"Howard says no to HIV-positive immigrants"

Ik ben het wel met het immigratiebeleid eens, ondanks dat we er zelf een zware dobber aan hebben is het goed dat als je moet kiezen dat je dat ook de gezondste, best opgeleide of meest ervarene kiest en die dan ook nog eens de taal goed machtig is.
Andersom zou het toch niet logisch zijn  :lol:

Gisteren nog een hele discussie met de familie gehad.
Ze snappen niet dat we uberhaupt nog zin hebben om te gaan, "als het zo moeilijk moet".
Maar ook ik ben het wel eens met het immigratiebeleid en ook wij hebben evenals de familie Dammer een enorme dobber aan het verkrijgen van die zo felbegeerde stickers.
Bij mijn herkeuring kwam ik bij de GGD voor de X-ray en het was zo gigantisch druk, met alle nationaliteiten.
Als je dan ziet wat er toch nog allemaal binnen wordt gelaten hier.
Er is pas in Moordrecht een behoorlijke TBC-epidemie geconstateerd.
Hier wordt er geen rekening meer gehouden met het eigen volk en we halen alles maar binnen.
Dus Ozzie beleid hierover is dus toch een van de dingen waar wij ons goed in kunnen vinden.

Mariette

I see your point Mariëtte, maar toen ik hier naar immigratie ging, de x-ray ging laten maken, enz enz, zag het ook overal zwart van de mensen (pun slightly intended). Bijna geen blanke mensen. Veel familie van. De immigratieman zei toen hij ons zag 'nou, in ieder geval een naam die ik kan uitspreken' (dat dacht 'ie dan, haha). Maar ik ben het er helemaal mee eens dat N'land zichzelf in de voet heeft geschoten met haar soepele beleid. Nu zijn er allemaal problemen met minderheden. Maar ja, dat is achteraf getreurd en nu moet er met de consequenties geleefd worden.

Ik luister veel naar de radio, (kunnen jullie ook doen: www.mytalk.com.au), naar 4BC, en ik hoor er vaak geluiden dat mensen zich moeten aanpassen of maar teruggaan. Laatst was er ophef omdat een Islamitische organisatie zei dat de viering van ANZAC-day discriminatie-bevorderend was, en dat ze zich niet veilig voelden daardoor. De zotheid ten top. Dáár moet je hier dus niet mee aankomen. Het is ook werkelijk schandalig hoe ze op zo'n idee zijn gekomen.

Nou ja, dat raakt off topic...

Rode draad blijft: voor iedereen dezelfde regel.

Goeie avond/middag,

Irene :)

Zo gauw je daar als regering, gemeenschap of enkeling in mee gaat, of ook maar iets aan toegeeft ben je verloren.
Klinkt drastisch, maar in mijn rugzak zit een stukje ervaring hiermee. :-(

Mariette

PS, Blijft natuurlijk het feit dat als je niet ziek bent of een of andere aandoening hebt (zoals in mijn geval) je verweer wel serieus dient te worden genomen. :smile:

Absoluut, en Australië is een land waar ze mensen een fair go geven zolang het binnen de grondwet kan. Gelukkig maar!

Tarusten!

ehm, Australie heeft geen grondwet.....

Toch wel, Linda. Kijk  hier maar eens.......
Jij bedoelt waarschijnlijk dat er in die constitutie geen explicite "grondrechten" zijn opgenomen zoals in de Nederlandse Grondwet. Maar Australie is wel gebonden aan de Universal Declaration of Human Rights van 1948 en aanvullende UN conventies uit 1966.

Nou, dat heb ik er dan ook weer bijgeleerd Henk, dankjewel :-D Want ik gebruikte het woord verkeerd, ik had moeten zeggen 'binnen de wet'. Maar dat is een beetje olifantenziften, want we begrijpen toch wat ik bedoel, right?

Ah Linda, je houdt me aan de typ :)

Ik weet niet of je het artikel waar Michiel in de eerste post een link naar zette (naar de Herald Sun) hebt gelezen, maar daar staat Howard gequote:

"....my position is no - although there can be some circumstances where there may be a humanitarian reason and under certain conditions for that to occur, but generally speaking - no."

Dus goeie kans dat zo'n meiske wél binnenkomt. (Overigens moet ik weer benadrukken dat het hier níet gaat om een nieuwe regeling/wet).

En... als ik overkom alsof ik onderscheid maak tussen blank en zwart omdat ze blank of zwart zijn, of dito voor andere kleuren, dan is er iets gruwelijk misgegaan in mijn verwoordingen.

