Hubofielen of toch met bureau?

Hallo,
Wie kan mij advies geven ik wil ontzettend graag naar Australie. Uit overleg met diverse bureaus blijkt dat ik voor een designated area-skilled migration in aanmerking kan komen. De verleiding om met een van hen in zee te gaan is groot aangezien papierwerk niet mijn sterkste kant is. But ....are they worth it and if so, wie mag zich gelukkig prijzen met mijn euro's? Ik weet het even niet, wellicht jullie wel?

Katinka de Roode said:
Hallo,
Wie kan mij advies geven: ik wil ontzettend graag naar Australie. Uit overleg met diverse bureaus blijkt dat ik voor een designated area-skilled migration in aanmerking kan komen. De verleiding om met een van hen in zee te gaan is groot aangezien papierwerk niet mijn sterkste kant is. But ....are they worth it and if so, wie mag zich gelukkig prijzen met mijn euro's? Ik weet het even niet, wellicht jullie wel?

Hoi en welkom op het forum!!
Nou, ik ben bezig geweest met een FAQ, en die komt of vanavond of morgen online.
En daar staat jou vraag ook tussen! ;)
Dus(en dit is niet allen mijn persoonlijke mening):
Waarom of waarom niet zou ik een migration agent gebruiken?
Een migration is erg handig als je het geld hebt, maar geen tijd, of je hebt een uitzonderlijke situatie (onduidelijke werkervaring, strafblad, eerdere emigratie overtredingen, medische problemen etc.) Als je aanvraag/situatie ongecompliceerd is, is het mogelijk zonder de hulp van een agent, mits je een goed begrip hebt van wat vereist is.
Meestal is uitgebreid onderzoek nodig voordat men een aanvraag voor een visum kan worden ingediend, vooral als het een Skilled visum aanvraag betreft. Als je ervoor kiest om een migration agent te gebruiken, zorg er dan wel voor dat hij/zij een geregistreerde migration agent is. Dit kan men checken op http://www.themara.com.au/Online/ARSearch.asp?DeptID=140
Hier zullen geen Nederlandse migration agents tussen zitten. Over het algemeen worden Australische agents aangeraden, onder andere omdat die sowieso geregistreerd staan bij de MARA. Het blijkt dat de agents makkelijk op afstand kunnen helpen.

Agents honorariums zijn niet gereguleerd, dus vraag meerdere offertes aan voordat je een registered agent inschakelt.

Kijk verder in het Emigratie - algemeen gedeelte, daar staat een topic over migration agents(enquete), en wie wel en niet ze gebruikt(hebben alleen nog niet zo veel mensen geantwoord!)

Succes!!!

hoi,

Ik ben eens met simone. Als niet complicated is dan beter alles zelf doen als vraag hebt dan kun alle tijd advise vraagen hier.

Als jij papier werk niet houdt dat gaat niet minderen met of zonder agent.

Agent kan handig zijn als zekerhied voelen en als iets complicaties heeft.
ik heb agent genomen de reden ik moet door ACS RPL moet gaan dat is veel werk .. graag goed uitzoeken en beslissing nemen...

Paar agent
www.austimmigration.com.au
www.gomatilda.com

Hoop dit helpt..

Hallo Katinka,

Je zit denk ik een beetje in dezelfde fase als ons. Mijn man en ik (en 2 kinderen) willen dolgraag naar Australie. We hebben nu echt de knoop doorgehakt en willen het gaan doen.

Ik ben bang dat we de Skilled Visa wel kunnen vergeten vanwege te kort werkervaring als kok voor mijn man. Wel al jaren in de horeca, maar daar heb je volgens mij niets aan.

Wij zijn ons aan het verdiepen in de Business Visa's maar het is nog een heel gezoek.

Wat ben je overigens kwijt aan het eerste advies? Ik zou graag even willen dat iemand wat kan zeggen over onze kansen of welk visum we zouden kunnen proberen.

Jij ook heel veel succes!

Groetjes Neeltje

Hallo Neeltje,

Ik ben zelf gisteren net bij Migration Bureau in Amsterdam geweest. Hier kun je een gratis algemeen gesprek aanvragen. Vervolgens kunnen zij voor 150 euro aan de hand van jullie gegevens een persoonlijk rapport opstellen, waarin jullie mogelijkheden op een rijtje worden gezet. Ik heb geen flauw idee hoe deze prijs zich verhoudt tot andere bureau's.
Voor meer info www.migrationbureau.com.

Sukses ermee,

Katinka

Ben beniewd hoeveel reactie er gaan loskomen over het Migration Bureau :D .

