Hotel na aankomst in Oz of niet?

Ja,moet ik misschien ook eens bekijken. Misschien rare vraag, maar kan je dan een taxi boeken of moet je aan de luchthaven gewoon "taxi" roepen?:)
Hebben we geen ontbijt en willen de kids weer vastgeklikt de auto in? Optie om over na te denken...

Ja,moet ik misschien ook eens bekijken. Misschien rare vraag, maar kan je dan een taxi boeken of moet je aan de luchthaven gewoon "taxi" roepen?:)
Hebben we geen ontbijt en willen de kids weer vastgeklikt de auto in? Optie om over na te denken...

Taxi boeken is niet nodig: er staan er zeker 50+ bij het vliegveld :)
Voor mijn werk zitten we regelmatig in een taxi vanaf het station. Prijzen onthou ik nooit zo goed, omdat we van die vouchers gebruiker (cab charges) en het meestal een ander is die zijn/haar voucher inlevert. Maar onlangs naar Urrbrae geweest (half uur in de taxi?) en dat was zo'n $35-40 dollar. Was wel in de spits, dus vlot doorrijden was er niet altijd bij.
Er zit een motel vlakbij het vliegveld, maar geen idee qua prijzen e.d.. De Y is makkelijk te bereizen met de bus (J1 en J2, richting stad, halte Curry St, net voorbij Light Square), maar de familiekamer is populair. Ik weet dat er ook twin/doubles zijn met b&b opties, wat krapper opgesteld, maar kunnen 4 mensen slapen (geen stapelbedden), en eigen douche/wc. Ter info.
Nee, heb geen aandelen bij ze, maar vind het zelf een fijne plek om te overnachten :)

Ik begrijp dat de Immigration SA Meet 'n' Greet niet meer bestaat? Die hebben mij destijds van het vliegveld opgepikt en me naar mijn accommodatie gebracht.

Passen al jullie koffers en tassen wel in een gewone taxi of heb je iets groters nodig? En staan er ook grotere auto's/busjes klaar?

Ja, Yuud, dat vraag ik me ook af. Maar ik denk toch dat het een hotel en een huurauto zal worden.
237 euro voor een auto voor 6 dagen vanaf de luchthaven. (auto waar onze koffers in kunnen)
Valt wel goed mee vind ik?
Nu nog dat hotel vinden!!! Ligt volgens mij volledig aan mij dat ik niks vind. En ondertussen verdwijnen er maar familiekamers! Ik kan ook nog niks boeken omdat we nog geen bevestiging hebben gekregen van onze tijdelijke accomodatie in Aldinga. Ik kreeg vandaag een mail dat ze binnen de 24 uur bevestiging zouden hebben van de eigenaar. Hoelans is 24 uur dan in het Australisch?:) Ik was al 3 dagen aan het wachten...

Wij hebben gewoon een taxi genomen naar ons tijdelijke verblijf en met de eigenaar regeld dat er een basis overlevings pakket was (brood, melk, koffie, thee en kaas) en vanaf daar de volgende dag een taxi naar het autoverhuur bedrijf. Een auto huren op het vliegveld is altijd extreem duur.

Ik quote mijzelf maar even...
http://www.vroomvroomvroom.com.au/locations/adelaide/ Voor goede vergelijking voor huurpijzen voor auto's Ook zij geven de tip om niet op het vliegveld te huren omdat het duurder is...

Daarnaast staan er altijd wel busje klaar bij het vliegveld als taxi zonder dat je daar extra voor moet betalen.

Aldinga gaat niet door. De eigenaars hebben onze booking aanvraag geweigerd. Misschien omdat we kleine kinderen hebben? Ik heb in elk geval wel uitleg gevraagd, want het is wel nog vrij dan. Nu gelden wel lagere prijzen als je het langer wilt huren en misschien willen ze het in februari niet lang verhuren om zo meer geld op te strijken.
Wel, hopelijk wil er dan niemand het huren als het zo zit. Ben wel eens benieuwd naar hun uitleg.
Ik moest al een week op een nee wachten dus die uitleg zal ook niet snel komen.
Nu zal het ook iets duurder worden want dit was het goedkoopst. We gaan proberen niet zo ver te huren en zo kunnen we misschien toch nadat we landen met een taxi-busje naar onze tijdelijke accomodatie.
Misschien geen hotel meer nodig dan, maar ik houd jullie op de hoogte he!

Was het een vakantiewoning die jullie zouden huren? Meestal is het nl. zo, dat ze (bij gewone huurwoningen) liever voor een jaar dan voor een half jaar (of korter) verhuren.

In ieder geval balen, want nu moeten jullie weer op zoek :(
Succes!