Nu naar Dromenland,

Groetjes,

Irene

[quote author=linda link=topic=6879.msg87404#msg87404 date=1176799484]De wereld is niet zwart-wit, maar heeft alle kleuren.[/quote]

Denk niet zwart-wit maar aan de kleur van je hart.
Frank B. te N.

:up:

[quote author=-+henk+- link=topic=6879.msg87085#msg87085 date=1176494306]
HIV/AIDS
Permanent visa applicants 15 years of age or older will be
required to take an HIV/AIDS test. Where aged under 15,
applicants will also be required to take such a test if being
adopted or there is a history of blood transfusions or other
clinical indications.
If you are found to be HIV positive, a decision on your
application is considered on the same grounds as any other
pre-existing medical condition, ie. the main factor to be taken
into account is the cost of the condition to Australia’s health
care and community services. Standard pre and post-test
counselling must be provided by your panel doctor.
Being overweight
Being overweight in itself does not necessarily mean you will
not meet the health requirement. If you are assessed as being
obese, some exploration of related medical conditions (which
can exist or be emerging) will be made. These include diabetes,
heart disease (including hypertension) and arthritis. Such
conditions may mean that you are assessed as not meeting the
health requirement.
[/quote]

Ik ben ook te zwaar, maar ben gaan sonjabakkeren en dat gaat wel lekker. Vorig jaar nog m'n bloed laten testen op diabetes, maar mijn bloed was super. Niks aan het handje... gelukkig maar.

Ik begreep alleen niet of dit nu een nieuwe regel is, iets wat ze aan het bekijken zijn om in te voeren, of dat het al geldt.

Ik begreep alleen niet of dit nu een nieuwe regel is, iets wat ze aan het bekijken zijn om in te voeren, of dat het al geldt.
Wat ik aanhaalde is een stuk tekst van de toelichting bij de op dit moment geldende visa aanvragen.

Ja, ik zal toegeven dat ik het er wel mee eens ben dat je geen HIV-Positive mensen binnen moet laten. Aan de andere kant, ook al is dit een beetje  :eek:fftopic: zou je er ook bij stil kunnen staat dat;

Stelling: We gooien alle in Australie geboren mensen het land uit en die mogen gelijk weer volgens de huidige immigratieregeling die voor buitenlanders geldt proberen om het land in te komen.

Dan zal je zien dat er maar een zeer gering aantal mensen weer het land inkomt. En als je dezelfde stelling in Nederland zou gebruiken. Okee, ik weet niet wat de huidige immigratieregeling voor nederland precies is maar ik denk dat er dan een groot aantal mensen zowel in Australie als in Nederland veel respect zouden krijgen voor wat betreft de immigratieregelingen. Het punt is dat de gemiddelde nederlander / australier hier niks van weet.
En dan heb ik zo'n vermoeden dat er veel meer mensen veel meer respect zouden hebben voor de immigrant.

Wat dat betreft, Mariette heeft het reeds aangegeven.
Ze snappen niet dat we uberhaupt nog zin hebben om te gaan, "als het zo moeilijk moet".
Ja, en dat is de reden waarom Australie alleen een land is voor mensen die ECHT willen.
Maar om de bewoners dat zelf bij te brengen? Nee, dat krijg je zo 1,2,3 niet voor elkaar. Daarvoor zouden we ze eerst ALLEMAAL  :grin: het land uit moeten schoppen om ze vervolgens gelijk even zelf laten proberen om het land weer in te komen.

Uiteraard zou ik dat niet serieus voor willen stellen. Maar zoiets heb ik wel gehoord van een bedrijf in nederland: Een directeur van een bedrijf die zij: "Jullie zijn allemaal ontslagen. Echter, jullie mogen ook allemaal morgen weer op sollicitatiegesprek komen".

Nou, omdat Steve Australiër is, moest hij een job hebben om N'land binnen te kunnen komen, maar daar had hij een visum voor nodig, maar daar had hij een job voor nodig, enz enz enz.
Hij kon er dus helemáál niet in!

Overigens, N'land is toch een ontmoedigingsbeleid aan het voeren w.b. immigratie?

Die leuke logica over alle Australiërs eruit wippen en alleen volgens de immigratie-eisen binnen laten... ehmm.... dat is zoiets als alle mensen die kinderen willen door hetzelfde systeem halen als een potentiële adoptie-ouder. (Hm, eigenlijk nog zo'n gek plan niet, dat laatste). Wél creatief bedacht :)

Wat betreft dat respect; neuh. Elk huisje heeft z'n kruisje en iedereen gaat wel 's een moeilijke weg. Respect krijg je om wie je bent, niet omdat het je gelukt is in het land te mogen blijven. Dat sommige immigranten een eindeloos geduld hebben, ja, dát kan niemand ontkennen!

Groetjes,

Ireen :)

Back