Tip van de dag van Jeroen: DOE HET NIET!!!. Voor EUR100,- maak ik een rapport voor je (helaas is dat door de Australische wet verboden :( )

Zoek een Australische migration Agent (George Lombard is mijn persoonlijke favoriet :D .

Jeroen_1 said:

Tip van de dag van Jeroen: DOE HET NIET!!!. Voor EUR100,- maak ik een rapport voor je (helaas is dat door de Australische wet verboden :( )

Zoek een Australische migration Agent (George Lombard is mijn persoonlijke favoriet :D .

idd, ik zou het ook niet doen, Migration Bureau staat heel slecht bekend.
Volgens mij(zelf geen ervaring), als je een van die Aussie agents emailed, krijg je al best wat gratis info in eerste instantie.

Jeroen_1 said:

ik ben met jeroen eens. Vraag george lombard meestal geeft hij gratis advice..
Badri

Jeroen_1 said:

ik ben met jeroen eens. Vraag george lombard meestal geeft hij gratis advice..
Badri

Wij hebben ook de knoop doorgehakt. We willen het echt, Australie.
Na al een heleboel informatie te hebben verzameld van het internet, onder andere Booklet 6 zijn we een beetje de weg kwijt geraakt in de hoeveelheid informatie.

Wat nu?
Door een link op het forum hebben wij contact gemaakt het Migration Bureau in Amsterdam.
Na een quick-check evaluation kregen we de volgende dag een mail terug dat wij zeer waarschijnlijk in aanmerking komen voor een succesvolle emigratie.
Daaropvolgend hebben wij een afspraak gemaakt voor een gratis gesprek.

Nu toch weer het een en ander gelezen te hebben op het forum vragen wij ons af doen wij hier wel goed aan.

Wie heeft een goed advies.?

Groetjes Arno en Annemiek

arno said:
Na al een heleboel informatie te hebben verzameld van het internet, onder andere Booklet 6 zijn we een beetje de weg kwijt geraakt in de hoeveelheid informatie.

Wat nu?
Door een link op het forum hebben wij contact gemaakt het Migration Bureau in Amsterdam.
Na een quick-check evaluation kregen we de volgende dag een mail terug dat wij zeer waarschijnlijk in aanmerking komen voor een succesvolle emigratie.

Nu toch weer het een en ander gelezen te hebben op het forum vragen wij ons af doen wij hier wel goed aan.

Hallo Arno en Annemiek,

Welkom op dit forum en wat spannend dat jullie ook naar OZ willen gaan. Wij hadden het eerst ook, toen we eraan begonnen dat we door de bomen het bos niet meer zagen en een bureau wilden inschakelen. De vraag die jij nu stelt hebben wij ook op dit forum gesteld.

Zoals je hebt gelezen, wordt het afgeraden om een bureau in de hand te nemen. Als het niet te ingewikkeld is kan je het echt zelf en wij zijn er ook nog allemaal. Deze site en die van de Britisch Expat helpen je echt. Ten eerste het bespaart je heel veel geld. En als je een bureau inschakelt, moet je zelf nog heel veel doen.

Als je een bureau in de hand wilt nemen, neem er dan één die op de MARA lijst staat, die zijn erkend door de Goverment van Australie. die van Nederland en vooral naar die waar jullie heen gaan, staat echt heel erg slecht aangeschreven. Go Mathilda is een Engels bureau en staat heel goed aangeschreven en zij geven je ook gratis advies.

Misschien kan iemand anders van dit forum het nog aanvullen.

Heel veel succes....

arno said:

Wat nu?

Arno,

Ik weet niet waar jij woont. Als help nodig hebt sttur mij een PM. dan kunnen wij afspraken maken. Mischien ik kan jullie helpen. Ik woon in utrecht.

Gr
Badri

Katinka de Roode said:
Hallo,
Wie kan mij advies geven: ik wil ontzettend graag naar Australie. Uit overleg met diverse bureaus blijkt dat ik voor een designated area-skilled migration in aanmerking kan komen. De verleiding om met een van hen in zee te gaan is groot aangezien papierwerk niet mijn sterkste kant is. But ....are they worth it and if so, wie mag zich gelukkig prijzen met mijn euro's? Ik weet het even niet, wellicht jullie wel?

