Katinka de Roode said:
Hallo,
Wie kan mij advies geven: ik wil ontzettend graag naar Australie. Uit overleg met diverse bureaus blijkt dat ik voor een designated area-skilled migration in aanmerking kan komen. De verleiding om met een van hen in zee te gaan is groot aangezien papierwerk niet mijn sterkste kant is. But ....are they worth it and if so, wie mag zich gelukkig prijzen met mijn euro's? Ik weet het even niet, wellicht jullie wel?
Hoi en welkom op het forum!!
Nou, ik ben bezig geweest met een FAQ, en die komt of vanavond of morgen online.
En daar staat jou vraag ook tussen!
Dus(en dit is niet allen mijn persoonlijke mening):
Waarom of waarom niet zou ik een migration agent gebruiken?
Een migration is erg handig als je het geld hebt, maar geen tijd, of je hebt een uitzonderlijke situatie (onduidelijke werkervaring, strafblad, eerdere emigratie overtredingen, medische problemen etc.) Als je aanvraag/situatie ongecompliceerd is, is het mogelijk zonder de hulp van een agent, mits je een goed begrip hebt van wat vereist is.
Meestal is uitgebreid onderzoek nodig voordat men een aanvraag voor een visum kan worden ingediend, vooral als het een Skilled visum aanvraag betreft. Als je ervoor kiest om een migration agent te gebruiken, zorg er dan wel voor dat hij/zij een geregistreerde migration agent is. Dit kan men checken op http://www.themara.com.au/Online/ARSearch.asp?DeptID=140
Hier zullen geen Nederlandse migration agents tussen zitten. Over het algemeen worden Australische agents aangeraden, onder andere omdat die sowieso geregistreerd staan bij de MARA. Het blijkt dat de agents makkelijk op afstand kunnen helpen.
Agents honorariums zijn niet gereguleerd, dus vraag meerdere offertes aan voordat je een registered agent inschakelt.
Kijk verder in het Emigratie - algemeen gedeelte, daar staat een topic over migration agents(enquete), en wie wel en niet ze gebruikt(hebben alleen nog niet zo veel mensen geantwoord!)
Succes!!!