Ja, het was een vakantiewoning. Blijkbaar zou de landlord geen 6 weken willen verhuren omdat hij in die tijd zelf gebruik zou willen maken van het huisje. Kan natuurlijk wel.
Maar niet getreurd, we hebben al iets anders gevonden. Details volgen (Misschien beter in mijn lastavaza?!)
na de betaling en bevestiging! Wil niks meer jinxen!

Ik heb wel in het Mercure overnacht vanwege m'n werk. Op zich wel OK, maar om eerlijk te zijn, kun je net zo goed naar de YHA (hostel) in het centrum. Veilig, netjes, centraal.

Oef, ik kan me niet voorstellen dat er ergens een hostel zou zijn die geeft wat Karoline vraagt, n.l propere bedden (love het Belgische taaltje btw) en schone vloeren.
Ik heb zelf in een YHA gewerkt en die hebben dan nog aan bepaalde standaarden te voldoen maar je wil de matrassen niet zien hoor! Trek maar eens de lakens en hoes weg.... :eek: De vloeren idemdito. Er komen vaak party people/ jongelui in een hostel en die familie kamers worden ook geboekt door stelletjes... de rest kun je invullen. Ik denk dat in elke plaats het zelfde zou zijn. Nooit of te nimmer zal ik in een hostel gaan slapen. Yugh!:p
Maar zo te lezen heeft Karoline al iets gevonden :up:

Aha! Je bent de bedbugs vergeten!
Maar goed, een echte backpacker (zoals Gwen) behoort toch de nodige hostel-ervaring op te doen.
Nothing wrong with that, I would say.
Neem wel je slaapzak mee, Gwen. En evt oordopjes.

Oef, ik kan me niet voorstellen dat er ergens een hostel zou zijn die geeft wat Karoline vraagt, n.l propere bedden (love het Belgische taaltje btw) en schone vloeren.
Ik heb zelf in een YHA gewerkt en die hebben dan nog aan bepaalde standaarden te voldoen maar je wil de matrassen niet zien hoor! Trek maar eens de lakens en hoes weg.... :eek: De vloeren idemdito. Er komen vaak party people/ jongelui in een hostel en die familie kamers worden ook geboekt door stelletjes... de rest kun je invullen. Ik denk dat in elke plaats het zelfde zou zijn. Nooit of te nimmer zal ik in een hostel gaan slapen. Yugh!:p
Maar zo te lezen heeft Karoline al iets gevonden :up:

Ik heb absoluut geen klachten over de Adelaide City YHA. En ja, ik ben iemand die op de lakens let (niet noodzakelijkerwijs wat onder de hoes zit, dat geef ik meteen toe: wat niet weet.... :) ), maar vind de kamers meestal goed netjes, e.d..
En voor wat betreft die stelletjes... denk je werkelijk dat die dat alleen in de Y doen??
Ik zat een tijdje terug in een van de betere hotels en bij aankomst bleek dat ze (hotel) me ge-upgrade hadden. Had een prachtige, nieuwe kamer. Allemaal erg luxe en na een lange dag vond ik het geweldig. De overburen ook. Ik dacht eerst dat iemand de TV wel erg hard aan had staan, maar het bleek dat het stel in de kamer tegenover de mijne een interessantere bezigheid gevonden had dan TV kijken. Echt belachelijk luid. Ik kon letterlijk haar gegilde aanmoedigingen verstaan en toen ook hij uiteindelijk zijn doel bereikt had, ging zo'n beetje de hele gang het terras op voor een sigaretje...
Hostels en hostels daar zit verschil in, maar hotels/motels/vakantiehuisjes zijn echt niet zoveel beter. En ik wil ook niet echt weten wat er zich allemaal in die huur-campers voor doet...

Maar ieder maakt zijn keuzes :) Zoals gezegd: ga ik met de auto naar Adelaide, dan duik ik een motel in. Vlieg ik, dan is het de Y, tenzij het voor m'n werk is en er dus al wat geregeld is.

Neem wel je slaapzak mee, Gwen. En evt oordopjes.
Een slaapzak mag je meestal niet gebruiken in een hostel, juist vanwege de bedbugs. En alle hostels waar ik de vorige keer in Oz (en londen) geweest ben heb ik als netjes en gezellig ervaren. Geen oordopjes nodig gehad :p.

Maar.... Laten we niet te ver off topic gaan voordat onze berichtjes verwijderd worden :rolleyes:

voordat onze berichtjes verwijderd worden :rolleyes:
Yeah, you're right. Hoort meer in jouw topic backpacken thuis.
Nog even beetje smokkelen off-topic: Ik moest wél overal in de hostels mijn slaapzak gebruiken... Bedbugs heb ik gelukkig niet meegemaakt, hoewel het in Alice Springs misschien kantje-boord was.
Ik vind hostels overigens ook heel gezellig. Iedereen heeft wel een verhaal en wil ervaringen delen.

Back