bedankt mensen, wij zijn nu er van overtuigt dat een migratie bureau niet echt noodzakelijk is. Wel mensen zoals jullie!
het bespaard ons weer een dag naar a'dam. deze gaan we nu gebruiken om de gedownloade formulieren te bestuderen en evt. in te vullen.
bij vragen hopen we de kennis en ervaring van jullie te kunnen raadplegen

groetjes arno en anemiek

Wij zitten ook al een tijd te twijfelen of we een agent zouden gebruiken of niet. Dit topic trekt me toch over de schreef, ik denk dat we het zelf gaan proberen.
Het moeilijkste lijkt me de Skills assesment, waarbij je van al je opleidingen, stage en werkervaring gedetailleerd op papier moet hebben wat je hebt gedaan.
Mijn man is electriciën dus we moeten een dossier voor de TRA maken. Hij heeft een aantal gaten in zijn CV (paar keer jaartje gereisd) en sommige buitenlandse werkgevers zijn moeilijk op te sporen. Ik weet niet hoe ze daar mee omgaan.
Dan moet je de werkgevers die je wel vindt ook nog voorkauwen wat er precies in moet staan zodat de TRA er wat mee kan.
Daar zien we wel tegenop allemaal, we zijn nog maar net begonnen met het achterhalen van adressen en moeten ons gaan voorbereiden op wat er allemaal in dit dossier moet staan.
Een agency neemt je het papierwerk niet uit handen maar het is wel een fijn gevoel als iemand je kan adviseren als je het niet goed doet...
Maar om daar nou duizenden Euros voor te betalen... Volgens mij is de rest van de aanvraag vrij straightforward als je je 60 punten eenmaal binnen hebt... Of denk ik er te makkelijk over?

Ik zag op een gegeven moment ook door de bomen het bos niet meer. Wat handig is aan het bureau dat ik gebruik is dat zij je precies vertellen wat je moet aanleveren. Zij maken ook de referentiebrieven voor werkgevers, zodat er precies in staat wat de TRA moet weten.
En met 60 punten ben je er nog niet. Je moet 120 punten halen, dus je leeftijd en je engels enzo tellen ook nog mee...Om te kijken of je genoeg punten haalt kun je online gratis een kansbeoordeling laten uitvoeren...bijvoorbeeld op www.emigratie.nl

Ik durfde het zelf niet aan en heb dus maar betaald. Ik denk dat dat me vele slapeloze nachten gescheeld heeft. Wij hebben inmiddels onze goedkeuring van de TRA en zijn nou met de visum aanvraag bezig.

Succes!

Ik heb een aantal weken geleden ook 150 euro betaald voor een gespek, en dat rapport had ik makkelijk zelf kunnen typen, :x  want wat erin staat is vele malen minder dan wat je hier op het forum kunt vinden!
Dus ik ga lekker zelf zoeken en uitvogelen hoe het allemaal moet.
met een beetje hulp van de mensen hier heb ik er alle vertrouwen in dat het goedkomt.

groetjes lin

Ik sluit me inmiddels aan bij de groep mensen die zegt: probeer het vooral zelf. Via deze site en e-mailen met agents kun je een heel eind komen. Ikzelf heb inmiddels de skills assessment binnen en ga voor stap 2 voor mijn SIR-aanvraag in Toowoomba, Queensland. Wat wel ontzettend balen is, is dat ze inmiddels mijn beroep van hun verlanglijstje hebben gehaald en het nog allemaal erg onzeker is of mijn aanvraag nog wel goedgekeurd gaat worden. Maar enfin, aan deze willekeur had een agent ook weinig kunnen doen...... Iedereen temidden van  de paper chaos veel sukses toegewenst.
Katinka

Wij hebben eigenlijk om dezelfde reden als Jacinta een bureau ingeschakeld. Maar - achteraf gezien - hadden we het inderdaad ook zelf kunnen doen. Maaaaaaar, nu we toch al betaald hebben gaan we gewoon lekker door en het heeft geen zin achteraf te denken 'had ik maar'. Dat mag je 1 keer denken en dan is het klaar, want daar schiet je toch niets mee op.

DUS!!!! nu we er gebruik van kunnen maken doen we het dus ook!!!

Groetjes MIranda

:sunny: :w00t:

Tja..moeilijk he?
Wij zitten in de beginfase en hebben nu 2 gratis testen gedaan of we een kans maken om in Australie te komen...1 was positief en 1 is nog niet binnen...
Vervolgens wil ik al onze diploma's laten vertalen/assessen.
Dan de IELTS test doen en dan misschien een bureau inschakelen...
We proberen het dus zelf..maar op een gegeven moment zullen we vast wel een bureau inschakelen.
Maar dan wel een Australisch bureau van de MARA lijst.
Volgens mij kun je ook goede afspraken maken met zo'n bureau, en kun je misschien nog wat geld besparen als je dus veel zelf doet/hebt gedaan.
Nou succes en zodra we meer weten, laat ik het wel weer horen op het forum... :up:

Back