien later op de dag nog even naar het strand, en Aldinga heeft een heel lekker bakkertje ;-).
De rit op zich is wat (Zwerver ook zegt) niet al te moeilijk, vanaf het vliegveld of Glenelg. Het is voor het grootste deel 1 rechte weg en met max drie kwartier ben je er. Maar als je moe bent is dat nog steeds een behoorlijk eind voor direct na 30 uur vliegen.
En als je dan uitgerust bent, doe je een keer een dagje Glenelg. Of Semaphore. Of Port Adelaide. Of allemaal!

Daarnaast, die oude tram is ondertussen vervangen door een nieuwe :p[/quote]

Sorry zwerver, ben er heeeel lang geleden geweest en dit was alles wat ik me nog kon herinneren. Gelukkig hebben we jou als "Adelaide" expert! Die ouwe" tram was me echt bijgebleven, vond het geweldig :D

Vliegveld ligt een beetje tussen strand en stad. Je kunt dus ipv in de stad ook richting de kust zoeken voor een hotelletje. Glenelg is toeristisch, dus in de weekenden wat drukker.

Succes!

Wij hebben gewoon een taxi genomen naar ons tijdelijke verblijf en met de eigenaar regeld dat er een basis overlevings pakket was (brood, melk, koffie, thee en kaas) en vanaf daar de volgende dag een taxi naar het autoverhuur bedrijf. Een auto huren op het vliegveld is altijd extreem duur.

Bedankt voor alle tips!
Mercure heb ik ook bekeken, maar las ik toch slechte reviews van. Ik weet dat het maar voor enkele uurtjes is en dat het niet luxe moet zijn, maar ik krijg er de kriebels van als een bad of douche niet proper is en goed onderhouden is, alsook dan meestal de bedden. Dat is dan een "afwijking" van mij. Daarom dat we ook graag met onze camper op vakantie gingen. Kon ik altijd in mijn eigen bed slapen.:)
Klinkt misschien overdreven allemaal, maar ik wil toch dat we een eerste goede indruk krijgen van Australië. We hebben maar een enkeltje geboekt!:D

Ik heb wel in het Mercure overnacht vanwege m'n werk. Op zich wel OK, maar om eerlijk te zijn, kun je net zo goed naar de YHA (hostel) in het centrum. Veilig, netjes, centraal. Ze hebber er een familiekamer voor rond de 120 dollar dacht ik me te herinneren. Dan heb je eigen douche/wc. Geen idee of daar ontbijt bij in zit, maar dat is daar wel te regelen. Ze hebben nl. ook kamers op basis van b&b. Bij deze kamers zorgen zij voor handdoeken en zeep, maar shampoo moet je zelf even meenemen. Ter info :)

Als ik vlieg, overnacht ik daar. Als ik rij, ga ik meestal naar het Grananda Motor Inn op Portrush Road. Neem dan de wat duurdere kamer (is dacht ik $95). Heb je 2 Queensize bedden. Geen idee hoe handig dat is met een 2 jarige hoor! Maar de kamers zijn goed schoon e.d.. Wel wat verder van het centrum en geen idee qua ontbijtmogelijkheden (neem altijd zelf eea mee), maar een stukje lopen en je hebt wat winkels. Nog wat verder en je hebt een groot winkelcentrum. Maar opnieuw: even overleggen met de mensen.

Aldinga is vanaf het vliegveld wel te bereiden, maar na zo'n lange vlucht en met twee kinderen... Ik zou inderdaad voor een hotel/motel/YHA gaan. Even een nachtje goed slapen en daags erop weer zo fris als een hoentje! Dan geniet je ook meer van de rit naar je nieuwe stek. En die bordjes van overstekende kangoeroes staan er inderdaad niet voor niets...

Succes!
Janka

Sorry zwerver, ben er heeeel lang geleden geweest en dit was alles wat ik me nog kon herinneren. Gelukkig hebben we jou als "Adelaide" expert! Die ouwe" tram was me echt bijgebleven, vond het geweldig :D
Expert, expert ;) Ik ben er net geweest ;) Lamarck, Kat, Rob en vele anderen hebben veel meer kennis ervan.

Even on-topic weer, ik zou me wel afvragen of het zinvol is om naar het YHA te gaan, dan ben je namelijk al een aardig stukje onderweg. Mijn ervaring met het huren van auto's is trouwens dat je beter goed kan zoeken vooraf (op internet) dan ad hoc een auto huren.

Ik heb begin 2011 een aantal nachten in het Quality Hotel Old Adelaide (North Adelaide) overnacht. Normaal verblijf ik altijd in hostels of b&b's dus ik vond het daar wel luxe. Het was ook schoon en het personeel was aardig.

Zelf ben ik altijd fan van meer persoonlijke locaties. Via https://www.airbnb.nl/s/adelaide kun je leuke b&b's en appartementen vinden.

Veel succes met jullie zoektocht!

Tja, ofwel is het hotel volgeboekt ofwel hebben ze geen familiekamer (meer)
Suggesties zijn dus nog steeds welkom!

Geen tip voor hotel, maar is een taxi nemen anders geen optie? Wellicht heb je voor hetzelfde bedrag als voor een hotel ook wel een taxi naar Aldinga.

volgens de taxi fare calculator zou het iets van 90 aud zijn. Al weet ik niet hoe betrouwbaar dat is.

Back