Huis Huren in Sydney voor een paar maanden , tips?

Pieters1234

New Member
Hoi hoi,

Ik wil vanaf 1 september tot 1 januari een gemeubileerd(bij voorkeur) appartementje huren in Sydney. Ik heb geen voorkeur voor wijk of buurt, maar wel graag met 2 slaapkamers.

Hebben jullie hier goede tips voor ? Of websites ?

Graag hoor ik van jullie!

Groet Peter
 
Als je wat had gelezen op het forum had je het antwoord al makkelijk kunnen vinden. Maar vooruit dan maar, daar gaat-ie weer: :)

Als je nog in Nederland zit is huren via een makelaar vaak lastig omdat er van alles wordt gevraagd met betrekking tot je financiele situatie, inclusief salaris stroken en overzicht van je bankrekening.
Het wordt ook lastig om voor een korte periode als jij hier aangeeft een appartement te vinden. Vaak is een huurcontract voor minimaal 6 maanden.
Probeer eens realestate.com.au of domains.com.au. Airbnb is ook een optie. Gumtree.com.au is de Australische marktplaats.nl. Ook hier kan je e.e.a. vinden.

Als je geen voorkeur hebt, is West Sydney de goedkoopste optie, en hoe dichter bij de zee hoe duurder het wordt. Gebruik als richtprijs minimaal $600 per week, excl. utilities.
Dank ook aan vervoer. Heb je een auto? Public Transport is in sommige gebieden niet echt geweldig en kost veel tijd. Ook dat beinvloed je keuze (en ook de huurprijs die gevraagd wordt).
 
Denk ook eens aan het huren van een granny flat. Goedkoper dan een appartement en toch op jezelf. Je miet alleen een beetje mazzel hebben met de ligging tov de woning ervoor ivm privacy. Het openbaar vervoer is vanuit western Sydney trouwens goed geregeld, prima trein verbinding!
 


OFX
Back
Top